Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Raport IAB: wyszukiwarki pochłaniają 47% pieniędzy na reklamę internetową

IAB ogłosił raport o amerykańskim rynku reklamy internetowej za I połowę 2010 roku. Wynika z niego, że w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, wydatki na reklamę internetową wzrosły o 11,3% i wyniosły 12,1 miliarda dolarów. Wydatki na search marketing stanowią – tak jak przed rokiem – aż 47% tej kwoty.

Wydatki na reklamę w wyszukiwarkach są więc największą pojedynczą kategorią wydatków na reklamę internetową:
raport IAB reklama w internecie na świecie

Trzeba jednak przyznać, że przy takich porównaniach wiele zależy od przyjętych podziałów na kategorie. Reklama display, rozumiana jako bannery, rich media i wideo gromadzi łącznie 34% udziałów w rynku, a więc też niemało.

Najwięcej przychodów, 2 punkty procentowe, ubyło w kategorii generowania leadów – 7% zeszłoroczny udział spadł w tym roku do 5%. Straciły także rich media (z 7% do 6%). Wzrosło natomiast reklamie bannerowej (!) – z 22% do 23% i reklamie wideo – z 4% do 5%. 47-procentowy udział reklamy w wyszukiwarkach to tyle, co przed rokiem.

Można także prześledzić trendy z kilku ostatnich lat. Najwięcej zyskał search marketing, najmocniej straciły ogłoszenia drobne (classifieds) i sponsoring. Wbrew przeróżnym prognozom (także, przyznam, moim), reklama display wcale nie traci:
raport IAB trendy w reklamie internetowej

Na reklamę internetową wciąż najwięcej wydają detaliczne sieci handlowe, na drugim miejscu są usługi telekomunikacyjne, później finansowe, następnie samochody, komputery:

raport IAB - branże wg wydatków

W samym II kwartale 2010 na reklamę w internecie wydano w USA 6,2 miliarda dolarów, jest więc niemal tak dobry jak IV kwartał 2009 roku (IV kwartał, ze względu na święta, jest zwykle najlepszy w roku). Wyraźnie widać, że wydatki na reklamę internetową stają się wyższe, niż były w czasach przed kryzysem:

raport IAB porównanie kwartałów

Można się zatem spodziewać, że wydatki za cały 2010 rok przekroczą granicę 25 miliardów dolarów.

Tutaj znajdziesz pełny raport IAB (PDF).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *