Nowa wersja Bing Webmaster Tools

Od wczoraj w sieci dostępna jest nowa wersja Bing Webmaster Tools zbudowana od podstaw w technologi Silverlight. Nowa wersja narządzi dla webmastera Bing oferuje funkcjonalności w trzech głównych kategoriach – crawl, index oraz traffic.

W sekcji crawl – Bing Webmaster Tools przedstawia statystyki strony oraz problemy jakie napotkał robot indeksując nasze witryny. Druga kategoria index prezentuje stan aktualnie zindeksowanych stron, natomiast trzecia traffic zawiera informacje na temat ruchu na naszej stronie. Wszystkie prezentowane dane w „narzędziach dla webmasterów Bing” wyświetlają dane maksymalnie do szczęściu miesięcy wstecz.

Jak podają deweloperzy Binga wprowadzone zmiany do Webmaster Tools, to dopiero początek i w ciągu najbliższych miesięcy pojawią się kolejne. Wydanie nowej wersji Bing Webmaster Tools jest odpowiedzią na Google Analytics oraz Google Webmaster Tools, do których produkt Microsoftu jest łudząco podobny. Od kilku miesięcy na rynku wyszukiwarek najaktywniejszy jest Bing co przekłada się na zdobywanie przez tą wyszukiwarkę kolejnych procent rynku kosztem „mało aktywnej” konkurencji.

Dotychczasowe konta użytkowników w Webmaster Center zostały automatycznie zaktualizowane do nowej wersji.

[źródło:http://www.webmasterworld.com/]

Aktualizacja: Bing Webmaster Tools pokazuje informacje o backlinkach

Informacje o zmianach w Google Webmaster Tools pojawiają się regularnie i nawet w ostatnich dniach dowiedzieliśmy się o szczegółowych statystykach pokazujących m.in. ilość wyświetleń i kliknięć z podziałem na podstrony. Szczegóły na temat backlinków zostały w nich udostępnione już w październiku, a teraz czas na Bing Webmaster Tools, w których od dzisiaj mamy możliwość sprawdzenia linków prowadzących do naszej strony.

Wspólne dla obu narzędzi są informacje o ogólnej liczbie linków i wylistowanie podstron, na których się one znajdują. Różnią je dodatkowe informacje:

  • GWT wyświetla ilość domen linkujących;
  • BWT wyświetla anchory linków.

Dane w narzędziach Bing różnią się znacznie od tych w Google. Przykładowo, podstrona z ponad 1000 backlinków według GWT ma ich nieco ponad 250 według BWT. Różnica jest zatem spora.

Informacje o backlinkach w Bing można zobaczyć po zalogowaniu się na swoje konto, wyborze strony, a następnie przejściu do zakładki Index -> Links.

Backlinki w Bing Webmaster Tools

[Źródło: New Inbound Links Feature in Bing Webmaster Tools]

Michal Burzynski

Michał Burzyński aktywny jest w branży SEO / SEM od 2007 roku. Jego specjalnościami są: PPC, tworzenie ruchu organicznego, optymalizacja konwersji (CRO) oraz analityka internetowa.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *