Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
google-apps-marketplace-logo

Google odpala sklep z aplikacjami B2B do Apps

Ostatniej nocy Google ostatecznie wystartował z oczekiwanym od jakiegoś czasu Google Apps Marketplace. W największym skrócie, umożliwia on firmom i indywidualnym deweloperom sprzedawanie aplikacji „2 milionom firm i 25 milionom użytkowników Google Apps”. Marketplace wystartował z 50 dostawcami aplikacji, m.in. takimi jak Intuit i będącym dla Google konkurencją Zoho.


Google, pośrednicząc w sprzedaży, pobiera 20% prowizji. Wszystkie aplikacje mogą być zintegrowane z narzędziami i usługami Google. Jak można przeczytać na blogu Google:

Raz zainstalowane w domenie firmy, aplikacje będą działać jak natywne aplikacje Google. Jeśli administrator domeny wyrazi zgodę, zintegrują się one z Kalendarzem Google, e-mailem, Dokumentami i danymi kontaktowymi – wszystko to, by podnieść wydajność pracy klientów. Administrator zarządza aplikacjami z poziomu znanego mu już panelu, także użytkownicy mogą ich używać z poziomu Google Apps. Dzięki integracji z OpenID, użytkownicy mogą korzystać z wielu różnych aplikacji na jednym logowaniu.

Aplikacje jakich firm są obecnie dostępne w Marketplace?

Google Apps Marketplace: logotypy deweloperów

Google cieszy się dobrą dynamiką rozwoju Appsów, ale ich przyjęcie przez rynek, mierzone liczbą użytkowników, było słabsze niż w przypadku produktu Microsoftu [prawdopodobnie autorowi chodzi o Microsoft Office Live, on-line’owy odpowiednik Microsoft Office – przyp. tłum.]. Uruchomienie Marketplace’a może jednak zmienić reguły gry, zasilając Google Apps nowymi pomysłami i możliwościami. Marketplace daje też szansę zbudowania wokół Appsów szerszego ekosystemu aplikacji.

Podobnie jak w innych sklepach z aplikacjami, także tutaj użytkownik ma do dyspozycji wyszukiwarkę aplikacji; każdy zwrócony wynik opatrzony jest gwiazdkami obrazującymi opinie innych użytkowników:

lista wyników wyszukiwania w Google Marketplace

Ponieważ chodzi o aplikacje „z chmury”, należy się spodziewać różnego stopnia ich obsługi w urządzeniach mobilnych.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uJxbEQGWpeA&feature=player_embedded[/youtube]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+



    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *