Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

bezplatne-klikniecia-how-to-2-530x215

Ile darmowych klików dostajesz w AdWords?

Czy reklama Google działa tylko wtedy, gdy zostanie kliknięta? Oczywiście nie, klienci potrafią skorzystać z reklam (szczególnie tych nowych, zawierających różne rozszerzenia) na wiele sposobów, bez klikania ich. Od kilku dni Google prezentuje w interfejsie AdWords statystyki takich „bezpłatnych kliknięć”.

Kiedy powstają „bezpłatne kliknięcia”? Jeśli korzystamy z:

Co łączy te formy reklamowe? Szukający może zapoznać się z naszym przekazem i wejść z nim w interakcję w sposób inny niż poprzez kliknięcie w nie, np. udać się pod wskazany fizyczny adres albo zapoznać się z kreacją graficzną/wideo, a następnie zgłębiać uzyskane tak informacje kolejnymi zapytaniami do wyszukiwarki.

Reklamodawcy w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii mają do dyspozycji jeszcze 4. drogą uzyskania „bezpłatnych kliknięć”, czyli tzw. rozszerzenie produktów. To dosyć rewolucyjne rozszerzenie reklam AdWords pozwala wyświetlić w reklamie zdjęcie produktu i podstawowe o nim informacje. Z punktu widzenia szukającego, rozszerzenie wygląda tak:

rozszerzone-wyniki-dla-produktow-backcountry

Przy okazji warto wspomnieć, że Google przetłumaczył już na polski artykuły pomocy dotyczące Rozszerzeń produktów, co może wskazywać, że funkcja ta niedługo zostanie udostępniona w Polsce!

Wracając do bezpłatnych kliknięć: jak dotrzeć do wskazujących ich ilość statystyk?

bezplatne klikniecia how to

Następnie:
bezplatne klikniecia how to 2

Na koniec widzisz już same statystyki:

bezpłatne kliknięcia

Przy okazji przypominamy o statystykach skuteczności rozszerzeń, o których pisaliśmy w maju.

Cel nowej funkcji wydaje się oczywisty: Google demonstruje reklamodawcom „patrzcie, w rzeczywistości dostajecie więcej, niż to, za co płacicie”; „szukający korzystają z reklam w najróżniejszy sposób, więc nasze reklamy zapewniają wam wyższe konwersje, niż możecie sądzić!”. Teraz czas na nową formę optymalizowania kampanii: maksymalizowanie bezpłatnych kliknięć.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Ciekawe rozwiązanie. Może wreszcie opłaci mi się kupić jakaś reklamę poprzez Google? ;)

  • takich kleintów jest baaaardzo mało – większość przyzwyczajonych do klikania w link i tak w niego kliknie powodująć "zbicie" kasy z konta.

  • ciekawe jak Google bada odwiedzenie "fizycznego adresu" :)

  • bbb-adventure.com

    Super sprawa, zarówno dla reklamodawców i webmasterów. Jak widać po prawie roku system działa świetnie i na dużych serwisach 50% reklam ma opcje powiększenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *