Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

marin-googinstant

Google Instant zmniejszył CPC o 3,5%!

Z badań firmy Marin Software wynika, że wprowadzenie Google Instant miało pozytywny wpływ na Google AdWords, zarówno z punktu widzenia Google’a, jak i reklamodawców. Wprowadzenie Instanta zwiększyło dochody Google z uwagi na wyraźny wzrost (ponad 5,5%) liczby kliknięć, jednocześnie – co cieszy reklamodawców – o prawie 3,5% spadł koszt jednego kliknięcia. Warto jednak odnotować, że metodologia badania nie zapewnia (choć i nie wyklucza) reprezentatywności danych, a sam Google twierdzi, że wpływ Instanta na przychody firmy jest „minimalny”.

Rozpoczęte 8 sierpnia badanie porównuje 2 tygodnie przed wprowadzeniem Google Instant z 2 tygodniami po jego wprowadzeniu. Wynika z niego, że aż o 9% wzrosła liczba wyświetleń reklam, przy jednoczesnym 5,63% wzroście liczby kliknięć. Przyniosło to automatyczny spadek CTR o 3,37%:

wpływ Google Instant na reklamę AdWords

Łączne wydatki na reklamę wzrosły o prawie 2%, jednak koszt kliknięcia spadł przy tym o 3,47%. Jak to możliwe? Jednocześnie aż o 5,63% wzrosła liczba kliknięć, spowodowana z kolei wzrostem liczby wyświetleń (aż 9,31%). 2% wzrost wydatków na AdWords oznacza dodatkowe 5 mln dolarów tygodniowo w kieszeni Google’a, i to licząc wyłącznie rynek amerykański.

Jakim cudem spadek CTR mógł mieć miejsce jednocześnie ze spadkiem ceny kliknięcia (CPC)? Po pierwsze spadek CTR dotyczy generalnie kampanii wszystkich reklamodawców, po drugie przyczyną mogą być niedostosowane do wprowadzenia Instanta budżety; niedostosowowane, tj. niepowiększone, pomimo zwiększenia się podaży kliknięć.

Marin Software produkuje oprogramowanie używane do zarządzania kampaniami AdWords. Rocznie przez software tej firmy „przepływa” 1,3 miliarda dolarów wydatków na AdWords, które przeznaczane są na promowanie kilkuset witryn.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Marcin Kamiński

    2% to tygodniowa aż 5 mln USD? Miesięcznie 20 mln. A 100% = 1000 mln miesięcznie?

    • Maciej_Janas

      Tak Greg Sterling z SEL wyliczył te 5 milionów:

      "Google reported $3.5 billion in US revenue in Q3 of this year. ($7.29 billion overall revenue, minus $3.77 billion revenue from outside the US) Let’s use just the US revenue since Instant rolled out more slowly in other countries.
      Google’s revenue from AdWords has been estimated over the years at anywhere from 90% to 98% of the company’s overall revenue. Let’s use 95% for our purposes.
      If 95% of the company’s revenue comes from AdWords, then about $3.3 billion of the $3.5 billion US revenue was from AdWords in Q3.
      There are 13 weeks in a quarter, so that means Google makes about $256 million per week from AdWords.
      Marin says spending was up about 2% in the first two weeks after Instant launched, which means Google pocketed about $10 million in that time frame — about $5.2 million per week."

    • Marcin Kosedowski

      Google w Q3 zarobiło w USA 3,5 miliarda dolarów, z czego 95% z AW, co daje 3,3 miliarda. Na tydzień w Q3 wychodziło $256M. 2% wzrost daje $5,2M tygodniowo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *