Redakcja

Grupy marketingowe na Facebooku – 35 grup, do których warto dołączyć w 2024 r.

Grupy marketingowe na Facebooku są popularnym miejscem wspierającym działania fanpage’y i kampanii reklamowych. Wymagają wysokiego poziomu zaangażowania i sporo pracy, lecz dzięki temu możesz dotrzeć do milionów polskich użytkowników serwisu. Na grupie można postować jako fanpage, moderatorzy mogą zakładać eventy czy przeglądać statyki. Więcej na temat grup na Facebooku (dlaczego warto ją mieć, jak założyć grupę na Facebooku krok po kroku) znajdziesz w tym artykule.

Przygotowaliśmy zestawienie 35 grup marketingowych na Facebooku, do których warto dołączyć w 2024 roku – z podziałem m.in. na grupy o wykorzystaniu AI w marketingu, a także poświęconym social mediom, e-commerce, SEO, content marketingowi, influencer marketingowi czy kreatywnej reklamie.

PS Dane o wielkości wymienionych grup marketingowych na Facebooku zostały zebrane 26.01.2024, jednakże liczba ich członków stale rośnie. 😉

Grupy o AI

2023 rok przyniósł nam niespotykany dotąd na tę skalę rozwój narzędzi AI, które zaczęły być powszechnie wykorzystywane m.in. w marketingu. Nic więc dziwnego, że powstało też wiele grup o ChatGPT czy AI w marketingu, w których społeczność dzieli się sprawdzonymi poradami i praktycznymi wskazówkami. Sprawdź, do których z nich warto dołączyć! 👇

1. ChatGPT i sztuczna inteligencja – porady, wiedza, biznes

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 135,6 tys.

Administratorzy: Centrum Edukacji AI, Kevvin Sz, Jacek K. Dziwisz

Jeśli już korzystasz na co dzień z ChatGPT albo w najbliższym czasie masz zamiar zacząć to robić, zajrzyj do grupy ChatGPT i sztuczna inteligencja – porady, wiedza, biznes, w której znajdziesz praktyczne porady odnośnie do tego narzędzia, a także cenne wskazówki dotyczące innych popularnych narzędzi AI. 🙂

DOŁĄCZ DO GRUPY

2. ChatGPT Polska – PROMPTY, PORADY, TRIKI, ZASTOSOWANIE AI

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 126,8 tys.

Administratorzy: Krzysztof Ecommpro, Natalia Jezn, Krzysztof Niewiadomski

Kolejna stale rosnąca grupa o ChatGPT, na której możesz zadać pytanie o nurtującą Cię kwestię, podzielić się własnym doświadczeniem i zyskać wiedzę od innych członków tej społeczności.

DOŁĄCZ DO GRUPY

3. AI w Marketingu

Typ grupy: publiczna

Administratorzy: sprawny.marketing, Katarzyna Granops-Szkoda

Grupa, która powstała, aby połączyć osoby zainteresowane zastosowaniem sztucznej inteligencji w działaniach marketingowych. Znajdziesz w niej praktyczne wskazówki, a także informacje o najnowszych szkoleniach i kursach z zakresu AI w marketingu.

DOŁĄCZ DO GRUPY

4. Sztuczna inteligencja – grupa

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 4,9 tys.

Administratorzy: Sztuczna inteligencja, Modern Works, Tomasz Tobiacelli, Przemek Czuma

Na grupie poruszane są takie tematy, jak: AI, SI, machine learning, deep learning, big data, data science czy robotyka. Dyskusje dotyczą również korzystania z takich narzędzi AI, jak ChatGPT, Dalle-2, Midjourney czy Stable Diffusion. Tak więc jeśli interesujesz się zastosowaniem sztucznej inteligencji w marketingu i biznesie, ta grupa jest dla Ciebie.

DOŁĄCZ DO GRUPY

5. Algorytmy i sztuczna inteligencja w marketingu 🚀

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 2,3 tys.

Administratorzy: Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych, Piotr Chmielewski, Damian Zajączkowski

Kolejna grupa, dzięki której możesz zyskać wiedzę na temat tego, jak sztuczna inteligencja zmienia świat content marketingu i social mediów, jak używać narzędzi AI w codziennych zadaniach, a także poznać nowinki ze świata AI.

DOŁĄCZ DO GRUPY

6. AI Business – sztuczna inteligencja w biznesie

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 1,6 tys.

Administratorzy: AI Businnes, Monika Nykiel, Grzegorz Miłkowski

Pasjonujesz się sztuczną inteligencją? Chcesz wdrożyć rozwiązania AI w swoim biznesie? Szukasz nowinek ze świata AI? A może poszukujesz przestrzeni, gdzie będziesz mieć możliwość wymiany doświadczeń z zakresu korzystania ze sztucznej inteligencji? Jeśli na któreś z tych pytań w Twojej głowie pojawiła się odpowiedź: TAK!, zajrzyj do grupy AI Business – sztuczna inteligencja w biznesie.

DOŁĄCZ DO GRUPY

Social media

Jesteś social media managerem? Prowadzisz profile swojej firmy w mediach społecznościowych? A może gubisz się w ciągłych nowościach i zmianach na takich platformach jak Facebook, Instagram, TikTok itd.? Jeśli tak, zajrzyj do którejś z poniższych grup marketingowych na Facebooku i poszukaj odpowiedzi na nurtujące Cię pytania, poznaj nowinki ze świata social mediów i zapoznaj się z ciekawymi case studies!

7. Twoja firma w Internecie i Social Media

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 22,3 tys.

Grupa należąca do sprawnego.marketingu

Grupa ta powstała, by zebrać osoby prowadzące biznesy oraz zainteresowane marketingiem internetowym i social mediami. 👥📱Dowiesz się tu m.in.:

  • Jak skutecznie promować się w internecie?
  • Z jakich narzędzi warto korzystać?
  • Jakie nowości pojawiają się w social mediach?

DOŁĄCZ DO GRUPY

8. Social media

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 78,4 tys.

Administratorzy: Jacek Mossakowski, Michał Głuszak, Paweł Nowak, Daniel Kędzierski, FastTony, Łukasz Dębski

Jedna z grup w Polsce, którą spokojnie można zaliczyć do kategorii najpopularniejsze grupy na Facebooku. Miejsce, w którym nie tylko specjaliści czy eksperci, ale wszyscy fani social mediów wymieniają się informacjami na temat nowości, narzędzi, które oferują media społecznościowe i służą sobie wsparciem merytorycznym w zakresie social mediów.

DOŁĄCZ DO GRUPY

9. Instagram PL

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 22,9 tys.

Administratorzy: Daniel Kędzierski, Gloria Ziencina-Kawula, Jaroslaw Marciuk, Michał Głuszak

Grupa dla wszystkich, którzy myślą o biznesowym zastosowaniu Instagrama lub chcą podyskutować na temat interesujących raportów, artykułów, case’ów. Pomoc znajdą tutaj także Ci, którzy mają pytania np. odnośnie do technicznych zagwozdek związanych z działaniem serwisu.

DOŁĄCZ DO GRUPY

10. Instagram w Marketingu

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 18,8 tys.

Administratorzy: Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych, Piotr Chmielewski, Agata Patoła, Damian Zajączkowski, Natalia Sadowska, Katarzyna Radziszowska

Grupa marketingowa na Facebooku, która jest poświęcona zagadnieniom związanym z prowadzeniem profilu firmowego na Instagramie. Znajdziesz tutaj praktyczne wskazówki oraz odpowiedzi na pytania społeczności.

DOŁĄCZ DO GRUPY

11. Merytorycznie o Social Media

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 18,9 tys.

Administratorzy: FastTony, SocialowyBlog.pl – Merytorycznie o Social Media Marketingu, Daniel Kędzierski, Michał Głuszak, Violetta Cebulak

Grupa, na której znajdziesz odpowiedzi na pytania związane z prowadzeniem social mediów, płatną promocją w mediach społecznościowych czy też zagwozdkami technicznymi dotyczącymi m.in. Facebooka, Instagrama i YouTube’a.

DOŁĄCZ DO GRUPY

12. Artur Jabłoński & digitalianie [Social Media | Content Marketing | PPC Ads]

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 22,3 tys.

Administratorzy: Artur Jabłoński, Marek Gwóźdź, digitalk

Chcesz poznać najważniejsze newsy ze świata marketingu internetowego? Zależy Ci na tym, żeby poznać autorskie analizy, opracowania i case studies? A może masz jakieś pytanie z zakresu marketingu? Zajrzyj do grupy marketingowej na Facebooku: Artur Jabłoński & digitalianie!

DOŁĄCZ DO GRUPY

13. Tygrysy Socialu

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 15,9 tys.

Administratorzy: Tigers, Milivoj Puskar, Michał Ivan, Dorota Woźniczka, Franciszek Bazyli Georgiew

Grupa dla miłośników social mediów, w której możesz zadać pytanie odnośnie do mediów społecznościowych, podzielić się swoimi odkryciami lub ciekawymi case studies.

DOŁĄCZ DO GRUPY

14. Skuteczny fanpage i reklama w social media

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 43,5 tys.

Administratorzy: Piotr Chmielewski, Damian Zajączkowski, Magdalena Biłko, Social Media Now – merytorycznie o mediach społecznościowych

Grupa o marketingu, której członkowie rozmawiają o budowaniu społeczności i reklamie w mediach społecznościowych (głównie na Facebooku, ale nie tylko).

DOŁĄCZ DO GRUPY

15. „Kryzysy” w social mediach wybuchają w weekendy

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 38,3 tys.

Administratorzy:  Monika Czaplicka, Kryzysy w social mediach wybuchają w weekendy, Wobuzz, Grzegorz Miecznikowski

Grupa poświęcona zarządzaniu kryzysom w social mediach. Znalazłeś jakiś ciekawy case, którym chcesz się podzielić z innymi i podyskutować na ten temat? Masz jakiś problem i potrzebujesz porady? To miejsce dla Ciebie. 😉

DOŁĄCZ DO GRUPY

SEO i content marketing

Gubisz się w ciągłych aktualizacjach algorytmów Google? Chcesz pogadać ze specjalistami ds. SEO? A może jesteś content marketerem i szukasz miejsca, w którym będziesz mógł podyskutować o tworzeniu treści? Zobacz propozycje poniższych grup o SEO i contencie.

16. Content Marketing PL

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 16,7 tys.

Administratorzy: Justyna Woszczyna, Maciej Chmielowski, Krakweb

Grupa stworzona po to, aby pomagać w tworzeniu wysokiej jakości treści i skutecznym content marketingu – bez znaczenia, czy jesteś początkujący, czy działasz już w tej branży od lat. Dołącz, jeśli chcesz wiedzieć, jak zoptymalizować treści pod SEO, jak je dystrybuować, jakie formaty „zażrą”, a które niekoniecznie.

DOŁĄCZ DO GRUPY

17. SEO/SEM Polska

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 48,8 tys.

Administratorzy: Aleksandra Skindzier, Małgorzata Cichocka, Marcin Stańdo, Sempai

Grupa dla tych, którzy mają pytania, problemy lub szukają porady w zakresie promocji w wyszukiwarkach.

DOŁĄCZ DO GRUPY

18. seowcy

grupy na fb

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 5,9 tys.

Administratorzy: Łukasz Rogala, Zbigniew Bocian, Tomek Wydra, Sebastian Jakubiec

Zajmujesz się SEO? W takim razie koniecznie dołącz do tej grupy o SEO na Facebooku. 😉 Znajdziesz tu praktyczne porady, informacje o aktualizacjach Google’a i ciekawe branżowe dyskusje.

DOŁĄCZ DO GRUPY

19. SEO/SEM Polska / Marketing Internetowy / E-commerce / Copywriter /Wordpress

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 48,3 tys.

Administratorzy: Igor Janicki, Cola Zinger

Masz pytania, problemy, szukasz porady w zakresie promocji w wyszukiwarkach? A może szukasz zleceniodawcy lub zleceniobiorcy? Jeśli tak, zajrzyj do tej grupy na fb. 😊

DOŁĄCZ DO GRUPY

E-commerce

Grupy e-commerce na Facebooku to miejsce, gdzie znajdą pomoc wszyscy ci, którzy zajmują się prowadzeniem sklepów internetowych.

20. ecommerce PL

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 28,2 tys.

Administratorzy: Daniel Kędzierski, FastTony.es

Ecommerce PL to z pewnością miejsce, które można zaliczyć w poczet kategorii ciekawe grupy na fb. Znajdziesz tutaj wszystko, co jest związane z e-commerce: nowinki, spostrzeżenia, ciekawe odkrycia, a także odpowiedzi na wiele pytań i problemów.

DOŁĄCZ DO GRUPY

21. E-commerce Polska

ciekawe grupy na fb

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 16,1 tys.

Administratorzy: Andrzej H. Kraś, Piotr Szymczak

Kolejna grupa marketingowa na Facebooku poświęcona e-commerce. Szukasz informacji o nowych inicjatywach, trendach lub podsumowań? A może chcesz wziąć udział w merytorycznych dyskusjach lub zadać nurtujące Cię pytanie? Ta społeczność na pewno Ci pomoże. 😉

DOŁĄCZ DO GRUPY

22. E-Commerce Poland

grupy na facebooku

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 6,9 tys.

Administratorzy: Piotr Kiełcz, Dawid Marut, Paweł Szewczyk

A jeśli dwie poprzednie grupy o e-commerce Cię nie usatysfakcjonują, zajrzyj do jeszcze jednej – tajnej grupy e-commerce’u z Polski!

DOŁĄCZ DO GRUPY

PPC

Jeśli w Twojej głowie kotłują się pytania o ustawienia reklam w Google Ads albo masz ochotę podyskutować z osobami z branży, oto grupy, które powinny spełnić Twoje oczekiwania.

23. Google Ads (AdWords) Polska

grupa na fb

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 16,2 tys.

Administratorzy: Daniel Kędzierski, FasTony.es, Forsant.io

Grupa marketingowa na Facebooku poświęcona Google Ads, która zrzesza pracowników i właścicieli agencji, certyfikowanych specjalistów, początkujących i zaawansowanych SEMitów. Zajrzyj, aby wymienić się swoimi opiniami, podzielić się poradami albo zadać pytanie i uzyskać na nie odpowiedź od praktyków z branży.

DOŁĄCZ DO GRUPY

24. Google Ads (AdWords) – Darmowe Wsparcie, Porady, Nowinki [MarcinWsol.pl]

google ads grupa

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 20 tys.

Administratorzy: Marcin Wsół, Tomasz Pepa, Grzegorz Wsół

Grupa służąca do rozwiązywania problemów związanych z systemem Google Ads oraz do wymiany nowinek i informacji. Jeśli więc masz pytanie np. odnośnie do ustawień kampanii, to miejsce jest dla Ciebie. 😊

DOŁĄCZ DO GRUPY

25. Google Analytics Polska

google analytics polska

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 14.2 tys.

Administratorzy: Bartek Adsowy, Tomasz Pastuszka, Piotr Karbowiak, Mateusz Waligórski, Marcin Lejman, Łukasz Rysiak

Masz jakieś pytanie odnośnie do Google Analytics? Problem związany z interfejsem? Dobrze trafiłeś. 😉

DOŁĄCZ DO GRUPY

Inne

A jeśli szukasz ciekawych grup na na temat szeroko pojętego marketingu, PR-u, HR-u, reklamy, influencer marketingu, storytellingu czy strategii, zapoznaj się z poniższą listą.

26. Kreatywny marketing 🚀 JB

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 4,4 tys.

Administratorzy: Jakub Biel

Jak sama nazwa wskazuje, znajdziesz tutaj masę inspiracji na kreatywne działania marketingowe! Ciekawe RTM-y, zapierające dech kampanie, ale też dziwne akcje marek – od koloru, to wyboru! 😉

DOŁĄCZ DO GRUPY

27. Growth Hacking Polska

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 4,1 tys.

Administratorzy: Robert Marczak, Szymon Slowik, Takaoto.pro

Jesteś przedsiębiorcą z branży internetowej, UX designerem, developerem albo designerem? A może jako marketer odpowiadasz za tworzenie scenariuszy wzrostu i komunikacji z użytkownikami? Jeśli odpowiedziałeś sobie „tak” na któreś z powyższych pytań, zajrzyj do tej grupy na Facebooku i poznaj wartościowe informacje na temat GH, CRO, SEO, UX, e-mail marketingu czy marketing automation.

DOŁĄCZ DO GRUPY

28. Public Relations (PL)

grupa na fb

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 7,3 tys.

Administratorzy: Łukasz Jakubiak, Mateusz Będkowski

Grupa praktyków i teoretyków PRu w Polsce, w której znajdziesz wyniki badań, ciekawe case’y czy oferty pracy.

DOŁĄCZ DO GRUPY

29. Storytelling for Business Success

storytelling for business success

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 4,8 tys.

Administratorzy: Monika Górska, Tymek Górski, Magdalena Falkowska

Interesujesz się storytellingiem? Chcesz wiedzieć, jak robić to dobrze? Dołącz do tej grupy na Facebooku i porozmawiaj o opowieściach, poznaj opinie na temat swoich historii, wyraź swoje zdanie, poproś o poradę albo podziel się swoją wiedzą i doświadczeniem.

DOŁĄCZ DO GRUPY

30. Influencer Polska – praktycznie o influencer marketingu

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 15,2 tys.

Administratorzy: Patrycja Górecka-Butora, Paweł Strykowski, Monika Ćwiertnia, Dorota Grylak, WhitePress

W grupie „Influencer Polska – praktycznie o influencer marketingu” znajdziesz wszystko o współpracy pomiędzy reklamodawcami a twórcami internetowymi: porady, case studies, dyskusje, odpowiedzi na nurtujące pytania. 😉

DOŁĄCZ DO GRUPY

31. Influencer Marketing (PL)

jak znaleźć influencera

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 45,4 tys.

Administratorzy: Anna Ledwoń-Blacha

A jeśli zastanawiasz się, jak znaleźć influencera, zajrzyj do grupy marketingowej na Facebooku „Influencer Marketing (PL)” i zamieść swoje ogłoszenie! Można ją śmiało zaliczyć do kategorii „najpopularniejsze grupy na Facebooku” o tej tematyce. Jak znaleźć wartościowego influencera dowiesz się też z tego artykułu.

DOŁĄCZ DO GRUPY

32. Advertising is exciting

advertising is exciting grupa

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 22,9 tys.

Administratorzy: Łukasz Mędrysa, Advertising Is Exciting

Ta grupa to miejsce dla wszystkich fanów reklamy i social mediów. Możesz tu rozpocząć dyskusję o ulubionym spocie, nowej, ekscytującej kampanii reklamowej lub powkurzać się na irytujące kreacje.

DOŁĄCZ DO GRUPY

33. The Brief pro – co znosi psychika grafika

brief co znosi psychika grafika

Typ grupy: prywatna

Liczba członków: 29,4 tys.

Administratorzy: Maciej Piątek

The Brief to społeczność zrzeszająca projektantów graficznych, marketerów, właścicieli firm i wielu innych przedstawicieli branży kreatywnej.

DOŁĄCZ DO GRUPY

34. Strategie marketingu internetowego

grupy marketingowe

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 36,7 tys.

Administratorzy: Paweł Żentała

Grupa skierowana do osób zainteresowanych szeroko pojętym marketingiem. Dowiesz się tutaj np., jakie oprogramowanie do e-mail marketingu polecają członkowie grupy, poznasz narzędzia do zarządzania plikami w zespole czy remarketingu SMS.

DOŁĄCZ DO GRUPY

35. jobboard.sprawny.marketing – oferty pracy w marketingu

jobboard sprawny marketing

Typ grupy: publiczna

Liczba członków: 2,4 tys.

Administratorzy: Marcelina Felerska, sprawny.marketing

Potrzebujesz zmiany i szukasz nowej pracy? A może masz problem ze znalezieniem właściwego pracownika? Sprawdź grupę na Facebooku „jobboard.sprawny.marketing – oferty pracy w marketingu”, gdzie znajdziesz ogłoszenia o pracę.

DOŁĄCZ DO GRUPY

czytaj także

Wystartowało EduMamy.pl – platforma nanolearningowa do innowacyjnej nauki dla zabieganych mam

Redakcja

O autorze

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu intern...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

  2. Bardzo przydatne zestawienie. Grupy na FB zapewniają możliwość szybkiego i sprawnego wymieniania się doświadczeniami, a także mogą być dobrą bazą wiedzy i inspiracji. Na pewno sprawdzę wymienione we wpisie grupy :)

  3. Łukasz M

    AIE+
    BRIEF – co znosi psychika grafika

    ;)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz