Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google Online Marketing Challenge 2013 – Poznań Górą!

Wysokie pozycje polskich zespołów Google Online Marketing Challenge stały się już tradycją corocznego konkursu Google dla studentów. W tegorocznej edycji największego międzynarodowego konkursu marketingu internetowego Google Online Marketing Challenge Europejskim zwycięzcą w kategorii „Google+ Social Media Marketing” został zespół studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID zespołu 892-892-2222), który startował w konkursie pod opieką dra inż. Wojciecha Wizy. Zwycięzcy zostali uhonorowani nie tylko przez Google i przez swoje uczelnie, ale także przez swoje rodzinne miasto.  Studentom pogratulował osobiście prezydent Konina.

Kapitan tego zespołu, Adrian Gasiński, był w zeszłym roku kapitanem zespołu Top 15 Europy GOMC 2012, który brał udział w konkursie w ramach zajęć prowadzonych przez dra Wojciecha Czarta na Wydziale Fizyki UAM Poznań. Tradycyjnie i w tym roku zespół studentów Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu znalazł się w światowym Top 15 rankingu GOMC 2013 (CID zespołu 157-147-8228). W tym roku w konkursie wzięły udział 2453 zespoły studentów z całego świata.

Fizycy finalistami GOMC

Fizycy z Poznania najlepszymi Marketerami!

Konkurs, którego wyniki poznajemy na kilka tygodni przed rozpoczęciem roku akademickiego staje się tym samym znakomitą okazją do promocji uczelni. W tej dziedzinie niepodzielnie królują ekipy z Poznania oraz z Warszawy. Rozpiera nas duma. Nie trzeba dodawać, że sami pochodzimy z Pyrlandii, a w zespole redakcyjnym oraz szkoleniowym znaleźć można absolwentów zarówno Uniwersytetu Ekonomicznego, Politechniki Poznańskiej jak i UAM.

Poznań stolicą kuźnią talentów polskiego SEM?

Poznań może się poszczycić tak znakomitymi wynikami nie tylko dzięki zdolnym studentom, ale także dzięki wysiłkom dra Wojciecha Czarta, który prowadzi zespoły pochodzące głównie z kierunku Informatyka Stosowana (obecnie Technologie Komputerowe) oraz międzyuczelnianego kierunku Techniczne Zastosowania Internetu prowadzonego wspólnie przez Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Politechnikę Poznańską. Zespoły Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pod opieką dra Wojciecha Czarta już trzykrotnie znalazły się w Europejskim Top 5 w latach 2010-2012.

W tym roku drugi zespół (CID zespołu 535-948-7271), który przygotowywał się do konkursu na Wydziale Fizyki UAM również znalazł się w grupie „Strong” 32 zespołów sklasyfikowanych zaraz po grupie zwycięzców GOMC 2013. Kolejnym polskim zespołem z grupy „Strong” GOMC 2013 był zespół dra Tymoteusza Doligalskiego z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID zespołu 312-246-8655), którego team był globalnym zwycięzcą zeszłorocznej edycji konkursu GOMC.

Przy okazji, przypominamy obszerne wywiady z bohaterami zeszłorocznej edycji GOMC – z zespołem studentów z Warszawy oraz ich opiekunem, drem Tymoteuszem Doligalskim a także z zespołem studentów z Poznania wraz ich opiekunem, drem Wojciechem Czartem.

Co zrobić żeby wygrać

Zespoły biorące udział w konkursie były oceniane w trzech kategoriach: „AdWords Award”, „Social Impact Award”, „Google+ Social Media Marketing”. Drużyny ze wszystkich kategorii musiały przygotować i przeprowadzić trzytygodniową kampanię w Google AdWords. W oparciu o algorytm oceniający 35 parametrów charakteryzujących jakość prowadzonych kampanii został utworzony ogólny światowy ranking zespołów biorących udział w GOMC 2013. Z otrzymanego w ten sposób rankingu wybrano zwycięzców: globalnego i czterech regionalnych w kategorii „AdWords Award” i „Social Impact Award”.

Biorący udział w GOMC w ramach kategorii „AdWords Award” musieli przeprowadzić kampanię dla wybranej firmy komercyjnej, natomiast w kategorii „Social Impact Award” dla organizacji non-profit. Dodatkowo startujące w GOMC zespoły mogły wykazać się umiejętnościami prowadzenia kampanii społecznościowej prowadząc, w ramach kategorii „Google+ Social Media Marketing”, sześciotygodniową kampanię opartą na stronie Google+ promowanej firmy komercyjnej lub organizacji non-profit.

Skład zespołu z Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (CID 892-892-2222): Adrian Gasiński (kapitan), Ilona Sadłowska, Hanna Pietruszyńska, Marta Musiał, Olga Żytkowiak, Maciej Żytkowiak. Zespół prowadził kampanię dla poznańskiego Kina Muza.

Skład pierwszego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu ze światowego Top 15 GOMC 2013 (CID 157-147-8228): Michał Paszyn (kapitan), Dariusz Filipek, Anna Melcer, Magdalena Majewska, Roman Rozenberger, Tomasz Bielecki. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego Ivoo.pl poznańskiej firmy Ivoo)

Skład drugiego zespołu z Wydziału Fizyki UAM Poznań, zespołu z grupy „Strong” GOMC 2013 (CID 535-948-7271): Igor Springer (kapitan), Robert Mastalerek, Ewa Benedyczak, Urszula Hajka, Jolanta Organka. Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego SquashMarket.pl poznańskiej spółki SQUASHportal).

Skład zespołu z Warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej (CID 312-246-8655): Bartosz Moszczeński (kapitan), Bernadetta Kołtun, Tomasz Kubała, Adrian Rybicki, Tomasz Chrzanowski (student Polsko-Japońskiej Wyższej Szkoły Technik Komputerowych). Zespół prowadził kampanię dla witryny sklepu internetowego Longboardshop.pl firmy z siedzibą w Warszawie.

Zwycięzcom i Finalistom serdecznie gratulujemy!

Źródło obrazka: Nyan GOMC ;)

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • W tej kuźni konkurencja straszna:) Aż trzeba usługi eksportować:D

    • To od dawna wiadomo, że Polacy są zdolni w dziedzinie SEM/SEO. Wszak nawet zespół Google ds spamu wydawał specjalne oświadczenia w języku polskim kiedyś.. jesteśmy zdolni i pracowici ;-)

    • Generalnie my (Polska) mamy bardzo zdolnych informatyków, którzy są w czołówce światowej i wiele konkursów w tej branży wygrywamy. I chyba poznań z kolei jest w czołówce jeśli chodzi o poziom wykształcenia studentów. Politechnika Poznańska ma również duże osiągnięcia.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *