Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google vs Prywatność: nowe obowiązki we Włoszech, zagrożenie grzywną w UK

We Włoszech władze odpowiedzialne za ochronę prywatności obywateli poprosiły Google o wyraźniejsze oznaczanie samochodów fotografujących ulice na potrzeby usługi Street View, a także o publikowanie planowanych tras przejazdów tych samochodów. Agencja Reutera podaje:

Władze zdecydowały, że Google musi podawać informacje o planowanej trasie samochodów do wiadomości mieszkańców za pośrednictwem swojej witryny internetowej, lokalnych rozgłośni radiowych i gazet z trzydniowym wyprzedzeniem, pisze La Stampa.

Czy przeciwnicy usługi Street View będą śledzić samochody Google’a i utrudniać im pracę? Prawdopodobnie nie. Warto jednak przypomnieć inicjatywę mieszkańców jednej z brytyjskich wsi, którzy w 2009 w proteście przeciw samochodom Street View utworzyli “żywy łancuch”, by uniemożliwić fotografowanie ich miejscowości.

W Wielkiej Brytanii z kolei Google’owi grozi wysoka kara za niedbałość, która doprowadziła do przechwytywania przez samochody Street View pakietów z mijanych prywatnych sieci WiFi. Wlepienie Google’owi tej kary nie jest jednak jeszcze przesądzone. Jak pisze brytyjska gazeta Independent:

Brytyjski komisarz ds. ochrony informacji Christopher Graham powiadomił wczoraj o wszczęciu postępowania w sprawie projektu Street View, w ramach którego Google wysyła na ulice samochody fotografujące ulice mieszkalne…

6 miesięcy temu odchodzący wówczas gabinet Partii Pracy przyznał urzędowi Grahama nowe uprawnienia, w tym możliwość nakładania kar finansowych za łamanie prawa do prywatności w wysokości do 500 tys. funtów.

Zabawne w tym wszystkim jest to, że wielu naruszeń prawa do prywatności dopuszczają się… brytyjskie agencje rządowe. Jak do tej pory brytyjskie władze nie ukarały grzywną żadnej z tych agencji.

W tej sytuacji ukaranie Google’a mogłoby wzbudzić zarzuty, że rząd toleruje identyczne przewiny ze strony własnych agencji.

Trzeba tutaj dodać, że w sprawie bezprawnego zbierania przez samochody Street View pakietów z mijanych sieci WiFi, Google zareagował błyskawicznie. Zbieranie tych danych zostało trwale wyłączone.

Tak wielka firma jak Google jest mocno wystawiona na publiczny widok, przez co jest często krytykowana przez obrońców prawa do prywatności. Warto jednak zaznaczyć, że staraniami o prywatność użytkowników Google wyprzedza na wielu polach swoich konkurentów (np. w obszarze targetowania behawioralnego).

Można za to wskazać wiele innych firm, takich jak RapLeaf, które są dużo mniej znane i robią dużo głębszą tajemnicę ze sposobu, w jaki przetwarzają informacje o użytkownikach internetu.

[źródło: Google Facing Privacy Fines In UK, Must Mark Street View Cars In Italy]

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *