Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Główny kanał marketingowy lokalnych biznesów w USA = Facebook

Badanie przeprowadzone przez MerchantCircle na próbie ok. 4 tys. amerykańskich małych firm wykazało, że kanałem marketingowym uważanym w tej grupie za najskuteczniejszy jest Facebook. Lokalne biznesy w USA najwyraźniej mocniej ufają efektywności profilu na Facebooku niż kanałom takim jak ogłoszenia prasowe, yellow pages, e-mail marketing czy serwisy typu Yelp!

Spośród przebadanych firm, aż 40,9% uznało posiadanie profilu na Facebooku za jedno z trzech najbardziej efektywnych narzędzi komunikacji marketingowej. Żaden inny kanał komunikacji z klientami nie był tak często wskazywany jako efektywny: drugi pod względem popularności był e-mail marketing (37,1%), następnie serwisy z recenzjami lokalnymi typu Yelp (25,9%), a dopiero później tak silnie (przynajmniej w Polsce) kojarzone z małym przedsiębiorstwami kanały jak internetowe yellow pages (21,8%), reklamy w lokalnych drukowanych gazetach (21,7%), mailingi drukowane (21%) czy drukowane yellow pages (20%).

najpopularniejsze kanaly komunikacji MSP

Warto zwrócić uwagę na odległe miejsce kampanii PPC w wyszukiwarkach (15,6%). Widać ile Google ma do zrobienia na swoim macierzystym rynku; widać też dlaczego taki mocny nacisk kładzie na upraszczanie sterowania kampaniami (np. Google Boost Ads, support telefoniczny).

Powyżej przedstawiliśmy deklaracje („jakie kanały komunikacji marketingowej uważasz za najefektywniejsze”), teraz czas na serwisy rzeczywiście używane przez amerykańskie lokalne biznesy (jakich witryn internetowych używasz do promocji firmy”). Tutaj znów najpopularniejszy jest Facebook, który został wymieniony przez 65,7% badanych. Dopiero na drugim miejscu, ze stratą 12% jest wyszukiwarka Google (53,3%), następnie LinkedIn (45,7%), Miejsca Google (38,8%) i Twitter (32,1%).

usage-of-websites-for-local-SMB-marketing

Jeśli chodzi o obecność na Facebooku, przebadane firmy nie ograniczały się tylko do zakładania bezpłatnych profili. Aż 22% firm skorzystało z systemu Facebook Ads. Spośród nich, 65% zadeklarowało, że zamierza dalej korzystać z tego systemu reklamowego:

Facebook-Ad-Usage

Wśród uzasadnień dla dalszego korzystania z Facebook Ads najczęściej pojawiały się dwa:

  • system jest łatwy w użyciu
  • w razie kłopotów z płynnością, kampanię można w każdej chwili wstrzymać.

Wśród argumentów przeciw Facebook Ads badani najczęściej wskazywali:

  • „system nie pomaga w zdobywaniu nowych klientów„,
  • jest zbyt drogi.

Jakie są badane podmioty? Blisko 80% to naprawdę malutkie firmy (od 1 do 4 pracowników), 60% z nich ma roczny budżet marketingowy poniżej 2 tys. USD.

[Źródło: Q2 2011 MerchantCircle Merchant Confidence Index Survey Results]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Przemek Sztal

      Jak zawsze ważna jest dywersyfikacja działań. Dla małych firm łatwiejsze jest elastyczne przechodzenie pomiędzy różnymi strategiami promocji w Internecie. Podoba mi się jak niektóre lokalne firmy (głównie z branży gastronomicznej) wykorzystują Facebooka do angażowania potencjalnych klientów przy stosunkowo niskich nakładach (typu 10% rabat za najlepszy komentarz). W wypadku małych firm korzystających z Facebooka jako głównego kanału kontaktu z klientami ważne, żeby pamiętać, że popularność FB może zblaknąć i nie zaniedbywać innych form obecności / rozpoznawalności firmy online.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *