Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

przycisk-podobne-w-serpach-530x77

Google zasugeruje ci podobne strony

Od kilku dni w wynikach wyszukiwania Google dostępny jest nowy przycisk: „Podobne”. Jego kliknięcie wyświetli listę witryn podobnych do tej, przy której umieszczony był kliknięty przycisk. Ten sam efekt można było uzyskać już wcześniej (polecenie „related:tutaj-adres.pl” lub poprzez rozszerzony interfejs wyszukiwarki). Dzięki przyciskowi staje się on znacznie dostępniejszy.

Do czego możesz chcieć użyć nowej funkcji? Wyobraź sobie, że szukasz taniego lotu z Warszawy do Reykjaviku. Nigdy wcześniej nie miałeś interesów na Islandii i nie wiesz, jakie linie lotnicze obsługują tę trasę. W ogólności nie poruszasz się samolotami szczególnie często, ale pamiętasz adres jednej z wyszukiwarek lotów. Wpisujesz jej adres, pytasz o połączenie i otrzymujesz wyniki. Jednak cena za przelot w obie strony przekraczająca 2500 tys. wydaje ci się za wysoka. Wracasz więc na stronę wyników Google i przy adresie wyszukiwarki klikasz „Podobne”:
przycisk podobne w SERP-ach

Dostajesz listę wyników:
lista podobnych witryn domyślna

Listę można też uzupełnić o podglądy głównych stron witryn:
lista podobnych witryn - podglądy

Na koniec wybierasz inną wyszukiwarkę lotów, a przy jej użyciu znajdujesz bilety tańsze o 1000 zł od pierwotnie znalezionych.

Dla niektórych zapytań lista „podobnych” wyświetlać się będzie pod listą wyników:
podobne witryny u dołu SERP-ów

Jak twierdzi Google, zmiany zaszły nie tylko w interfejsie, ale też w algorytmie dopasowywania podobnych witryn. Wyeksponowanie nowej funkcji ma być właśnie znakiem doprowadzenia jej skuteczności do pożądanego przez Google poziomu.

PS. Nowy przycisk został ogłoszony oficjalnie jeszcze w zeszły wtorek, ale nie od razu dostępny był u wszystkich użytkowników (np. u mnie). Tekst miał zawierać relację „z pierwszej ręki”, dlatego ukazuje się dopiero dziś.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *