Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
3-filtry-530x183

Google Webmaster Tools wreszcie pozwala wygodnie ściągać dane o zapytaniach

Od kilku dni Narzędzia dla Webmasterów Google udostępniają funkcję pobrania pliku .csv z danymi o zapytaniach. Choć już wcześniej udostępniono skrypt w Pythonie służący podobnym celom, nowa funkcja przynosi całkiem nowe możliwości.

Jeszcze do niedawna, poznanie danych o liczbie wyświetleń witryny w wynikach, a także liczba kliknięć była dostępna tylko na zasadzie jeżdżenia myszką po wykresie i odczytywania kolejnych danych wyświetlanych w niewielkim boksie przy akcji hover:

1 boks ze statystykami GWT

Tak jak dawniej, w raportach „Najczęstsze zapytania” oraz „Najpopularniejsze strony” możesz skorzystać z dowolnych funkcji wykresu, np. zakres dat, filtry: zapytania zawierające wskazany ciąg, zapytania z różnych typów urządzeń, z różnych lokalizacji, o różnym natężeniu:

3 filtry

Teraz natomiast znajdziesz tam jeszcze dodatkowo dwa nowe przyciski:

2 przyciski

Przycisk „Pobierz dane z wykresu” wynegeruje plik CSV zawierający zapis hoverowych boksów z wykresu w formacie data – liczba wyświetleń – liczba kliknięć:

4 gwt-csv

Natomiast przycisk „pobierz tę tabelę” generuje plik CSV będący obrazem tabeli znajdującej się poniżej wykresu. Będą tam więc dodatkowo informacje takie jak procentowa zmiana wartości, CTR i średnia pozycja – dla każdego zapytania z osobna.

Kliknięcie w każde ze słów kluczowych z tabeli spowoduje wyświetlenie nowego wykresu, poświęconego wyłącznie temu słowu. Tutaj jednak możliwe jest pobranie już tylko danych z tabeli (dane z wykresu pokrywałyby się):

5 szczegoly slowa kluczowego

Możesz też skorzystać z filtra „zapytania zawierające/niezawierające wskazany ciąg”, by zobaczyć wykres przedstawiający zbiorcze dane o wszystkich pasujących zapytaniach. Na poniższym wykresie, wykres i tabela pokazujące zapytania zawierające słowa „track santa claus”:

6 zapytania zawierajace tracksanta2-600x295

(Podane tu dane są zresztą mylące, ponieważ Google wcale nie pokazuje tu wszystkich zapytań zawierających zadany ciąg, natomiast w danych o wyświetleniach i kliknięciach uwzględnia dane ze wszystkich takich zapytań. Choć prosimy o pokazanie zbiorczych danych za zadany okres, GWT może nam pokazywać dane TYLKO z wybranych dni z tego okresu.O szczegółach rozwiązania tego problemu piszemy na Forum.MaxROY.com).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    • Wędzony

      Ciekawe kiedy Google z tego zrezygnuje. Lub funkcja będzie dostępna po opłaceniu.

    • Nie sądzę aby google zaczęło pobierać za to opłaty, ale powinni pójść jeszcze bardziej w kierunku czytelności. Analytics jest wspaniałym narzędziem, ale niestety kiepsko czytelnym. Co ciekawe w zakładce treść szybkość witryny pokazuje zupełnie inną niż w narzędziach dla webmasterów.

    • coolest-seo-in-da-world

      Im więcej detali w Narzędziach dla Webmasterów, tym lepiej. Swoją drogą myślę, że wydawcy serwisów po zapoznaniu się z tymi informacjami przestaną wierzyć w mity, że niektóre backlinki nie są indeksowane i tym samym nie mają wpływu na pozycję witryny.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *