Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

google-yahoo

Kto ma więcej zaindeksowanych stron podczas ósmych urodzin Google?

Yahoo ogłosiło, że liczba przeszukiwanych przez nie stron wynosi 20 miliardów. Do tej pory Yahoo zwykle nie zabierało głosów w debatach nad liczbą stron indeksowanych przez swoje roboty. Wypowiedź portalu może świadczyć o jednym — chęci ostrej rywalizacji na polu wyszukiwarek z liderem rynku, czyli Google. Warto zaznaczyć, że jeszcze rok temu Yahoo na swoim portalu udostępniało usługę znajdowania informacji w Internecie właśnie za pomocą wyszukiwarki Google. Następnie, po zerwaniu umowy, rozpoczęło rozwój własnej technologii przeszukiwania sieci.

Google nie podało konkretnej liczby. Z okazji swoich ósmych urodzin, które miały miejsce we wrześniu, pochwaliło się tylko, że indeksuje trzy razy więcej dokumentów w Internecie niż jakakolwiek konkurencyjna wyszukiwarka. Jeżeli „jakakolwiek inna wyszukiwarka” to Yahoo, liczba zindeksowanych stron wynosiłaby 60 miliardów. Jeżeli przyjąć, że w 2000 roku populacja świata wynosiła ok. 6 miliardów, daje to 10 dokumentów na każdego mieszkańca Ziemi.

Co jednak znamienite, 27 września ze strony głównej Google zniknął słynny licznik informujący o ilości zindeksowanych stron. To może być dobry ruch ze strony Google, który położy kres przekrzykiwaniu się na wielkość indeksu. Ilość zaindeksowanych stron nie jest tożsama z jakością dostarczonych wyników czy pełnością odzwierciedlenia zasobów Internetu. To tylko wielkość bazy danych, w której może znajdować się pełno śmieci (tysięczne kopie katalogu DMOZ czy Wikipedii). Warto jednak pamiętać o historii Altavisty, która w momencie zdobywania rynku przez Google miała zaindeksowanych znacznie więcej dokumentów. Na nic to jednak się zdało w rywalizacji z lepszymi algorytmami rankingującymi strony.

Dla porównania, w polskich warunkach, wyszukiwarka Netsprint ma 67 milionów zaindeksowanych polskich stron www, ponad 5 milionów grafik pochodzących z indeksu wyszukiwarki oraz bazy ponad 80 tysięcy opracowanych haseł encyklopedyczno-słownikowych.

Żródło: Magazyn Internet 11/2005

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+


  • Czyżby Yahoo chciało porwać się z motyką na słońce ? No cóż ambitne plany. Myślę, że google nie musi nawet wykonywać żadnych specjalnych ruchów, żeby się "obronić".

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *