Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google: przywrócenie starego interfejsu “niemożliwe”. Internauci: możliwe, możliwe

Nowy interfejs Google został przez internautów przyjęty całkiem dobrze. Zmiany zaszły wszak duże, i to w samym epicentrum aktywności każdego internauty. Można było spodziewać fejsbukowych grup “nowe Google ssie”, naszoklasowych akcji “jak przywrócić stare Google” (z oczywistą odpowiedzią: wpisz “J3S73M D38IL3M” w wyszukiwarkę, a wróci stary interfejs) i poświęconych “masowym protestom” relacji w mediach. Nie znaczy to jednak, że głosów niezadowolenia nie ma. Czy Google wesprze jakoś użytkowników, którzy chcieliby korzystać ze starego interfejsu? Nie.

Takiej, skrótowo, odpowiedzi udzielił w tym temacie rzecznik Google Nate Tyler:

Nie dajemy możliwości przywrócenia starego designu wyszukiwarki.

Decyzja ta wydaje się zrozumiała. Wiadomo, że każda zmiana w layoucie wymusza na internautach większy wysiłek poznawczy i zmianę przyzwyczajeń. Nie lubimy zmian, samych w sobie, nawet jeśli na dłuższą metę są to zmiany korzystne. Gdyby Google oficjalnie wsparł powrót do starego layoutu, utrudniłby użytkownikom poznanie nowości, które ci pewnie wkrótce by polubili (co jednakowoż uświadomiono by sobie dopiero za kilka lat, kiedy wdrożenie kolejnej wersji layoutu wzbudziłoby falę miłości do oswojonego już layoutu – tego samego, który dzisiaj bywa krytykowany).

Zatem, choć Google nie wspiera oficjalnie przełączania się do starego layoutu (mogłoby to być możliwe np. z poziomu “ustawień wyszukiwania”, gdzie można ustawić np. liczbę wyników wyświetlanych na stronie), to stary layout wciąż jest dostępny pod linkiem http://www.google.com/webhp?hl=all. Ciekawe, jak długo.
stary layout Google

Na zakończenie warto przypomnieć historię googlowego SearchWiki: wdrożonego po testach, z których wynikać miało, że internauci polubili nową funkcję i wyłączonego po kilkunastu miesiącach. Uzasadnienie: internauci nie polubili nowej funkcji (?).

[na podstawie: Official: Google Won’t Offer Option To Restore “Classic Google” Look]

————————————-

Grafika w nagłówku: “We Can Do It!” autorstwa J. Howarda Millera

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *