Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Już 12% reklam AdWords wyświetla się w komórkach i tabletach

Z danych amerykańskiej agencji performance marketingu Performics wynika, że już 12% wszystkich wyświetleń reklam AdWords w Stanach Zjednoczonych to wyświetlenia na urządzeniach mobilnych. Niewiele mniejszy jest udział komórek w kliknięciach w AdWordsy. Takie wnioski płyną z analizy zagregowanych danych klientów agencji z pierwszego półrocza 2011.

Za 2 punkty procentowe ze wspomnianych 12% odpowiadają wyświetlenia na tabletach, pozostałe 10 punktów procentowych odbywa się na komórkach. Inne wnioski płynące z przedstawionych przez Performics danych to m.in.:

  • kliki (nie wyświetlenia) w reklamy AdWords wykonane z urządzeń mobilnych to 11,9% wszystkich klików w reklamy AdWords (dane za czerwiec),
  • spośród kliknięć wykonanych z urządzeń mobilnych już 13,3% wszystkich wykonano na tabletach,
  • w ciągu ostatnich 2 miesięcy urządzenia mobilne dogoniły pecety pod względem CTR (chociaż inne dostępne na rynku dane wskazują nawet na wyższe CTR mobilnych),
  • ceny kliknięć na komórkach i tabletach cały czas są wyraźnie poniżej poziomu cen kliknięć na desktopach.

ctr

Raport Performics zawiera też interesujące rozważania na temat rozkładu korzystania z komórek, pecetów i tabletów w różnych porach dnia:

Początkowy wzorzec zadawania zapytań do wyszukiwarek z tabletów w różnych porach dniach mocno przypominał obowiązujący wzorzec korzystania z komórek: natężenie wzrastało w godzinach wolnych od pracy. Podczas gdy z pecetów korzysta się głównie między 9 rano a 17, to z komórek i tabletów raczej między 17 a 22. Chociaż z komórek zaczęliśmy korzystać całkiem mocno także we wcześniejszych godzinach (11-17), wieczory rezerwujemy bardziej dla tabletów.

Jak zatem wynika z raportu Performics, korzystanie z tabletów i komórek uzupełnia się w sensie pór dnia z korzystaniem z pecetów, przy czym z tabletów korzystamy prawie wyłącznie wieczorami. Są jednak inne dane, które dowodzą (niekoniecznie w bezpośredniej sprzeczności z danymi Performics), że tablety kanibalizują korzystanie z pecetów.

Podsumowując: komórki zyskują coraz wyższy udział w wyświetleniach i kliknięciach reklam AdWords, rosną im także CTR-y. Jednocześnie ich ceny są wciąż poniżej cen kliknięć na desktopach. To wygląda na niezagospodarowaną okazję rynkową.

[źródło: Mobile Now 12 Percent Of All Paid Search Impressions]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • homoklikus

      Pytanie brzmi czy reklama wyświetlana na komórkach się opłaca? Weźmy pod uwagę że reklamujemy jakiś produkt z naszego sklepu internetowego. Potencjalny klient klika w reklamę, wybiera produkt, i tu już zaczynają się schody, bo jeśli zdecyduje się na zakup to pewnie będzie musiał się zarejestrować w sklepie, do tego dochodzi opłacenie zamówienia online.

      Podsumowując – weź zrób to wszystko na malutkim telefonie :)

    • Wojtek

      Pozwolę sbie niezgodzić się z kolegą. Obecne smartfony mają ekrany powyżej 4 cali i wykonanie na nich różnorodnych działań z wykorzystaniem pól aktywnych nie jest takim problemem. Wystarczy powiększyć obszar pól aktywnych i po kłopocie. Dla osób konsumujących duże ilości treści w internecie taki sposób posługiwania się ekranem dotykowym jest na tyle szybki i wygodny, iż czas na wykonanie tej czynności w smartfonie i na PC będzie podobny. Dużo poważniejszym problemem może być natomiast poziom zabezpieczenia danych i transakcji. W prasie branżowej coraz głośniej mówi się o tym, iż przy tak dużej ilości urządzeń pracujących na androidzie ilość cyberataków będzie gwałtownie rosła i nie ma żadnej pewności, czy będziemy wówczas dysponowali odpowiednimi programami antywirusowymi.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *