Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

reklama-na-facebook

Reklama na Facebooku: 52 rady i sztuczki

Weź copywriting i analitykę z reklam AdWords, dodaj obrazki, a otrzymasz reklamy na Facebooku.

Reklamy na Facebooku to dosyć nowy świat, w którym trzeba nauczyć się funkcjonować i konkurować. Dlatego wziąłem z jednej strony osobiste doświadczenia z tworzeniem i optymalizacją reklam na FB, z drugiej wiedzę wyniesioną z dostępnej literatury.

Podzielę się nimi z wami:

  • wybierz model CPM. Im lepszą zrobisz reklamę, tym wyższe osiągniesz CTR-y. A to pociągnie za sobą spadek efektywnego CPC: reklamy Facebook - lepiej wybierać CPM
  • Aby zapobiec znużeniu u klientów, modyfikuj swoje reklamy. Im mocniej zaatakujesz wąską grupę odbiorców, tym szybciej zaczną oni ignorować twój przekaz,
  • Użyj narzędzi Quantcast i Google AdPlanner do uzyskania danych demograficznych, użytecznych przy targetowaniu kampanii,
  • Poukładaj grupy docelowe (i kampanie) według wskaźnika affinity i – odpowiednio – według budżetu,
  • Uczyń swoje obrazki przyciągającymi wzrok: zdjęcie nie-jak-ze-stocka, zwierzęta, uśmiechnięci ludzie, zdjęcie czegoś, o czym twoi klienci marzą,
  • Napisz świetne copy: pytania, rekomendacje zadowolonych klientów, call to action,
  • Zawsze testuj wiele wersji reklam. Zawsze. Naprawdę zawsze,
  • Wstrzymaj reklamy, kiedy ich CTR zbliży się do 25% pierwotnego. Ale uruchom je później. Zdarza się, że za drugim razem wypadają lepiej, niż za pierwszym,
  • Pobaw się w ustawienie wszystkich sensownych permutacji wieku, płci i zainteresowań odbiorców. Obserwuj efekty. Dzięki temu będziesz mógł ulokować budżet w najbardziej trafionych kampaniach i poprawić ROI,
  • Przejrzyj najlepsze wykopy/diggi z ostatniego roku z twojej kategorii w poszukiwaniu tego, w co ludzie lubią klikać,
  • Używaj w copy (treści reklamy) terminologii związanej z Facebookiem. Przykładowo: fanpage, wpisy na ścianie, lajki, grupy itd. (oryg. – fan pages, wall posts, likes, and groups).

jak reklamować się na Facebooku - 52 rady i sztuczki

[źródło: Pay Per Face: 52 Facebook Advertising Tips & Best Practices]

Więcej porad znajdziesz na Forum MaxROY.com!

Dowiesz się m.in.:

  • jak wybrać obrazek do reklamy FB,
  • co zrobić, gdy reklama z biegiem czasu osiąga coraz gorsze CTR-y,
  • dlaczego używać w copy pojęć związanych z Facebookiem,
  • jak podzielić konto reklamowe na kampanie.
    Wykup dostęp do zamkniętego

Forum MaxROY.com

    . Znajdziesz tam

opinie i porady ekspertów

    + dobry poziom dyskusji, gwarantowany ograniczonym dostępem.

Reklama Facebook

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Kamil Tracz

      Dodałbym tutaj jeszcze:
      1. nazywaj swoje kampanie według wybranych opcji po to żeby szybko widzieć, której kampanii dotyczą dane w panelu.
      2. Gdy reklamy zaczną zmniejszać swoje współczynniki należy je zmodyfikować albo stworzyć nowe.
      3. Ściśle targetować grupę docelową wcześniej odkrywając ich potrzeby, cele itd.

      Więcej na ten temat http://www.youtube.com/watch?v=de1gWS2aKes

    • witam,

      chciałbym zrobić ankietę na facebooku, ale nie za bardzo wiem jak sie tam poruszać- nie mam konta itd. Czy jest ktoś skłonny mi w tym pomóc i przeprowadzić przez te niuanse. Z góry dziekuje i czekam na informacje.

    • Zapraszam na stronę ! Wykonujemy portrety ołówkiem, portrety piórem i atramentem oraz wiele innych na zamówienie!
      Jeśli chcesz mieć swoją podobiznę lub wybrany dla Ciebie wzór na ścianie, sprawić komuś bliskiemu niespodziankę Napisz do nas !

    • https://www.facebook.com/byafroo.Chriss
      Zapraszam na stronę ! Wykonujemy portrety ołówkiem, portrety piórem i atramentem oraz wiele innych na zamówienie!
      Jeśli chcesz mieć swoją podobiznę lub wybrany dla Ciebie wzór na ścianie, sprawić komuś bliskiemu niespodziankę Napisz do nas !

    • Władysław Ochojski

      Bardzo ciekawe sztuczki :) Szczególnie zainteresowała mnie ta z zamieszczaniem Facebookowej terminologii w reklamach – od razu to przetestuję i sprawdzę jaki jest efekt. Dobrym sposobem na budowanie wizerunku na Facebooku przy pomocy reklam jest również dodawanie do reklam swoich zdjęć lub też swoich karykatur. Wiele osób może to blokować, bo będą bali się działać na szerszą skalę i pokazywać swoją twarz, ale warto to wykozystać :)

    • Denis Wróbel

      Mimo upływu czterech lat od publikacji tego artykułu niewiele się zmieniło jesli chodzi o skuteczność reklam na FB. Jest to w tej chwili jedna z lepszych reklam, w których płacimy za efekt pozyskania osoby rzeczywiście zainteresowanej naszym produktem/firmą.

    • pogromca debili

      co za analfabeta językowy pisał ten tekst. Jakim trzeba być osłem pisząc we własnym języku by nie umieć po polsku przekazac tego, o czym sie pisze. Używając angielskich słów nie stajesz sie automatycznie zajebisty, lecz w dużej mierze żałosny. Tekstu nie da sie czytać. Być może dla kogoś jest przydatny, ale u mnie wywołał odruch wymiotny

    • Witam,
      mam pytanie,facebook to nie jest moja mocna strona ,ale chcialbym
      utworzyc strone swojej firmy ,wiem ze najpierw musze otworzyc profil
      prywatny a potem dopiero strone,to juz wiem:) ale mam pytanie
      chcialbym umieszczac posty reklamowe swojej firmy w wybranych grupach
      na facebooku,i mam pytanie ,nie wiem jak to zrobic zeby nad
      umieszczonym postem widniala nazwa mojej firmy czyli fan pageu a nie
      imie i nazwisko z mojego profilu prywatnego,bo jak wchodze na jakas
      grupe i chce umiescic post to frimuje go moje imie i nazwisko z
      profilu prywatnego? Panstwo piszecie ze trzeba wejsc do Panelu
      administracyjnego,a gdzie to jest bo ja tego nie moge znalezc,

      mozna prosic o pomoc,bylbym bardzo wdzieczny
      chetnie zaplace za pomoc

      z gory bardzo dziekuje

      pozdrawiam

      • Katarzyna Granops

        Witam serdecznie, niestety obecnie nie ma możliwości, żeby w grupach zamieszczać posty jako firma – można zamieszczać je jedynie jako osoba prywatna. Pozdrawiamy!

    • Chcę ustawić reklamę, wiem jak to się robi ale czy jest możeliwość żeby ustawić ja tylko do członków jednej grupy na fb, albo jednego fanpage, niestety nie mojego :) ?

      • Katarzyna Granops-Szkoda

        Kinga – nie możesz niestety targetować reklamy na członków konkretnej grupy. Na konketny fanpage możesz, w ustawieniach reklamy musisz wyszukać jego nazwę w polu „Zainteresowania”. Niestety nie wszystkie strony facebookowe można tam wyszukać, tylko większe fanpagee. Pozdrawiam!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *