Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
komp-mobile

Mobilne Google znajduje towary i podaje stany magazynowe

Google wystartował dziś z nową funkcją swojej wyszukiwarki towarów. Dzięki współpracy z detalistami, każdy znaleziony przez internautę towar opatrzony jest informacją o stanach magazynowych w poszczególnych sklepach. Wyszukiwarka nie jest na razie dostępna w Polsce.

Typowy scenariusz użycia nowej funkcji wygląda następująco: jesteś w mieście, chcesz szybko kupić wybrany towar w fizycznie istniejącym sklepie („off-line”), szukasz go w mobilnej wyszukiwarce towarów. Snippet każdego zwróconego towaru jest opatrzony informacją, czy jest on „na stanie” w okolicznych sklepach („na stanie” symbolizuje niebieska kropka). Kliknięcie w link „in stock nearby” wyświetla listę okolicznych sklepów, wraz z odległością do każdego, numerem telefonu, ceną produktu i przybliżoną informacją o dostępności („in stock”, „limited availability”). Można też wyświetlić wskazówki nawigacyjne, by łatwiej dostać się do wybranego sklepu.

Wygląda to tak:

mobilna wyszukiwarka towarów Google pokazuje stany magazynowe

Po lewej, wyniki wyszukiwania dla wprowadzonego zapytania; po prawej – lista sklepów mających znaleziony produkt „na stanie”.

Początkowo Google zaprosił do współpracy 5 amerykańskich detalistów, głównie sieci sklepów z elektroniką użytkową i we współpracy z nimi testował nową funkcję. Teraz do współpracy zaproszone są wszystkie sklepy.

Przystąpienie sklepu do programu wymaga oczywiście dostarczania do Google danych w odpowiedniej formie, ale Google pomaga przystępującym w ich przygotowywaniu.

W USA funkcjonuje już kilka mobilnych wyszukiwarek towarów, największa to milo.com, znana właśnie z funkcji stanów magazynowych. W tej chwili Google podaje dane z 5 sieci sklepów, a milo.com z 49, jednak w miarę upływu czasu konkurencji coraz ciężej będzie dotrzymać kroku usłudze wbudowanej w najpopularniejszą w końcu wyszukiwarkę.

Nowa funkcja jest dostępna w iPhone’owym Safari, w telefonach z Palm WebOS-em i – oczywiście – z Androidem (i prawdopodobnie w każdej innej mobilnej przeglądarce opartej o silnik WebKit). Nie da się z niej natomiast skorzystać na pececie, ale to prawdopodobnie się zmieni.

Więcej informacji o wyszukiwarce towarów Google można usłyszeć i obejrzeć tutaj:

YouTube Preview Image

(o wyszukiwarce towarów zaczyna się około 19 minuty)

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • Anmato

      Mini rewolucja. Ciekawe czy będą za to odpowiedzialne skrypty sklepu czy odrębne integracje z Google.

    • Sprawdza się to, co pisał John Battelle w książce: "Szukaj: Czyli jak Google i konkurencja wywołali biznesową i kulturową rewolucję" :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *