Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach – ile wydaje eBay?

Dziennie eBay może wydawać do 900 tysięcy dolarów (słownie: dziewięćset tysięcy $) na kliknięcia użytkowników w linki sponsorowane, co w ciągu roku może dać ponad 300 milionów. Skąd te dane? Dzięki serwisowi SpyFu.com, który dla redakcji Sprawnego Marketingu jest póki co serwisem numer jeden w tym roku. Doskonałe narzędzie bezpośrednio wspomagające badanie słów kluczowych i inspirujące przy tworzeniu linków sponsorowanych.

Co umożliwia serwis SpyFu.com? Najkrócej rzeczy ujmując, tak jak sugerują nazwa, szpiegowanie. Szpiegowanie konkurencji w zakresie reklamy w wyszukiwarkach, szczególnie reklamy płatnej.

1. Przybliżone budżet reklamowe poszczególnych serwisów

spyfu-budzet-sem.gif

2. Słowa kluczowe w reklamie płatnej i organicznej w wyszukiwarkach.
Dla takiego serwisu jak eBay.com lista słów kluczowych liczy dziesiątki tysięcy pozycji (po kliknięciu more), wiec przygotuj się na długie przeglądanie. Można znaleźć wiele słów z długiego ogona, które wydobyć z narzędzia Google do badania słów kluczowych jest bardzo trudno.

sem-keyword-research.gif

3. Jakich copywriterów mają najwięksi reklamodawcy? Nie wiesz jak pisać, jaki copywriting zastosować na potrzeby linków sponsorowanych? Już wiesz.

copywriting.gif

Potężne budżety reklamowe wydawane na SEM

Oto przykładowe wydatki dzienne na Search Engine Marketing (marketing w wyszukiwarkach) znanych firm (zakres od-do):

  • eBay.com: $678 000 – $882 000
  • bizrate.com: $347 000 – $461 000
  • expedia.com: $193 000 – $387 000
  • Amazon.com: $295 000 – $338 000
  • booking.com: $69 000 – $98 000

Oczywiście na wszystko należy brać poprawkę, to są estymacje serwisu SpyFlu, a nie rzeczywiste dane z kont bankowych czy dane z księgowości.

Po co mi to w warunkach polskich?

Zgadza się, dla polskich serwisów zbyt wiele danych nie pobierzemy, bo ich po prostu nie ma. Ale ciągle SpyFlu to olbrzymia kopalnia wiedzy z zakresu keyword research (badanie słów kluczowych) i copywritingu. Wystarczy tylko umiejętnie tłumaczyć, każdemu kto obsługuje większe kampanie internetowe nie muszę chyba więcej mówić…

Póki co udostępnione za darmo, wystarczy się zarejestrować. Korzystać!

Dla polskich słów kluczowych ograniczony pogląd konkurencji umożliwia serwis Boksy.Onet.pl. Onet udostępnił narzędzie podpowiadające słowa kluczowe na zasadzie znanej ze sklepów internetowych — „kupujący książkę X, kupili również…”. Możesz więc podejrzeć, jakie słowa kluczowe kupili Twoi potencjalni konkurenci. Dokładniej to opisuję w częście III książki Marketing internetowy w wyszukiwarkach w rozdziale o polskich systemach reklamy płatnej w wyszukiwarkach.

Czytaj więcej:
Using Profitable Spam & Thin Content Sites for Keyword Research
http://www.spyfu.com/PressRoom/WhatIsStillFree.aspx
GoogSpy really serious competitor research

sprawnymarketing

Tomasz Frontczak

Założyciel serwisu SprawnyMarketing.pl i autor bestsellera Marketing internetowy w wyszukiwarkach (6000 sprzedanych egzemplarzy), pierwszej na polskim rynku pozycji omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy doradczej MaxROY.com. Od 2006 roku posiada certyfikat Google Advertising Professional a od 2008 roku prowadzi certyfikowane przez Google szkolenia AdWords (jeden z 3 pierwszych trenerów w Polsce). Współpracuje z Wydziałem Inżynierii Zarządzania Politechniki Poznańskiej w grupie zajmującej się badaniami nad koncepcją zwinnego przedsiębiorstwa (ang. agile enterprise) i teorią okazji. Interesuje się wpływem mechanizmów marketingu internetowego na zwinność przedsiębiorstwa. Każdego dnia zaangażowany w projekt o bardzo długim horyzoncie czasowym: “Tata Igi i Sary”. Profil w Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Marketing w Internecie

      No tak wiadomo, że w Polsce wydatki na SEM będą wzrastać i to dość poważnie. Ciekawe, jak na rynek wpłyną wejście do Polski MSN i nowe zmiany w AdWords? Zapowiada się to interesująco :)

    • Robert Polak

      No cóż…czekam z niecierpliwością na otwarcie MSN w Polsce :), ale jak mówi Annette Kauppinen (MSN):
      „Nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie ruszy polskie biuro MSN. Myślę, że może jeszcze w tym roku – wskazuje Kauppinen. Ale muszę dodać, że w Microsofcie rok trwa od czerwca do czerwca – precyzuje – Tym samym mamy jeszcze trochę czasu w „tym roku”.”
      Tak więc na start możemy jeszcze trochę poczekać…

    • Sklep Komputerowy

      Ciekaw jestem jaki jest koszt rekalmy przez Alledrogo.

    • michał

      maja kase to niech wydaja
      ludzie przynajmniej zarobia :)

    • play penguin games

      I take pleasure in the opinions on this site, it definitely gives it that community experience!

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *