Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

compass

Kliki we „wskazówki dojazdu” w AdWords teraz płatne

Rozszerzenia lokalne Google AdWords to m.in. możliwość uzupełnienia reklamy o fizyczny adres i numer telefonu. Dla internautów, rozszerzenie przybiera postać nie tylko dodatkowego tekstu (telefon, miasto, ulica itd.), ale także linku „wskazówki”, prowadzącego do Map Google z wyznaczoną stosowną trasą (na urządzeniach mobilnych typu iPhone/Android linkiem staje się też numer telefonu). Kiedy Google wprowadzał je do użytku, nie kazał płacić sobie za kliknięcia w te linki. Od jakiegoś czasu płatne są kliki w numer telefonu, a teraz Google wprowadza opłaty za kliknięcia we „wskazówki”.

tak wygląda link "wskazówki" w Google AdWords

podlinkowany numer telefonu iPhone

Opłata jest standardowa, tj. reklamodawca zapłaci tyle samo, niezależnie od tego, czy internauta kliknie w nagłówe reklamy, numer telefonu czy link wskazówki.

Kliknięcia we „wskazówki” do tej pory zaliczane były do tzw. darmowych kliknięć i nawet osobno zliczane w statystykach. Teraz statystyki kliknięć w link „wskazówki” zostaną przeniesione i będą wyświetlane obok statystyk kliknięć „standardowych” (w nagłówek reklamy) i kliknięć w numer telefonu.

Jak można uniknąć płacenia za kliki we „wskazówki”? Nie ma drogi innej niż zupełne wyłączenie rozszerzeń lokalnych. Google zaleca jednak ostrożność w wykonywaniu tak gwałtownych ruchów (kliknięcie we „wskazówki” świadczy raczej o wysokim poziomie zaangażowania internauty).

Nie jest do końca jasne, kiedy dokładnie zostaną wprowadzone opłaty; wysłaliśmy w tej sprawie zapytanie do Google; tekst zostanie zaktualizowany kiedy dostaniemy odpowiedź.

[Aktualizacja: zarówno potwierdzenie ze strony Google, jak i testy wykazują, że w opłaty za kliki we „wskazówki” są płatne już także w Polsce.]

—————————

Grafika w nagłówku autorstwa użytkownika digitalart z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *