Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Magnus Brath o SEO w branży Casino i Poker… (artykuł i wywiad)

Jakiś czas temu zaczęliśmy odsłaniać nazwiska kolejnych prelegentów, którzy wystąpią 22 maja w Poznaniu podczas międzynarodowej konferencji SearchMarketingDay.com. Dzisiaj przedstawiamy specjalizującego się w pozycjonowaniu dla branży casino, poker Szweda o imieniu Magnus Bråth. Magnus jest szefem komórki SEO globalnej firmy przyjmującej zakłady oraz casino online – Pokerlistings.com, obecnie pozycjonuje z Malty, chociaż przez kilka lat prowadził biuro Pineberry w Sztokholmie, wcześniej pracował też z Kostaryki. Pineberry i sam Magnus od lat specjalizują się w pozycjonowaniu na najtrudniejsze frazy związane z branżą casino. Jego prywatny blog zajmuje w google.se pierwsze miejsce na frazę „sok motor konsult„, która w szwedzkich realiach jest porównywalna z naszą frazą „pozycjonowanie”. Najbardziej rozpoznawalny szwedzki przedstawiciel branży SEO, zarówno w kraju jak i na świecie.

Żeby przybliżyć Wam sylwetkę Magnusa i dać przedsmak jego prezentacji, zadaliśmy mu kilka pytań. W dalszej części publikujemy też tłumaczenie artykułu Magnusa, w którym udowadnia on wartość linków rotacyjnych, które dawno przestały istnieć oraz krótką radę dla wszystkich pozycjonerów chcących spróbować swoich sił w branży casino, poker.

Magnus Bråth – wywiad:

1 magnus-brath-306x300

Sprawny Marketing:
Nie masz komórki, długie lata pozycjonowałeś z plaż Kostaryki a teraz z Malty, chociaż jesteś Szwedem. Właściwie nie wiemy, jak udało nam się ściągnąć Cię na SMD ;-). Wygląda na to, że branża SEO daje mnóstwo wolności swoim najlepszym synom. Jak cię naśladować?

Magnus Bråth:
Od niedawna mam już komórkę, żona to na mnie wymusiła. Osiągnąłem, to co osiągnąłem dzięki szczęściu i oddaniu pracy. Pracowałem naprawdę ciężko i wciąż tak pracuję, nawet jeśli teraz robię to lepszych miejscach. Jeśli miałbym wskazać jedną konkretną cechę, która daje mi przewagę, to byłby to mój sceptycyzm wobec opinii autorytetów – nie wierzę automatycznie we wszystko, co przeczytam lub usłyszę od rozmówcy. To wymusza na mnie robienie licznych testów, a przez testowanie umie się więcej, niż przez przeczytanie na cudzym blogu.

Sprawny Marketing:
Zapewniasz doskonałą ekspozycję w Google.com dla najtrudniejszych fraz, przede wszystkim związanych z hazardem, np. pokerlistings.com. Co jest według Ciebie najtrudniejszą rzeczą w SEO?

Magnus Bråth:
W internetowej branży hazardowej niewątpliwie panuje olbrzymia konkurencja i są bardzo duże pieniądze do zarobienia (lub wydania). Bardzo mocna konkurencja sprawia, że skalowalność technik SEO odgrywa większą rolę, niż w pozycjonowaniu dla innych branż. Moim zdaniem nieskalowalne techniki SEO to nie techniki, tylko hobby.

Sprawny Marketing:
Czego dowiedzą się uczestnicy Search Marketing Day podczas Twojej prezentacji?

Magnus Bråth:
Mam nadzieję przekazać słuchaczom trochę mojej pozycjonerskiej mentalności. To może być bardzo przydatne, bo SEO to dla mnie bardziej sposób rozwiązywania problemów, niż jakiś konkretny zestaw umiejętności. Algorytm wciąż się zmienia, konkurencja się zmienia. Przy odpowiednim nastawieniu poradzisz sobie z tymi zmianami i wygrasz.

Artykuł: „Tymczasowe linki mają wartość” oraz „Beginners guide to SEO in Poker”

4 temporary-link Od dawna mówimy ludziom, że tymczasowe linki nie mają wartości. A przynajmniej, że nie mają jej w dłuższej perspektywie. Wartościowe linki powinny mieć charakter stały, a przynajmniej istnieć w momencie zliczania ich. Tak uważaliśmy, tak mówiliśmy, ale osobiście nie jestem już pewien, czy to prawda.

Od kilku miesięcy obserwuję pozyskiwanie linków w kilku firmach. Wiele z nich pozyskuje linki w sposób, o którym nie pomyślałbym, że może być skuteczny. Nie podam nazw tych firm, nie jest to zresztą aż tak istotne, przedstawię jednak ich metodę. Zastrzegam przy tym, że nie mam pewności co do skuteczności tych technik dla konkurencyjnych fraz w języku angielskim. Mogę jednak zaświadczyć o ich skuteczności dla średniokonkurencyjnych fraz w mniej popularnych językach.

Pozycjonowana jest witryna, która sama w sobie jest przeciętna, ma dobry TITLE, ale to koniec jej zalet. Linki do niej są pozyskiwane na zasadzie tworzenia najtańszymi metodami treści na darmowych blogach. Owe treści są ledwo powiązane tematycznie z witryną docelową, zresztą w ogóle z mało czym są relewantne, skoro zawierają składające się z 40-50 słów posty ze zdaniami typu „Ojj, ja i mój chłopak naprawdę uwielbiamy usługę Free Music Download, bo słuchamy bardzo dużo muzyki”. Każdy z blogów zapleczowych zawiera posty na wszystkie możliwe tematy, chyba dla każdego klienta były tworzone osobne posty, niezależnie od słów kluczowych i tematyki.

Co się stało, kiedy blogi zniknęły?

Jest ciekawe, że linki tak niskiej jakości poskutkowały i witryna pięła się w SERP-ach. Ale znacznie ciekawsze jest co innego. Pozycjonerzy tworzyli od 100 do 500 takich blogów każdego miesiąca. Powstawały na darmowych platformach blogowych z całego świata (wiele z nich oparto na WordPress MU) i były koszone przez właścicieli tych platform równo z trawą. Średni czas życia tych blogów mieścił się w granicach 20 do 30 dni. Przypominam, że to nie był spam generowany automatycznie. Treści tworzył hurtowo „człowieczy” SEO-copywriter. Te 20-30 dni ledwo wystarczało na zaindeksowanie takiego zapleczowego bloga i skierowanie do niego jakichkolwiek linków. Potem blog przepadał.

Mógłbyś powiedzieć, że ostatecznie witryna w każdym momencie miała od 100 do 500 linków przychodzących – i miałbyś rację. Tyle linków powinno wystarczyć na średnio dobre pozycje dla mniej konkurencyjnych fraz w krajach wielkości Finlandii lub Kostaryki. Czasem jednak dodatkowo zdarzało się, że klienci wypowiadali umowę pozycjonowania przed czasem. Firma pozycjonująca przestawała pozycjonować, zatem wszystkie linki znikały w ciągu 20-30 dni. A tymczasem, kiedy badaliśmy pozycje po 30 dniach, nie było widać żadnych spadków.

Te same pozycje odnotowujemy 5 miesięcy później. 5 miesięcy po zniknięciu wszelkich linków prowadzących do takich witryn, zachowują one swoje pozycje dla średniokonkurencyjnych fraz.

Dlaczego Google honoruje dawno nieistniejące linki?

Pytanie w oczywisty sposób cisnące się teraz na usta brzmi „dlaczego Google na to pozwala?”. Jeśli chodzi o śmieciowe treści, które były używane do tworzenia blogów zapleczowych – nie mam pojęcia dlaczego. Mam za to pomysł dlaczego Google honoruje tymczasowe linki. Spójrz na to z innej strony. Jesteś przykładowo poważanym w środowisku „downloadingowym” blogerem (jak widzicie, nie mogłem się powstrzymać przez pociągnięciem dalej przykładu „ściągającego chłopaka” ze śmieciowego posta, o którym wspominałem powyżej) i wspomniałeś o poświęconym prawom autorskim cyklu artykułów z Guardiana. Jeśli przestaniesz blogować, twoja domena wygaśnie lub zdecydujesz się na przeprowadzkę na inną platformę blogową nie znajac się na przekierowaniach 301: czy twój stary link nie jest wciąż wskazówką, że podlinkowany przez ciebie cykl artykułów z Guardiana jest wciąż wart rekomendacji?

Czy link, który zniknął naprawdę nie powinien być już traktowany jako znaczący, tylko dlatego, że przestał istnieć?

Jesteśmy wciąż pewni, że…

…w dłuższej perspektywie jednak z pewnością spadniesz z wynikach.

[źródło: Temporary Links]

Na koniec: Wskazówka dla zaczynających pozycjonowanie w branży Poker, Gambling…

W swoim życiu byłem na wielu konferencjach poświęconych hazardowi online. Do naszego biura przychodzą liczne magazyny poświęcone hazardowym programom partnerskim. Zarówno te konferencje, jak i magazyny są zwykle wypełnione radami SEO dla początkujących uczestników programów partnerskich. Owe rady są najczęściej strasznie głupie.

Jeśli prowadzisz witrynę z branży poker/casino lub uczestniczysz w programie partnerskim takich witryn i chcesz rozpocząć pozycjonowanie, pozwól powiedzieć sobie coś o konkurencji, która cię czeka. Nie istnieje w internecie branża, w której konkurencja w SERP-ach byłaby ostrzejsza. W tej branży o pozycje walczą najlepsi pozycjonerzy świata.

Moja rada dla początkujących pozycjonerów w branży poker/casino:

Zacznij od pozycjonowania innych branż, ujeżdżanie kucyków, gangi motycyklowe, a nawet ubezpieczenia samochodowe.

[źródło: Beginners guide to SEO in Poker]

Zapraszamy na Search Marketing Day 2012! < –

 

sprawnymarketing

Cezary Lech

Content marketer i Specjalista SEO, organizator konferencji I ❤ Marketing oraz Search Marketing Day a także ogólnopolskiego cyklu szkolenia.sprawny.marketing. Autor wielu artykułów oraz prezentacji z zakresu pozycjonowania a także innych aspektów marketingu internetowego. Współwłaściciel i dyrektor komórek marketingowych MaxROY.com sp. z o.o. i GoldPosition.pl. Więcej o Cezarym możesz się dowiedzieć na jego prywatnej stronie i profilu Google+.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Marcin Chirowski

      1,5 roku w branży pokerowego SEO mi zdecydowanie wystarczy aby potwierdzić słowa Magnusa Bråtha: „Zacznij od pozycjonowania innych branż”. Chociaż są i plusy: jak strona nad którą pracowałeś utrzymyje się po 2latach od zmiany pracy w Top10 na „Online Poker” to masz dobry punkt zaczepienia w rozmowie o SEO :) ps. Dzięki za spoko wywiad Cezary.

    • Faktycznie przy całym tym update google’a widać kompletne przeczesywanie sieci od zera, zamiatanie i sprzątanie tego co wygasło i już od dawna nie istnieje. Kwestia tylko ile to potrwa..

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *