Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

google-books

Google Books, czyli Google startuje z internetową księgarnią

[aktualizacja 26 października 2011: Usługa działa jednak pod nazwą Google Books] Google chce wystartować z internetowym sklepem z cyfrowymi książkami. Start nastąpić ma w czerwcu lub lipcu pod nazwą Google Editions. Informacja ta została potwierdzona wczoraj przez pracownika Google.

Tym samym Google wchodzi na trudny rynek, w USA obsadzony już mocno przez graczy takich jak Amazon, Barnes & Noble czy Apple (w tym ostatnim przypadku to otwarcie kolejnego już frontu).

Co ma wyróżniać Google Editions?

  • internauci będą natykać się na oferowane w sklepie książki na wielu różnych witrynach,…
  • …a po zakupieniu czytać je będą mogli na dowolnym urządzeniu wyposażonym w przeglądarkę internetową,
  • zewnętrzne księgarnie internetowe będą oferować zakupione po cenach „hurtowych” książki z Google Editions. (Nie wiadomo jeszcze, która ze stron będzie ustalać cenę detaliczną: księgarnia, czy Google.)

Jakie wprowadza to ułatwienia dla klienta?

  • Żeby zakupić książkę, nie musi zjawiać się w określonym miejscu (np. Amazon.com). Dzięki szerokiej bazie księgarń partnerskich, książki od Google powinny same wpaść mu w ręce,
  • żeby przeczytać książkę nie musi kupować określonego urządzenia (np. Kindle), często – z uwagi na monopol – kosztownego. Wystarczy dowolne urządzenie z przeglądarką. Prawdopodobnie powstaną też wyspecjalizowane, ułatwiające czytanie, aplikacje dla iPhone i Androida.

Wydawcy z kolei zyskują mocno poszerzony rynek zbytu. Wystarczy podpisać umowę z Google by sprzedawać swoje produkty w szerokiej sieci partnerskiej Google Editions. Partnerami sprzedającymi książki stać będą się mogły nawet najmniejsze internetowe księgarnie – integracja „systemu partnerskiego” ze sklepem ma być bardzo prosta. Wydawca przestaje się martwić różnymi kanałami dystrybucji, formatami i czytnikami.

Ciekawe, czy sprzedaż książek pójdzie Googlowi lepiej niż sprzedaż Nexusa One ;-).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Zduńskowolanin

    Pamiętacie głośną sprawę między Google a Amerykańskim Stowarzyszeniem Wydawców związaną ze skanowaniem książek? Ciekawe czy te zeskanowane już pozycje będzie można dostać w internetowej księgarni giganta z Mountain View?

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *