Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google-TV

Kolejne szczegóły o Google TV

Podczas majowej konferencji Google I/O firma ogłosiła światu usługę Google TV, czyli oprogramowania do telewizorów, konwergującego telewizję z internetem, uzupełnionego o sklep z dedykowanymi aplikacjami. Zapowiadano wówczas, że usługa ma wystartować na jesieni i faktycznie. Wygląda na to, że prace nad Google TV są powoli na ukończeniu, szczególnie w zakresie współpracy z zewnętrznymi partnerami (dostawcami sprzętu i dostawcami treści).

Z punktu widzenia konsumenta Google TV zamienia telewizor w urządzenie bardziej „pull”, tj. daje mu większe możliwości decydowania o odbieranej treści. (Do tej pory telewizor był przecież klasycznym urządzeniem „push”, czyli wypychającym do odbiorców przygotowaną przez nadawców niemodyfikowalną ramówkę.) Poza umieszczeniem w telewizorze przeglądarki internetowej, Google TV zaoferuje technologię wyszukiwawczą Google na potrzeby łatwiejszego docierania do treści wideo na żądanie. Dzięki umowom z dostawcami treści, poszerzy też wybór dostępnych na żądanie treści. Krótko mówiąc, użytkownicy Google TV dostaną możliwość decydowania o czasie konsumpcji treści audio-wideo (jak w komputerze) i będą mogli odbierać ją poprzez urządzenie lepiej dostosowane do ich odbioru niż komputer (telewizor, z jego dużym ekranem i podpiętym zestawem kina domowego).

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZDeX_oIfEeQ&feature=player_embedded[/youtube]

Z punktu widzenia Google, usługa TV tworzy kolejną – poza komputerem – przestrzeń wyświetlania reklam. Teraz reklamy pojawią się także w pokoju dziennym/salonie, na wielkim telewizyjnym ekranie. Dla dostawców treści Google TV to oczywiście poszerzenie możliwości dystrybucji.

Po kilku miesiącach ciszy, Google ogłosił wczoraj podpisanie umów z licznymi dostawcami treści i usług, wśród których są m.in. Twitter, serwis wideo Netflix, dzienniki the New York Times i USA Today, serwisy muzyczne Pandora i Napster, a także serwisy wideo oparte o treści użytkowników, jak blip.tv i oczywiście YouTube. Ponadto Google podpisał umowy także ze starymi mediami, tj. sieciami telewizyjnymi Turner Broadcasting TBS, TNT, CNN, Cartoon Network i Adult Swim) i NBC Universal (CNBC Real-Time; HBO i HBO GO).

Ponieważ umowy na dystrybucję materiałów objętych prawami autorskimi podpisuje w się w praktyce z zastrzeżeniem konkretnych obszarów dystrybucji (państw), a wprowadzenie platformy dystrybucji w każdym nowym państwie jest dość kosztowne, nie należy spodziewać się szybkiego wejścia Google TV do Polski.

Więcej szczegółów o Google TV na nowopowstałej witrynie http://www.google.com/tv/

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *