Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
grafiki-w-postach

10 rodzajów postów w social media, które w szaleńczym tempie opanują internet

Chcesz podwoić zaangażowanie fanów i sprawić, aby jak szaleni udostępniali twoje treści? Wielu małym firmom i markom umieszczanie dużej ilości grafik w mediach społecznościowych dało ogromną siłę przebicia.

Wydaje się to być proste, prawda? Ale jeśli rzeczywiście tak jest, czy nie każdy by to robił?

Jak w przypadku większości dobrych rzeczy w życiu – istnieje haczyk. I nie chodzi tutaj o posiadanie dużego budżetu lub niezwykłych zdolności w projektowaniu graficznym. Jeśli chodzi o tworzenie treści, wiele osób popełnia jeden, prosty błąd: dodaje wiele grafik tylko po to, aby były. Jest to najczęściej spotykane podejście. Mądrzy marketerzy zarządzający treścią tworzą grafiki w postach, które poruszają w ludziach ich emocjonalną stronę – treści, które oddziałują na psychikę.

Jeśli nie jesteś grafikiem lub artystą, nie panikuj. Przeprowadzę Cię przez 10 typów treści wizualnych o dużej sile oddziaływania, które można łatwo stworzyć i które zaangażują twoich fanów.

Infografika Semahead

1. Wysokiej jakości zdjęcie

Pamiętaj: Twoi fani wyczują na kilometr wypozowaną fotografię pochodzącą z banku zdjęć. Nie tylko spowoduje to zdyskredytowanie Twojego profesjonalizmu w obrębie marki, ale także zniechęci do udostępniania Twojego wpisu. Z drugiej strony, zdjęcia wysokiej jakości pobrane z banku zdjęć mogą przynieść odwrotny skutek. Dobrze dobrane, wysokiej jakości zdjęcia oprócz tego, że nadają Twojej marce większą wiarygodność, pomagają też budować reputację i zwiększają zaangażowanie wśród fanów. Jeśli szukasz dobrych źródeł takich fotografii, może przydać ci się ten artykuł, oceniający ponad 70 stron z bankami darmowych zdjęć.

02_types-of-visual-social-media-posts-1

Rzuć okiem na ten wpis na profilu Facebookowym Elite Daily. Używając dobrze dobranych i wysokiej jakości fotografii, zespół tworzy “efekt wow”, który natychmiast kusi czytelnika, aby ,,przeklikał się przez bloga”.

Tak czy owak, wszystko, co Twoi czytelnicy udostępniają w mediach społecznościowych, ma odzwierciedlać ich samych. Nie możesz więc się dziwić, że chcą wypaść dobrze, ale za to możesz dobierać odpowiednie obrazy, aby im to umożliwić.

 2. Zrzuty ekranu

Prawdopodobnie znasz stare powiedzenie: zobaczyć znaczy uwierzyć. W kontekście treści wizualnych, lekcja psychologii brzmi: jeśli ludzie widzą coś na własne oczy, bardziej ufają źródłu, nadając mu tym samym większą wiarygodność.

03_types-of-visual-social-media-posts-2

W powyższym poście na Twitterze, Buffer wzbudza zainteresowanie wokół jednego ze swoich eksperymentów dotyczących wzrostu liczby czytelników. Pokazane zostały 2 zrzuty ekranu z treścią maila, a także wyniki przeprowadzonych testów A/B. W ten sposób Buffer może natychmiast przyciągnąć uwagę odbiorcy i zaintrygować go na tyle, aby chciał czytać dalej.

Tekst użyty w poście jest krótki, ale efektywny – stanowi kotwicę do całości artykułu, ale to grafika stanowi czynnik perswazji.

3. Infografika

Najprostszym sposobem na zrozumienie, dlaczego treści wizualne są tak skuteczne w mediach społecznościowych, to uzmysłowienie sobie, że mózg przetwarza informacje wizualne 60 000 razy szybciej niż tekst. Kiedy przewijamy setki (a czasami tysiące) postów, tweetów i aktualności – grafikę łatwiej jest nam przetrawić.

Infografika wznosi to  na jeszcze wyższy poziom. Marki mogą zebrać złożone fragmenty informacji i stworzyć z nich angażujące wpisy w mediach społecznościowych. Zauważ jak Charity World Vision stworzył tablicę na Pintereście poświęconą wyłącznie infografice. W ten sposób jest w stanie udostępniać duże wycinki informacji w jednym graficznym poście.

04_types-of-visual-social-media-posts-3

Zadbanie o zaprojektowanie grafiki zgodnie z zasadą, że infografika ma być łatwo czytelna i wizualnie angażująca, daje szansę na zwiększenie zasięgu w stosunku do tego, jaki zostałby osiągnięty przez pojedynczy obrazek.

4. Zdjęcia osób

Najlepszy sposób na nawiązanie z Twoimi fanami głębokiej więzi, to pokazanie, że jesteś  też zwykłym człowiekiem, bez względu na to, jakie sukcesy odnosisz. Jeśli Twoja firma lub marka nie pokaże swojej ludzkiej strony, odbiorcom będzie trudno się z nią identyfikować.

Aby nadać ten osobisty charakter w swoich graficznych postach, dodaj fotki dyrektora naczelnego lub zespołu menadżerskiego. W poniższym przykładzie, zaczerpniętym z profilu na Instagramie Nastygal, dystrybutora ubrań, menadżer marki Sophia Amoruso ma zrobione zdjęcie podczas podpisywania swojej książki #GIRLBOSS. Nie tylko powoduje to wzrost zainteresowania wokół książki, ale także wiąże się to z budowaniem autentyczności marki. Spójrz tylko na nią: ona jest szefem!

05_types-of-visual-social-media-posts-4

5. Zdjęcia z miejsca pracy

Innym sposobem na pokazanie czytelnikom ludzkiej strony swojej marki to pokazanie ujęć “zza kulis” Twojego miejsca pracy. Ta niecodzienna możliwość wzmacnia relację z Twoimi fanami i jednocześnie buduje ich lojalność wobec marki.

Ten rodzaj obrazków bardziej nadaje się na Instagrama i Facebooka, które uważane są za media bardziej “społecznościowe”. Projektant Jen Gotch świetnie sobie z tym radzi na swoim Instagramowym profilu, regularnie umieszczając dziwaczne ujęcia z pracy w grupach.

06_types-of-visual-social-media-posts-5
Takie zdjęcia sprawiają wrażenie, że zespół to “prawdziwi ludzie” i pozwala fanom w pewien sposób uważać, że Jen jest ich znajomą.

6. Grafiki z cytatami

Cofnijmy się w czasie do motywujących plakatów wiszących w gabinecie dyrektora szkoły – grafiki z cytatami nadal są uwielbiane i często udostępniane. Tak naprawdę takie grafiki z cytatami sprawdzają się na każdej platformie społecznościowej – Facebooku, Twitterze, Pintereście i Instagramie.

Trzy rzeczy, które należy wziąć pod uwagę projektując taką grafikę, to: cytat, czcionka i obraz. Wybierz krótki cytat ze słowami łatwymi do przetworzenia. Zastosuj czcionkę, która jest czytelna na mniejszych ekranach, ponieważ o wiele więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Upewnij się, że obraz, który towarzyszy cytatowi, odzwierciedla jego sedno, ale nie odwraca uwagi od treści cytatu. Obraz powinien dawać umysłowi przestrzeń do medytacji w momencie, gdy przetwarzany jest cytat.

  06_types-of-visual-social-media-posts-6

7. Oryginalne projekty

Oznaczanie grafik swoją marką jest istotne w budowaniu rozpoznawalności w mediach społecznościowych – jest to cel, który zawsze powinien przyświecać tworzeniu treści wizualnych.

Weź także pod uwagę, że odtwórcze grafiki są w kółko przerabiane. Stworzenie unikalnych grafik daje większe prawdopodobieństwo, że zostaną one zapamiętane. Kiedy projektujesz swoje grafiki, zawsze stwarzaj wytyczne stylu, aby zachować spójność marki. Oznacza to ustalenie reguł dla czcionek, które używasz, schematu kolorów, oraz charakteru obrazka. Cel: chcesz, aby marka była od razu rozpoznana.

Zobacz, jak Amanda Fuller, autorka bloga Kaleidoscope, za każdym używa prostych, ale oryginalnych grafik w swoich wpisach na Pintereście. Za każdym razem, kiedy widzę piny z bloga Kaleidoscope w moich aktualnościach na Pintereście, dokładnie wiem, kto go umieścił, ponieważ rozpoznaję ten unikalny projekt stanowiący swego rodzaju wizytówkę.

07_types-of-visual-social-media-posts-7

8. Obrazy, które odzwierciedlają esencję Twojej marki

Jeśli chcesz tworzyć grafiki, które wpływają na Twoją grupę docelową, zawsze zadaj sobie pytanie: Co sprawiło, że wybrali ciebie, a nie Twoją konkurencję?

Odpowiedzią na to pytanie jest Twój wyjątkowy mocny punkt. Wybierając zdjęcia w oparciu o tę wiedzę, wzmocnisz fundamenty lojalności wobec marki.

Przeanalizujmy przykład wody VOSS. Jej posty w mediach społecznościowych napędzone wartościami marki – czystością, unikalnością, społeczną odpowiedzialnością, zawsze nawiązują do tych ideałów, w ten sposób je utrwalając. W przykładach z Facebooka poniżej, znajdziesz unikalną butelkę wody VOSS odgrywająca rolę kotwicy w budowaniu marki. Oba obrazy przekazują poczucie bliskości natury / naturalności, a owocowe ekstrakty wyglądają świeżo i zdrowo – trafne podejście w budowaniu marki.

08_types-of-visual-social-media-posts-8 9. Ujęcia w ruchu

Nic tak nie przekonuje jak zamrożenie fotografii momentu w czasie.

Charity Water wie, jak angażować odbiorców, używając tego żywego zdjęcia z czystą wodą i wyciągniętymi do niej rękoma. Nawet nie czytając, od razu rozumiesz, jaki jest przekaz: Co stanowi większą potrzebę od czystej wody? I jak wielka jest radość mając do niej dostęp?

09_types-of-visual-social-media-posts-9

Podczas gdy niekoniecznie dostarczasz wody tym, którzy jej potrzebują, możesz nadal używać tego rodzaju wizualnych postów w mediach społecznościowych. Zainspiruje to fanów do dobrego myśleli o Tobie, a także o sobie, ponieważ śledzą Twój profil.

Udostępniaj zdjęcia swojego produktu lub usługi, przedstawiając jego/jej najlepsze zastosowanie. Istnieje powód dla którego, w reklamach piwa pokazywani są klienci imprezujący w najgorętszym klubie w mieście lub relaksujący się na plaży – to przeżycie, którego klienci oczekują.

Cokolwiek sprzedajesz, chcesz, aby Twój produkt trafił do idealnego klienta – wtedy odnosisz maksymalne korzyści.

10. Obrazy z wyrazistą kolorystyką

Kolory mogą odzwierciedlać i poprawiać nastrój. Czy masz zamiar perswadować, czy wywołać współczucie, kolory silnie oddziałują na ludzką psychikę. Pomyśl: jakie uczucia chcesz wywołać wśród swoich odbiorców w mediach społecznościowych? Spróbuj odtworzyć to uczucie, dobierając odpowiednie kolory.

10_types-of-visual-social-media-posts-10

Można zrobić to w prosty sposób, wykorzystując narzędzie do pobierania kolorów, które wyodrębni kolory z twoich ulubionych grafik. Zanim zaczniesz projektować, zawsze powinieneś narzucić sobie limit wyboru do 4 kolorów – to pomoże ustanowić temat lub styl Twoich grafik i wzmocni odbiór.

Teraz Twoja kolej!

Dodanie do strategii w mediach społecznościowych umieszczania treści wizualnych nie wymaga większego wysiłku. Jednak stosowanie takich grafik, które poruszą emocje wśród fanów oraz zwrócą ich uwagę, wymaga od marketera przemyślanego podejścia.

Nieważne, czy tworzysz oryginalne treści, pobierasz zdjęcia czy robisz swoje, zawsze przemyśl, jak to wpłynie na Twoich fanów.

Czym wyróżniasz się na tle konkurencji? Czy niektóre rodzaje postów graficznych sprawdzają się lepiej niż inne? Czekamy na komentarze poniżej.

Źródło: Jeffbullas ,  podcast w wersji angielskiej:

Więcej o tym, dlaczego treści wizualne są ważne dla marketera, znajdziecie w artykule 10 powodów, dla których marketera powinien obchodzić Visual Content Marketing: Wizualny Content Marketing – dlaczego grafika jest lepsza niż tekst

Tłumaczenie: Monika Pachciarz.
 
Infografika wizualne treści w social media
 
728X90_blog_i_social_media_w_budowaniu_marki_osobistej
728X90_inbound_content_marketing
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Anna Guerrero

Anna Guerrero prowadzi edytorial na stronie narzędzia Canva. Canva wprowadza nowe funkcje, aby umożliwić małym firmom, blogerom i ich pomocnikom tworzenie bardziej atrakcyjnych grafik, co pozwala zwiększyć ruch na stronie.



    • Janusz

      Naprawdę ciekawy artykuł. Wiedziałem, ze grafika jest ważna, ale żeby aż tak?

    • Jakub Kowalski

      Świetny artykuł pokazujący siłe grafiki. Jest to kluczowy element pracy w social media przy tworzeniu swojej marki. Oczywiście trzeba robić to umiejętnie i do właściwej grafiki dostosować wartościowy content

    • Natalia Gałuszka

      To co mogłabym od siebie dodać to możliwość powielania automatycznego tych postów! Wtedy nie ma siły żeby nie wyszło! :D wypróbowałam to sama i moi znajomi również! Oczywiście zależy też czego się oczekuje, jakiego rezultatu, a domyślam się, że nowego klienta lub fana.

      • Katarzyna Granops

        Dziękujemy Natalia za dodatkowy, ciekawy pomysł :)! Pozdrawiamy!

    • Wszystko czego nie cierpię w sieci w jednym miejscu. Z powyższych przykładów tylko i wyłącznie infografika mnie jeszcze przekonuję, reszta podanych grafik skutecznie sprawia, że omijam reklamowaną markę. Powoli cofamy się do prehistorii, kiedy to „obrazki” były jedynym sposobem na kontakt. Społeczeństwo jest coraz bardziej „zdziczałe”, tylko w takim środowisku może skutecznie się rozwijać zmysł żądzy. W sieci multimedia zawsze będą miały przewagę nad tekstem. – W zasadzie tekst istotny jest jeszcze jedynie dla wyszukiwarek.

    • Paisley Poland

      Zebrane i wyjaśnione pięknie w jednym miejscu :) na pewno wykorzystamy w 2016. Dzięki.

    • Zgadzam się z Kamilem w pełni. Społeczeństwo się cofa, nikt nie czyta, większość patrzy na obrazki. Nazywa się to eufemistycznie odwołaniem do emocji i uczuć, ale faktycznie do instynktu, w celu wykorzystania towarzyszącej mu głupoty. Niestety możemy filozofować i zostać z niewielką grupą klientów lub „zniżyć się” do instynktów i coś ugrać więcej.
      Sam artykuł świetny …

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *