Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Reklamy AdWords “nad” i “obok” organika – nowa segmentacja raportów

Wczoraj raporty Google AdWords zyskały możliwość osobnego pokazywania danych o reklamach wyświetlanych *nad* wynikami organicznymi i reklam wyświetlanych *obok* wyników organicznych. Dzięki tej długo oczekiwanej zmianie z łatwością zorientujemy się na ile opłacalne są nasze wysiłki (wydatki), by umieścić reklamę *nad* organikiem.

Wszystkie standardowe dane (kliknięcia, wyświetlenia itd.) grupowane są w wiersze, np. Wygląda to tak:

top-site-adwords

Oczywiście osobno grupowane są dane z reklam wyświetlanych w sieci wyszukiwania i wyszukiwarce Google, także pełna możliwa lista wierszy wygląda tak:

  • “wyszukiwarka Google – góra”,
  • “wyszukiwarka Google – bok”,
  • “wyszukiwarka Google – pozostałe”,
  • “sieć wyszukiwania – góra”,
  • “sieć wyszukiwania – bok”,
  • “sieć wyszukiwania – pozostałe”.

Pogrupowane w ten sposób dane można zobaczyć zarówno na poziomie kampanii, jak i grupy reklam, słowa kluczowego czy pojedynczej reklamy, a grupowanie wywołuje się opcją “U góry / z boku” dostępnym w menu rozwijanym za pomocą przycisku “podziel”.

Na pierwszy rzut oka nowa funkcja jest w dużym stopniu redundantna wobec podawanej od dawna informacji o “średniej pozycji reklamy”. Średnia pozycja w przedziale 1-3 nie oznacza jednak zawsze, że reklama wyświetlana była nad wynikami organicznymi. Jeśli żadna wyświetlana dla danego słowa kluczowego reklama nie przekraczała zdefiniowanych przez Google progów powodujących “wskoczenie” nad wyniki organiczne, to wszystkie reklamy były wyświetlane obok organika. Pozycje 1,2 i 3 mogą więc odnosić się do reklam wyświetlanych obok organika. Wspomniane progi mierzone są odpowiednio wysokimi: CPC i wynikiem jakości.

Dlaczego zmiana jest tak ważna? Google twierdzi, że czasem podniesienie CPC o 10% powoduje wzrost liczby kliknięć aż o 30%. Warto sprawdzić jak sprawy mają się w naszych kampaniach.

Jeśli nie widzisz jeszcze nowej funkcji, poczekaj kilka dni – dla wszystkich reklamodawców ma być ona dostępna do końca tego tygodnia. Identyczną segmentację Google zamierza wprowadzić także do AdWords API, wraz z najbliższą aktualizacją tego narzędzia.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • No nie wiem jak u was, ale ja już widzę, że konkurencja na TOP 3 jeszcze bardziej wzrośnie :) a Google będzie szczęśliwe, bo będziemy im więcej płacić :(

    • homoklikus

      Google raczej charytatywnie narzędzi nie tworzy ;] Za każdym gratisem kryje się jakiś chwyt marketingowy :)

    • Marcin O.

      CTRy reklam “u góry” są wielokrotnie wyższe niż tych “z boku’, co wykazaliśmy na naszym blogu…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *