Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Google wyświetla rekomendacje z Facebooka w SERP-ach

W zeszłym tygodniu Bing wprowadził do wyników wyszukiwania linki polecane przez facebookowych znajomych szukającego. Teraz także Google dorzuca do swoich SERP-ów więcej elementów społecznościowych, takich jak „Shared by” i „Recent Update”.

Wygląda na to, że są to na razie tylko testy, więc prawdopodobnie nie każdy je na razie widzi. Redakcję Search Engine Landu o testach poinformował Malcolm Coles, który opublikował na swoim blogu kilka zrzutów ekranowych. Testowane elementy są widoczne także u co najmniej dwóch dziennikarzy Search Engine Landu.

Linki „Shared by”

Zobaczmy linki „shared by” („polecane przez” – przyp. tłum.) dla przykładowego zapytania „tom bosley„. Wyniki – dzięki mechanizmowi universal search – zawierają sekcję z wiadomościami z Google News, a przy jednej z tych wiadomości znaleźć można linka „Shared by 5+„:

przykładowe zapytanie o "tom bosley" i link "shared by"

Tutaj bliższe spojrzenie:
bliższe spojrzenie na linka "shared by"

Jak widać, linkiem „Shared by” Google opatrzył dwa różne newsy. Kliknięcie w któryś „Shared by” przeniesie cię do wyszukukiwarki Google Realtime Search, gdzie zostanie ci wyświetlona pełna lista ludzi, którzy podzielili się linkiem do danego newsa ze swoimi znajomymi na Twitterze, Facebooku, MySpace i innych.

Oto co zobaczysz po kliknięciu „Shared by” znajdującym się przy linku do OK Magazine:
Google Realtime Search - lista użytkowników "shareujących" danego newsa

Ramka „Recent Updates”

Druga z testowanych funkcjonalności to niebieska ramka „Recent Updates” („najnowsze aktualizacje” przyp. tłum.), która pojawia się poniżej sekcji newsów. Oto przykład jej wystąpienia w SERP-ach dla zapytania „happy days„.

ramka "Recent Updates" pod sekcją newsów w SERP-ach

A tu kolejny przykład, tym razem dla zapytania „christine o’donnell„:

najnowsze aktualizacje dla zapytania Christine O'Donnell

Kliknięcie w link „Recent Updates” zaprowadzi cię – za pośrednictwem Google Realtime Search – do listy wypowiedzi na szukany temat, odnalezionych w mediach społecznościowych (a nie do linków im poświęconym).

Shared by + Recent Updates

Obie testowane funkcje można też zobaczyć razem:

obie testowane funkcje razem

Czy Google udostępni rekomendacje wyłącznie od znajomych?

Najważniejsza różnica między funkcjami testowanymi przez Google a zaimplementowanymi niedawno w Bingu jest to, że Bing pokazuje wyłącznie rekomendacje od facebookowych znajomych. Tymczasem Google pokazuje komentarze i linki pochodzące od wszystkich użytkowników sieci społecznościowych, nie tylko od twoich znajomych.

Faktycznie Google udostępnia możliwość obejrzenia rekomendacji pochodzących wyłącznie od znajomych za pośrednictwem serwisu Google Social Search. Być może Google zaimplementuje ją teraz w standardowych wynikach wyszukiwania.

Warto przy okazji dodać, że niedawno Google rozpoczął testy funkcji spinającej konta z Twittera z Google News. Pozwala ona ludziom na dostęp do treści rekomendowanych przez ich znajomych z Twittera. Można się spodziewać, że Google udostępni podobną funkcję do spinania z Google News konta na Facebooku; byłoby to dużo łatwiejsze za porozumieniem z samym Facebookiem.

[źródło: In The Wake Of Bing & Facebook, Google Web Search Tests Getting More Social]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *