Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

google-bing-yahoo

Google traci, ale zyskuje. Bing rośnie kosztem Yahoo

Kilka dni temu comScore opublikował marcowe dane dotyczące udziału poszczególych wyszukiwarek w liczbie wyszukań w USA. Googlowi w tym rankingu spadło: (65,2% w porównaniu do 65,5 w lutym). Tyle samo, ile Google stracił, Bing zyskał (11,8% w porównaniu do 11,5% wcześniej). Yahoo zyskał minimalnie, ale ogólna tendencja jest wyraźnie spadkowa. Skoro Google traci zapytania, to dlaczego zyskuje udział w wydatkach na reklamę i udział w liczbie kliknięć?

Według danych opublikowanych przez agencję Efficient Frontier, udział wyszukiwarek w wydatkach na reklamę i w kliknięcia w reklamy prezentuje się w USA następująco:
udział wyszukiwarek w wydatkach na reklamę

Tendencje są wyraźne. Google i Bing zyskują, Yahoo traci.

W torcie „wydatki na reklamę” Google jest znacznie nadreprezentowany: internauci kierują do niego ok. 65% zapytań, ale reklamodawcy już ok. 75% budżetów na reklamę. Nadreprezentowany jest wciąż Yahoo, ale minimalnie – możliwe też, że to jeden z ostatnich miesięcy takiego stanu rzeczy. Niedoreprezentowany jest wciąż Bing (11,5% zapytań i 6,5% wydatków).

Widać wyraźnie tendencje reklamodawców do koncentrowania się na jednym, maksymalnie dwóch wyszukiwarkach. Widać także, że reklamodawcy w lot łapią sygnały z rynku: Yahoo regularnie traci udział w rynku, nie rozwija ani wyszukiwarki, ani samego systemu reklamowego (panel dla reklamodawców jest zdecydowanie niewygodny). Bing przeciwnie, czuć wiatr w jego żaglach :-) – nowe funkcjonalności, dynamicznie rosnący udział w rynku.

Przy okazji: według szacunków Efficient Frontier, cały rynek reklamy w wyszukiwarkach w USA wzrósł pierwszy kwartał 2009 do pierwszego kwartału 2010 o 20%. Kryzys więc się searcha nie ima, nawet w stosunkowo mocno dotkniętych nim Stanach.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Coś mi się wydaje że Bing długo nie będzie miało wzrostu… skąd takie przeczucie? ,a no wyniki na więcej niż 3-4 wyrazy w Bingu są całkowicie nie zgodne z tematem. Bing ma kiepski algorytm w porównaniu z Google.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *