Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
keywords

Łatwiejsze zarządzanie słowami wykluczającymi w AdWords

Webowy interfejs Google AdWords został wczoraj wzbogacony o funkcję globalnych list słów wykluczających (negatywnych), które można łatwo zastosować we wszystkich/wybranych kampaniach na koncie. Dzięki tym listom możesz łatwo i szybko wyłączyć reklamy dla zapytań zawierających słowa typu „darmowe”, „testowe” czy „porównanie”.

Najpierw tworzysz listę wykluczających słów kluczowych i nadajesz jej nazwę. Takich list może być wiele: przykładowo, sprzedajesz międzykontynentalne bilety lotnicze, ale tylko na wybrane trasy i wybranych przewoźników. Na jednej liście możesz więc umieścić słowa związane z trasami, na które nie sprzedajesz biletów (np. „Australia, Sydney, Melbourne, Brisbane, Perth”), a na drugiej – nieobsługiwanych przewoźników („Emirates, Delta, Qantas”). Na trzeciej – ogólnej – umieszczasz np. „tanie linie, last minute” itd.

Żeby dodać listę, wchodzisz w zakładkę „Kampanie”, następnie wybierasz „Panel sterowania i biblioteka”:

listy słów wykluczających AdWords

Następnie z menu po lewej stronie wybierasz „Lista wykluczających słów kluczowych”:

listy słów wykluczających AdWords następny etap

Teraz klikasz przycisk „Nowa lista wykluczających słów kluczowych” (niewidoczny na obrazku) i wypełniasz formularz:

listy słów wykluczających AdWords - formularz

Oczywiście możesz skorzystać z dopasowania słów kluczowych („przybliżone”, „ścisłe”, „do wyrażenia”).

Stworzone w ten sposób listy wykluczających słów kluczowych musisz teraz przypisać do kampanii, w których chciałbyś, by obowiązywały.

Co więc się zmieniło? Przed udostępnieniem funkcji musiałbyś przeklikać kolejne kampanie i do każdej wkleić listę. Teraz też musisz przeklikać kolejne kampanie i przypisać każdej listę. Wysiłek w zasadzie ten sam, ale późniejsze zarządzanie słowami wykluczającymi staje się już wyraźnie prostsze. Zmiany w którejś z centralnych list od razu uwzględniane są w każdej kampanii, do której lista została wcześniej przypisana.

Jak przypisać listę słów wykluczających do kampanii?

Wchodzisz do zakładki Kampanie, następnie do podzakładki „Słowa kluczowe”:

listy słów wykluczających AdWords

U dołu strony ze słowami kluczowymi rozwiń sekcję „Wykluczające słowa kluczowe”, następnie w podseksji „Na poziomie kampanii” klikasz przycisk „Dodaj”, a na rozwiniętej w ten sposób liście wskazujesz „Dodaj listy słów kluczowych”:

listy słów wykluczających AdWords

Na wyświetlonym w ten sposób formularzu wystarczy już tylko wskazać wcześniej zdefiniowane listy (poprzez kliknięcie „dodaj”):
listy słów wykluczających AdWords

PS. Warto odnotować błąd, polegający na niemożności usunięcia listy. W systemie pomocy jest nawet instrukcja usuwania list, niestety jest niemożliwa do wdrożenia ze względu na brak checkboksów przy listach i brak przycisku „usuń”. Błąd zostanie z pewnością naprawiony, a tymczasem z niechcianej listy można po prostu wyrzucić wszystkie słowa.

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *