Google: nowa funkcja do szukania witryn bogatych w grafikę

W nowowdrożonym interfejsie Google (pisaliśmy o nim w zeszłym tygodniu), udostępniona została nowa funkcja, przydatna dla szukających obrazów. Nie tylko filtruje ona wyniki, by pokazać tylko witryny zawierające dużo grafiki, ale także zmienia sposób prezentacji wyników w SERP-ach. Witryny na liście reprezentowane są – jak dotąd – przez tytuł, fragment tekstu z witryny (snippet) i URL, ale także przez miniatury znajdujących się na niej, a pasujących do zapytania, obrazów, a także łączną liczbę wszystkich obrazów w witrynie pasujących do zapytania.

Google wyświetla nową funkcję, gdy użytkownik zada pytanie sugerujące intencję szukania grafiki, np. nazwę jakiegoś znanego obrazu. Dla niektórych zapytań, filtr nie jest widoczny od razu, najpierw trzeba rozwinąć:
filtr tylko obrazy - rozwijanie

Dla zapytań w bardziej oczywisty sposób świadczących o „graficznych” intencjach użytkownika, filtr widoczny jest bez rozwijania:
witryny z grafikami - uruchamianie filtra

Sama lista wyników wygląda tak:
witryny z grafikami - lista wyników

Warto zwrócić uwagę, że nowy filtr służy raczej do szukania witryn bogatych w obrazy, niż szukania samych obrazów. Do tego drugiego celu wciąż najlepsza jest oczywiście wyszukiwarka grafiki Google:
wyszukiwarka grafiki Google

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *