Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Gdzie zniknęły wszystkie słowa kluczowe?

Problem not provided narastał przez prawie dwa lata, aby pod koniec 2013 roku osiągnąć rozmiar 80%, uniemożliwiając efektywne planowanie i optymalizację działań w wyszukiwarkach. Brak widoczności prawie wszystkich słów kluczowych w systemach statystycznych skutkuje brakiem świadomych decyzji, zwiększonymi kosztami kampanii i znacznie wydłużonym czasem na oczekiwanie efektów. Niemożność powiązania fraz z konwersjami pod znakiem zapytania stawia efektywność jakichkolwiek działań na tym polu. W odpowiedzi na gwałtowny wzrost not provided narzędzie SEMSTORM odkrywa dla witryn słowa kluczowe dostarczając niezbędnych informacji do podejmowania istotnych decyzji biznesowych.

Google wprowadza not provided

Not provided zostało zapowiedziane na oficjalnym blogu Google w październiku 2011 roku. Gigant z Mountain View uzasadniał swoją decyzję troską o bezpieczeństwo danych internautów. Pojawiające się krytyczne głosy przekonywały, że wprowadzenie not provided spowoduje znaczne utrudnienie działań w wyszukiwarkach, brak dostosowania treści pod faktyczne potrzeby użytkownika, czy zmniejszeniu przychodu online. Co prawda pracownicy Google informowali, że not provided nie przekroczy 10% , ale już w marcu 2012 roku odsetek zakrytych słów kluczowych był wyższy i od tamtej pory pnie się nieustannie w górę.

Not Provided

Jakie są przyczyny ukrywania słów kluczowych?

Zanikanie informacji o słowach kluczowych w systemach statystycznych jest bezpośrednio związane z usuwaniem danych o bezpłatnych frazach podczas przekierowania z Google do strony docelowej.

W marcu i w grudniu 2012 roku wyszły nowe wersje dwóch wiodących przeglądarek (odpowiednio Mozilla Firefox i Google Chrome ),które domyślnie wyświetlały użytkownikom „bezpieczną” wersję wyszukiwarki Google. Spowodowało to dalsze usuwanie słów kluczowych ze statystyk.

Pod koniec września 2013 Google domyślnie włączyło szyfrowanie zapytań użytkownikom wyszukiwarki , czego efektem był dramatyczny skok udziału procentowego not provided do poziomu 80%, sprawiając że aktualnie w narzędziach analitycznych takich jak Google Analytics widocznych jest jedynie niecałe 20% słów kluczowych.

Według szacunków, na podstawie obserwowanego tempa wzrostu not provided osiągnie 100% na początku 2014 roku .

Właściciele witryn stoją przed dużym wyzwaniem

Aktualna sytuacja stawia właścicieli biznesów internetowych i pozycjonerów na niezwykle trudnej pozycji. Efektywne zwiększanie przychodów z głównego źródła ruchu – wyszukiwarki, jest praktycznie niemożliwe. Brak informacji o słowach kluczowych, całkowite oderwanie ich od konwersji i zaangażowania użytkowników skutkują czasochłonnymi i kosztownymi eksperymentami.

Coraz ciężej jest również badać czym faktycznie są zainteresowani potencjalni klienci docierający na stronę. Wszelkie analizy zabierają bardzo dużo czasu, a właściciele biznesów internetowych poruszają się w gąszczu niewiadomych. Nie są między innymi w stanie określić czy wzrost lub spadek sprzedaży związany jest bezpośrednio ze zmianą pozycji kluczowych fraz. Bez odkrytych słów kluczowych niemożliwe jest udzielenie odpowiedzi na wiele istotnych pytań.

Semstorm rozwiązuje problem

Narzędzie SEMSTORM (http://pl.semstorm.com) skanujące największą liczbę polskich słów kluczowych na świecie udostępnia informacje o szacowanym ruchu ze skutecznością od 60% do nawet 93%. Bez problemu może więc wspomóc wszystkie osoby, które prowadzą swój biznes on-line i błyskawicznie dostarczyć im potrzebnych informacji.

Jest to możliwe dzięki monitoringowi aż 15 milionów fraz posiadających wyszukiwania. Wykorzystując te informacje i wzbogacając je o wiele dodatkowych danych właściciele witryn internetowych mogą świadomie podejmować decyzje biznesowe i dobierać odpowiednie słowa kluczowe do swoich kampanii. Co więcej mają możliwość sprawdzania efektów pozycjonowania na setki tysięcy fraz w ujęciu miesięcznym.

SEMSTORM umożliwia analizę dowolnej domeny. Zdobycie informacji na temat szacowanego ruchu dla konkurencyjnych witryn może pozwolić na jeszcze lepsze dopasowanie strategii do wymagań rynku. W momencie, gdy sama konkurencja nie ma pełnych informacji na temat widoczności swojego serwisu na słowa kluczowe, odpowiednio dostosowane raporty umożliwiają uzyskanie znaczącej przewagi konkurencyjnej.

SEMSTORM w porównaniu do rozwiązań konkurencyjnych sprawdza pozycje i statystyki znacznie większej liczby fraz, dzięki czemu jest w stanie odwzorować rozkład słów kluczowych dla poszczególnych witryn lepiej, niż podobne narzędzia dostępne w Polsce i na świecie. Celem systemu jest wzbogacenie użytkowników o informacje dotyczące fraz, które są faktycznie warte pozycjonowania i mogą pomóc im wygenerować zyski.

Jak zobaczyć słowa (NOT PROVIDED) w narzędziu Semstorm?

Po zalogowaniu się do narzędzia dostępna jest lista najważniejszych słów generujących ruch w badanym serwisie:

Po przejściu do pełnego raportu mamy dostęp do pełnej listy fraz kluczowych, na które serwis jest widoczny w wyszukiwarce Google wraz z szacowaną liczbą odwiedzin za pomocą danej frazy:

Pełna lista fraz kluczowych dla badanej domeny wynosi ponad 7 000:

co w porównaniu z liczbą fraz prezentowanych w Google Analytics:

pozwala na szerszą analizę fraz i skuteczności ruchu organicznego.
Poprzez nawigację w serwisie lub wpisanie bezpośrednio adresu url jesteśmy w stanie przeanalizować widoczność pojedynczej podstrony serwisu. Przykładowy raport dla podstrony dotyczącej przepisu na ciasteczka owsiane przedstawia się następująco:

Porównując frazy i ich liczbę w porównaniu z Google Analytics szacowany ruch nie powinien znacząco odbiegać od ruchu faktycznego:

Odkrywanie fraz kluczowych (not provided) nie musi ograniczać się jedynie do określonych podstron serwisu. Możemy szacować ruch z określonych fraz za pomocą odpowiednich filtrów:

czego efektem może być np. lista fraz zawierających słowo „ciastka” z wykluczeniem słowa „owsiane”:

Pełne możliwości filtrowania nie ustępują funkcjonalnościami narzędziom analitycznym i powinny zadowolić nawet najbardziej wybrednych użytkowników:

Aktualnie nie ma na rynku drugiego narzędzia, które w tak skuteczny i jednocześnie prosty sposób pozwoliłoby wypełnić lukę wynikającą ukrywania fraz przez Google. SEMSTORM powinien znaleźć się na liście niezbędnych narzędzi dla każdego przedsiębiorcy, który chce zwiększyć swój zasięg w wyszukiwarkach internetowych.

Źródła: http://www.notprovidedcount.com/http://www.seroundtable.com/firefox-14-google-ssl-15443.html, http://www.marketingchamplu.com/google-chrome-using-secure-search-https-all-users

sprawnymarketing

Artykul sponsorowany

Artykuł napisany we współpracy w naszymi zleceniodawcami. Więcej informacji na temat artykułów sponsorowanych i współpracy z naszą redakcją na podstronie https://sprawnymarketing.pl/kontakt/


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Google zabiło w ten sposób nisze. Nie ma jak monopolista.

    • RefNews.pl

      Bardzo prosty sposób na ograniczenie dostępu do kolejnych funkcjonalności. Jeszcze trochę i google przestanie być free. Niedługo pojawi się więcej narzędzi które działają w sposób podobny. Problem w tym, że google utrudnia życie zwykłym blogerom, którzy chcieliby dopasować treść do fraz, po których ludzie dostają się na ich bloga. Jeszcze zostaje Webmaster Tools, ewentualnie promocja Binga :)

    • Spodziewam się raczej, że szczegółowy przegląd keywordów będzie dostarczało za jakiś czas Google Analytics Premium (sposób na rozdzielenie szyfrowanych wyników pewnie mają).

      W tej chwili jedynym skutecznym sposobem na dochodzenie do słów kluczowych z wyszukiwarki jest ręczne śledzenie ścieżek, ale optymalizacja long taila jest znacząco utrudniona. SEMSTORM jest przydatny, ale w niektórych niszach ciężko czegoś się doszukać.

    • Afroman

      ktoś używa SEMSTORM? czy warto z niego korzystać?

    • Nie warto…
      Masz wersję próbną na 14 dni i sam sobie odpowiedz…

    • Teletechnika

      Afroman nie używam, ale wysłali mi ostatnio prezent na święta :D

    • wielu adminów się zdziwiło ostatnio, jeśli zaglądają do statystyk raz na kilka miesięcy. zniknęło sporo przydatnych informacji

    • Narzędzia dla webmasterów > Ruch związany z wyszukiwaniem > Wyszukiwane hasła.

      Tu są pokazane.

    • łódź pozycjonowanie

      I get pleasure from, result in I found just what I was taking a look for.

      You’ve ended my four day lengthy hunt! God Bless you man.
      Have a nice day. Bye

    • Problem z not provided, to celowe zagranie Google, żeby zmusić pozycjonerów do dyweyrsyfikacji narzędzi z których się korzysta

    • Alarm

      Mnie się wydaje, że to celowe działanie G. W ten sposób eliminuje się pozycjonerów, czyli ludzi robiących G w balona ;) a z drugiej strony wyciąga się ładnie rękę oferując AdWords :P .. i wujek G jest teraz happy pod przykrywką działania dla dobra użytkowników.

    • led verlichting

      Tak,to doskonala przykrywka na AdWordsa.Teraz za slowa kluczowe trzeba bulic.Darmowe sie skonczylo.Mi polecialo w kosmos jakies 80% slow kluczowych,no i czekam,czekam,i se bede tak czekal na poprawe.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *