Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Jak wykorzystać Wi-Fi do pozyskiwania leadów?

Czy Wi-Fi może dać 100% trafności w target?

keep_calm_wifi_lead

Zgodnie z badaniami Bain & Company, zdobycie nowego klienta kosztuje firmy aż 7 razy tyle, co utrzymanie obecnego, a mimo wszystko firmy w dalszym ciągu skupiają się na przeciąganiu nowych klientów, zamiast maksymalizacji zysków z obecnych – to duży błąd.

O tym, czym jest Wi-Fi Marketing, przeczytasz w moim poprzednim artykule na SprawnymMarketingu. Dziś natomiast skupię się na pozyskiwaniu leadów za pomocą Twojego Wi-Fi.

Jak wykorzystać Wi-Fi do pozyskiwania leadów?

Przede wszystkim buduj relacje i nagradzaj klienta.

Idea jest prosta – należy tworzyć komunikację z klientami, którzy odwiedzili Twoją firmę. Lojalizować ich, komunikować się, tworzyć symbiozę z klientem.Narzędziem, które może nam w tym pomóc, jest Wi-Fi.

87% ankietowanych potwierdza, że połączyliby się specjalnie z Wi-Fi, gdyby dzięki temu mogli uzyskać wymierną korzyść.

Zrzut ekranu 2015-07-20 o 13.47.20

Krok 1 – Jak zacząć

  1. Klient odwiedza Twoją firmę
  2. Oferujesz mu wymierną korzyść dostępną przy łączeniu się z Wi-Fi
  3. Budujesz bazę newsletterową oraz remarketingową swoich klientów

Rozpoczynasz komunikację z klientem – bezpośrednio. Mądry marketingowiec potrafi docenić wartość bezpośredniego kontaktu z pozyskanym już klientem, każdy inny będzie „strzelał na ślepo”, wyczerpując swoje budżety z nadzieją uzyskania dodatniego ROI.

Krok 2 – Jakie treści przekazywać

Skoro już możesz rozpocząć komunikację ze swoimi klientami, rób to. Na miejscu, w swoim lokalu,  przez hotspota dostarczaj przede wszystkim ciekawych promocji, które będą dostępne tylko przez Wi-Fi, dzięki temu Twoja baza będzie budowała się szybko, a informacja rozejdzie się wirusowo.

Kiedy klient opuści teren Twojego obiektu, naprzemiennie:

  • podziękuj mu za odwiedzenie lokalu – przez remarketing czy newsletter
  • zaproponuj mu coś „specjalnie dla niego”
  • znów podziękuj
  • zapytaj o jego opinię

A najlepsze w tym wszystkim jest to, że komunikację możesz kierować do klientów każdej placówki osobno. To znaczy, że inne treści przekazujesz osobom, które skorzystały z Twoich usług na terenie Warszawy, a jeszcze inne tym, którzy odwiedzili Twój oddział w Krakowie.

Więc odpowiedz sobie teraz na pytanie.

Dlaczego jeszcze nie korzystasz z Wi-Fi marketingu?

Stworzony został dla wszystkich marketerów, którzy doceniają silnie precyzyjne targetowanie – zobacz, jak to działa!:

spotlike

Krok 3 – Jakie kanały wykorzystać

Wykorzystuj wszystko, co przyjdzie Ci tylko do głowy.

Wi-Fi Marketing umożliwi Ci dotarcie do klientów za pomocą następujących kanałów:

  • Facebook Pixel
  • Newsletter
  • Remarketing w Google

A co najlepsze, trafiasz ze 100% dokładnością do osób, które odwiedziły Twoją firmę.

 

Krótka „symulacja” z „Wiedźminem” w sieci marketów AGD/RTV w roli głównej.

Wyobraźmy sobie, że jesteśmy dużą siecią AGD/RTV, a w naszych spotach reklamowych śpiewają same piękne polskie gwiazdy z dużymi atutami.
Nasz dział sprzedaży właśnie wynegocjował kosmiczna prowizję na kilka % od każdej sprzedanej sztuki Wiedźmina – wszyscy wiedzą, że to będzie hit.

Teraz chcemy pozyskać możliwie największą część rynku w udziale sprzedaży.

Bam! Wrzucamy informację na terenie naszych oddziałów „Połącz się z Wi-Fi i zarezerwuj swojego Wiedźmina w promocyjnej cenie”.

Bam! Zaczynamy gromadzić bazę ludzi, którzy są potencjalnie zainteresowani „Wiedźminem”, a przy okazji promujemy nowego Razora, zestaw pro gamer czy inną ciekawostkę, którą wymyśli dział sprzedaży.

Do premiery Wiedźmina zostało 10 dni, wysyłamy zatem do grupy osób nim zainteresowanych komunikat „Czy Twoja myszka jest wystarczająco precyzyjna? Wiedźmin wymaga od Ciebie więcej. Kup Razora XYZ, dziś ”

Do premiery Wiedźmina zostało 5 dni, Michał Sadowski informuje na #Brand24, że jest to jedno z najbardziej popularnych zapytań w polskim Internecie, ostatnich miesięcy.

Do premiery zostaje 2 dni, wysyłamy do klientów komunikat: Minimalne wymagania sprzętowe ,,Wiedźmina” to:

  • Procesor: INTEL CPU Core i5-2500K 3.3GHz / AMD CPU Phenom II X4 940 lub lepszy
  • Karta Graficzna: Nvidia GPU GeForce GTX 660 / AMD GPU Radeon HD 7870 lub lepsza
  • DirectX: wersja 11.0
  • RAM: 6 GB pamięci RAM
  • Miejsce na Dysku: 40 GB
  • System operacyjny: 64-bitowy Windows 7 lub 64-bitowy Windows 8 (8.1)

A pod tym dopisek:

Czy twój komputer da radę? Z nami da! Sprawdź promocję na komputery.

www.stronasieciAGDRTV.pl

Bam! Słupki szaleją. Prezes prosi o więcej.

 

Mimo mojego dość luźnego podejścia, temat jest jak najbardziej poważny.

Skoro tyle się mówi o precyzyjnym działaniu marketingu, wykorzystuj precyzyjne  kanały.

Koszt przykładowego systemu do prowadzenia Wi-Fi marketingu dla dużej sieci to kwota na poziomie 120 zł/miesiąc / sklep. Takiego zwrotu nie uzyskasz żadnym innym działaniem marketingowym.

 

Przeczytaj też mój poprzedni artykuł, w którym wyjaśniam,  czym jest Wi-Fi Marketing.


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Maciej Trojniar

Współwłaściciel Spotlike sp. z o.o., nowoczesnego narzędzia do Wi-Fi Marketingu, oraz M&P Agencja, 6 lat doświadczenia w marketingu, specjalizuje się w marketingu internetowym.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • My korzystamy akurat ze Spotlike i przyznam, że sprawdza się fajnie.
      Wykorzystujemy go do badania poziomu satysfakcji z naszych usług, kontaktujemy się z klientami którzy skorzystali z WiFi i sprawdzamy, co się im podobało, a co nie.
      Dużo bardziej miarodajne wyniki mamy niż z tradycyjnej ankiety elektronicznej.

      Pozdrawiam Maćku!
      Fajny artykuł.

    • Slipstream.pl

      Świetny artykuł, fajny case. Można to jeszcze zrobić korzystając z bluetooth i beaconów, albo wręczając karte stałego klienta/podarunkową z chipem – wtedy beaconami można ustalić położenie klienta w sklepie do powiedzmy 1 metra i wyświetlać mu promocje na monitorze który ma przed sobą. A jak się to jeszcze zepnie z crm-em w który mamy dane o jego aktywności zakupowej możliwości robią się ogromne. W teorii ;)

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *