Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Lepsze raportowanie map witryn w Google Webmaster Tools

Od kilku dni Google Webmaster Tools (Narzędzia dla Webmasterów) znacznie bardziej szczegółowo informują o zgłoszonych przez administratora mapach witryn i skutkach ich zgłoszenia takich jak liczba zaindeksowanych podstron. Nowa postać zakładki “Mapy witryn” to m.in. szczegóły dotyczące indeksowania typów treści takich jak wideo, grafika czy wiadomości prasowe, a także nowe wykresy i lepsze informowanie o błędach w indeksacji.

Zmiany oznaczają m.in. zniknięcie zakładki “Laboratorium map wideo”. Przy niektórych rodzajach treści Google zaczął też pokazywać liczbę zaindeksowanych obiektów.

Anglojęzyczny interfejs Google Webmaster Tools, zakładka “Sitemaps” (kliknij, aby powiększyć):

sitemaps ang

A tutaj polskojęzyczny odpowiednik (niestety z mniejszą liczbą zgłoszonych map i rodzajów danych) – kliknij, aby powiększyć:

widok sitemaps w GWT

Kolejną zmianą jest możliwość przetestowania nowej mapy witryny przed jej wysłaniem. Test trwa tylko kilka sekund, zmiana pozwala znacznie skrócić czasu uzyskania informacji zwrotnej o jakości wygenerowanej sitemapy. Test ma jednak charakter wstępny i nie jest w stanie wykryć błędów, które można rozpoznać dopiero po pobraniu adresów URL.

Bardziej czytelną postać zyskały też raporty o błędach w indeksacji. Ten sam błąd występujący w jednej witrynie nie powinien być już powtarzany wielokrotnie. Pogrupowano błędy i ostrzeżenia, a każdą grupę opatrzono kilkoma przykładami błędów. Dodatkowo przy plikach indeksu mapy witryny podane są błędy i ostrzeżenia z podrzędnych map witryn zawartych w tym indeksie. Nie trzeba już po kolei klikać poszczególnych podrzędnych map witryn.

Zmieniono też sposób działania przycisku “Usuń”. Jego użycie spowoduje usunięcie mapy z kont Google Webmaster Tools wszystkich administratorów danej witryny, a nie tylko z konta administratora usuwającego. Oczywiście, usunięcie mapy z GWT nie zablokuje Google’owi możliwości przetwarzania jej. Żeby uzyskać taki efekt, należy wprowadzić odpowiednie zapisy do robots.txt.

[źródło: Co nowego w mapach witryn]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Widomo może kiedy zmiany pojawią się w polskiej wersji?

    • Maciej Janas

      @ Jakub: Już powinny być. U nas są, a Google Polska przedstawia te zmiany jako już wprowadzone.

    • RedSEO

      Te zmiany są już chyba na wszystkich kontach :)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *