Adam Czuryło

Jak dotrzeć na YouTube do osób, które wcześniej szukały Cię w Google? Custom Intent for YouTube

Dla wielu z nas Google to wciąż główne medium, w którym poszukujemy pomysłów i inspiracji zakupowych. Aż 86% użytkowników poszukuje w wyszukiwarce odpowiedzi na pytanie „co i gdzie kupić?”. A jeśli mamy już kilka pomysłów, to coraz częściej szukamy opinii na temat produktów na Ceneo lub oglądając wideo testy na YouTube. Potencjał tej platformy jest ogromny (ponad 1,5 mld użytkowników miesięcznie), a jego możliwości są cały czas mało eksplorowane. Dla nas, marketerów jest to ogromna szansa na dotarcie do klientów nie tylko poprzez wyszukiwarkę Google.

Końcem czerwca br. został udostępniony nowy typ kierowania – Custom intent for YouTube! Umożliwia on dotarcie z materiałem wideo na YouTube do osób, które poszukują odpowiedzi na konkretne pytania w wyszukiwarce.

Przypisując konkretne słowa kluczowe do reklamy wideo, jesteśmy w stanie skierować ją do osób, które wcześniej wpisywały te słowa w wyszukiwarkę Google.

 

Na przykład:

użytkownik wpisuje w wyszukiwarkę Google „konferencja o marketingu”, szukając informacji na wskazany temat:

konferencja o marketingu w wyszukiwarce

Następnie, spędzając czas w serwisie YouTube, wyświetla mu się następujący materiał reklamowy, poprzedzający wideo, które użytkownik chce docelowo obejrzeć:

relacja z I love marketing

Jak działa kierowanie Custom Intent for YouTube?

Google zapewnia, że nowe kierowanie pozwoli nam dotrzeć do użytkowników, którzy realnie poszukują informacji o naszym produkcie w wyszukiwarce i przekonać ich do zakupu za pomocą angażującego przekazu reklamowego wyświetlanego na YouTube. Nowe rozwiązanie najlepiej wykorzystać do reklam TrueView for Action albo TrueView for Shopping.

Na pierwszy rzut oka kierowanie może wydać się bardzo podobne do kierowania „Niestandardowi odbiorcy na rynku” w Google Display Network. Custom Intent for Yotube dobiera grupę docelową na podstawie tygodniowej historii wyszukiwanych przez użytkownika haseł (w wyszukiwarce Google), dzięki czemu w prosty sposób tworzy się bardzo sprecyzowana grupa odbiorców.

W sprawny.marketing, testując nowe rozwiązanie, ustawiliśmy ponad 50 fraz kluczowych związanych z promocją październikowej konferencji I Love Marketing. Następnie serwowaliśmy grupie docelowej materiał wideo przedstawiający relację z poprzedniej edycji. Pierwsze pozytywne wnioski: aż 56% odbiorców obejrzało cały materiał wideo, który trwał prawie 3 minuty!

W związku z tym możemy śmiało powiedzieć, że grupa osób, do której dotarliśmy, jest bardzo zaangażowana i została dobrana w bardzo precyzyjny sposób.

Kierowanie może okazać się skuteczne w kampaniach lokalnych, np. wpisujemy w Google „auto detailing poznań”, a na YouTube serwujemy klientom wideo z efektem detailingu PRZED/PO wraz z adresem salonu na planszy końcowej i bannerem towarzyszącym.

Jak ustawić nowe kierowanie w kampanii Google Ads?

Tworząc nową reklamę, przejdź do karty „Odbiorcy” i dodaj tam odbiorców w kategorii „Czego szukają lub co planują?”.

Kliknij „Utwórz”:

  1. Wybierz typ kampanii i typ kierowania jak na ilustracji poniżej

wybierz typ kampanii i kierowania

Następnie wybierz podtyp kampanii na zwiększającą zainteresowanie zakupem.

czego szukają lub co planują odbiorcy

Uzupełnij pola w formularzu, a następnie dodaj zalecane 50 słów i fraz kluczowych najlepiej oddających tematykę Twojego produktu bądź usługi, które będziesz reklamować za pomocą wideo.

jak utworzyć grupę odbiorców, którzy szukają produktów lub usług

PORADA:

  • tworząc listę, myśl jak klient,
  • dodaj przynajmniej 50 słów kluczowych, zaczynając od słów kluczowych z kampanii w sieci wyszukiwania,
  • użyj Planera słów kluczowych, aby otrzymać sugerowane szacunkowe stawki i zobaczyć, jak często dane słowa kluczowe są wyszukiwanie oraz jak zmienia się to w czasie.

Obserwuj wyniki. Rozszerzaj słowa kluczowe i używaj synonimów, aby skalować swoją docelową grupę odbiorców. Pierwsze wnioski z analizy kampanii są optymistyczne – niskim kosztem emisji udało się dotrzeć do bardzo precyzyjnej grupy odbiorców, których jednocześnie nie mamy na naszych listach remarketingowych.

custom intent for youtube

Źródło: https://www.facebook.com/infograficznie/

czytaj także

6 praktycznych wskazówek, które pomogą Ci zoptymalizować działania reklamowe na YouTube

Adam Czuryło

O autorze

Adam Czuryło

Marketing Manager w MaxROY.agency. Zawodowo zajmuje się prowadzeniem kampanii sprawny.marketing oraz konferencji I Love Marketing. Prywatnie pasjonat...

zobacz więcej artykułów >>

Zostaw komentarz

  1. Redakcja

    Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 16–18 kwietnia 2024 roku oraz organizowane przez nas 33 szkolenia z zakresu marketingu.

    Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!

    Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wpisz imię
Napisz komentarz