Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
E-mail-slowa-0

Lista 104 Najbardziej (i najmniej) skutecznych słów E-mail Marketingu

Choć dane dotyczą słów w języku angielskim, a liczby wzięły się ze statystyk zza kanału La Manche, „mądrej głowie dość dwie słowie” i z pewnością można na tej podstawie wysnuć wiele interesujących wniosków dla naszego obszaru geograficznego i kulturowego. Brytyjska agencja Adestra opublikowała raport zawierający statystyki skuteczności słów zawartych w tematach wiadomości e-mail. Badanie oparto na przeglądzie ponad 2 miliardów e-maili wysyłanych na cały świat.

Okazuje się, że E-maile ze słowem „alert” (alarm) to w stosunku do średnich danych dotyczących wszystkich maili o 38,1% wyższy współczynnik otwarć (OR) i o 61,8% wyższy wskaźnik kliknięć (CTR).

Bardzo dobre wyniki dawały maile ze słowami: „free delivery” (darmowa dostawa) (+50,7% OR, +135,4% CTR) oraz „bulletin” (biuletyn) (+15,8% OR, +12,7% CTR).

Na przeciwnym biegunie znalazły się takie słowa jak: „report” (sprawozdanie) (-23,7% OR, -54,8% CTR), „learn” (naucz się) (-35,5% OR, -60,8% CTR) i „book” (książka) (-4,6% OR, -25,4% CTR). Słowo „newsletter” miało niewielki wpływ na stawkę otwarć (0,7% OR), jednak dawało niewielki „przeklik” (-18,7% CTR).

Biorąc pod uwagę wyrazy związane z datami, „daily” (codzienny) (27,8% OR, 100,3% CTR) oraz „weekly” (tygodniowy) (27,1% OR, 50,6% CTR) miały silny pozytywny wpływ, natomiast fraza „monthly” (miesięczny) miała wpływ negatywny: (-26,6% OR, -37,0% CTR).

E-Mail Marketing w B2B i w B2C

Rzecz jasna różne wyniki wykazują kampanie B2B i B2C. Przedmiotem badania była skuteczność poszczególnych słów kluczowych dla odbiorców z sektora business i kampanii skierowanych do użytkowników prywatnych.

  • W kampaniach B2B najlepiej „pracowały” tematy ze słowami „alert” (alarm) i „breaking” (najświeższy).
  • Klienci B2B wydają się być niewrażliwi na słowa takie jak „reports” (raport), „forecasts” (prognoza) i „intelligence” (inteligencja, rozum, ale także wywiad).

  • Klienci B2C są wrażliwi na słowa typu: „Review” (recenzja), „Update” (aktualizacja) oraz „Special” (specjalny). Dobrze w temacie działa także słowo „Video”.
  • Negatywny wpływ na klientów B2C ma stosowanie w tematach znaków zapytania.

Maile sprzedażowe i eCommerce

  • Fraza „Free delivery” (darmowa dostawa) (+35,9% OR, +81,3% CTR) działa pozytywnie w typowo sprzedażowych wiadomościach e-mail.
  • Konsumenci uwielbiają „Sale” czyli „wyprzedaż” (+10,7% OR, 26,7% CTR) oraz propozycje specjalne, takie jak obniżki procentowe (6,1% OR, 17,7% CTR).
  • Słowa „Save” (zaoszczędź) (-4,4% OR, -27,4% CTR) i typowe call 2 action, takie jak „buy” – „kup” (-19,3% OR, -59,1% CTR), miały negatywny wpływ na opisywane czynniki.
  • Również inne typowe słowa, które uważa się za sprzedażowe: „Cheap” (tani) (-67,2% OR, -71,6% CTR) i „free” (za darmo) (-23,7% OR, -34,8% CTR) dały rezultat w postaci wyników poniżej przeciętnej.

Czy można przełożyć te wyniki na naszą polską rzeczywistość?

Z pewnością tak. Chodzi przede wszystkim o popularne zwroty, zatem wiedzę dotyczącą danych anglojęzycznych (na szczęście nie zza oceanu) z pewnością można „przełożyć na polski”. Z pewnością przydałaby się jednak większa liczba danych z polskich e-maili.

Trudno uzupełnić nam wyniki tych badań własnymi, ponieważ nie wysłaliśmy w tym roku choćby reprezentacyjnej liczby 1000 maili. Mimo wstępnej analizy wiadomości wysłanych w tym roku, trudno wyciągnąć odpowiednie wnioski, tym bardziej, że wysyłaliśmy maile do różnych grup docelowych, z różnymi nadawcami, z tytułami o różnej długości. Biorąc pod uwagę dane naszej skromnej bazy, z pewnością sprawdzało się dodawanie do tematu nazwy marek. Najwyższy CTR należy do maila, w którym nie występują ani encje HTML, ani liczby, czy procenty, które mają zwracać uwagę klientów. W tytule znalazło się słowo „Zapraszamy…”. Warto jednak wspomnieć, iż ogromne znaczenie miał podany obok tytułu nadawca o nietypowej, nieoficjalnej nazwie.

Więcej o Email Marketingu

Już wkrótce (październik – Poznań i grudzień – Warszawa) zapraszamy na kolejną edycję szkoleń Email Marketing autorstwa jednego z liderów tej branży – Pawła Sali, twórcy Freshmaila. Tematyka Copywritingu, także odnośnie tematów wiadomości Email, zostanie poruszona podczas szkolenia Copywriting Sprzedażowy w Poznaniu i w Warszawie.

Dane: Adestra

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.



    • Wkradł się błąd w zdaniu: „Rzecz jasna różne wyniki wykazują kampanie B2C i B2C.” – rozumiem, że ma być B2B i B2C

    • E-commerce

      Ciekawy artykuł z dużą ilością konkretnych informacji, zapewne znajdzie szerokie zastosowanie w branży.

    • CTRy są niesamowite dla mailingu przy tych słowach! Wystarczy bazę kupić od Panoramy, Zumi lub PKT i można spamować:) Przy takich CTR z dobrym ROI nie powinno być kłopotu

    • Tłumaczenia - Loquax

      Panie Rafale, gratuluję. Bardzo dobry artykuł.

    • Wątpie, aby raport dotyczący anglojęzycznych słów miał zastosowanie w Polskiej rzeczywistości. Różnimy się zbyt wieloma rzeczami, aby próbować przekładać ten raport na „nasze”.

    • Tomek Serafin

      Nawet email marketing nieco dłużej aktualizuje się w naszym społeczeństwie. Aktualnie (osobiście) widzę pewne odchylenia jeśli chodzi o skuteczność wspomnianych w „raporcie” fraz – ale pewnym jest, że tendencja (w PL) zmierza w kierunku opisanym powyżej. Słowa skuteczne zaczynają tracić na efektywności poprzez zmęczenie materiału i w efekcie zmuszeni jesteśmy szukać alternatyw :)

    • Biznesowe

      Świetne zestawienie, na pewno się przyda, zapewne nie wszystko da się przełożyć na Polskie realia, ale większość słów jak najbardziej odzwierciedla naszą rzeczywistość, trzeba testować, testować … warto zrobić zestawienie z naszymi popularnymi i znanymi słowami w marketingu.

    • Paweł - tabletoid.pl

      Witam.
      Prowadzę od +5 lat e-mail marketing i muszę przyznać, że to zestawienie zrobiło na mnie olbrzymie wrażenie. Już wydrukowałem tabelki i będę miał na nie oko przy tworzeniu mailingów.
      Nie podam twardych liczb, ale w dużej mierze wymienione wyrazy i statystyki mają potwierdzenie w moich działaniach. Radzę każdemu wykorzystać te dane – bez wątpienia warto.
      Bardzo dziękuję za ten artykuł.

    • Uważam, że jak to w całym SEO chodzi przede wszystkim o człowieka, a nie system, itp. Jeśli to będzie naszym wyznacznikiem przy planowaniu działań, to jest to zwiększenie szansy na sukces. Nie jestem zaskoczony wymienionymi słowami czy wyrażeniami w artykule jako przykładowymi. Z pewnością ludziom zawsze dobrze będą kojarzyć się słowa o pozytywnym znaczeniu, przedstawiającym możliwość zysku, korzyści itp.

    • Sprzedażowy

      Ciekawe zestawienie, ale nie jestem przekonany do tego, czy ma ono praktyczne zastosowanie. Podane dane są średnimi ze średnich, to znaczy, że w jednej kampanii te same słowa mogą zadecydować o sukcesie, a w innej o porażce. W email marketingu moim zdaniem liczy się bardziej całość, a nie poszczególne elementy. Podejrzewam, że zupełnie inne wyniki mogłyby sie pojawić w frazach 2 wyrazowych, inne w 3 wyrazowych, ….

    • Zestawienie i analiza ciekawa. Materiał dla tych, którzy dążą do jak największej skuteczności – efektów przy wysyłaniu maili reklamowych. Myśłę, że zestawienie nie koniecznie będzie sie pokrywało z naszym krajem i naszym językiem. Słowa, które działają za kanałem La Manche nie koniecznie będą skuteczne dla przeciętnego Polaka.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *