Sam stwórz stronę internetową!

Internet całkowicie zrewolucjonizował podejście do marketingu. Bez dobrej obecności w sieci praktycznie nie można dotrzeć do dużej liczby odbiorców, a przynajmniej jest to bardzo utrudnione. Schody zaczynają się jednak, gdy po podjęciu decyzji o wejściu

Więcej

Marketing sklepu internetowego w modelu dropshipping

Dropshipping to model sprzedaży online, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród właścicieli e-sklepów. W dużym uproszczeniu, polega on na przeniesieniu procesu wysyłki towaru do klienta z e-sklepu na hurtownię; czyli klient kupuje w sklepie

Więcej

Gatta – Case Study wdrożenia nowego sklepu internetowego

Marka Gatta jest cenionym polskim producentem rajstop, bielizny oraz kostiumów kąpielowych. Firma była obecna w Internecie, jednak potrzebowała usystematyzowania swojego wizerunku online oraz zautomatyzowania procesów sprzedaży internetowej. Specjalnie dla Sprawnego Marketingu Sebastian Legenza, CEO firmy

Więcej

Skuteczny A/B Testing – jak nie marnować cennego trafficu?

Taka sytuacja – przygotowujesz kolejny landing page, poświęcasz czas na stworzenie dobrego contentu, odpalasz kampanię, świeży traffic napływa na Twoją stronę.  Z jakiegoś powodu strona nie konwertuje. Co robisz? Rzucasz się na testy A/B. Niestety,

Więcej

Adsense dla Sklepów – Google poszerza zasięg reklam produktowych

Walmart.com wśród pierwszych sklepów online wprowadzających reklamy produktowe AdWords. Google ogłosiło najnowsze zmiany w wyszukiwaniu produktów: AdSense dla Sklepów. W ten sposób reklamy produktowe Google pojawią są na stronach sklepów internetowych i innych stronach e-commerce.

Więcej

22% marketerów uważa Facebook marketing za nieefektywny

W rozmowie z polskimi przedsiębiorcami wielokrotnie spotykałem się z opinią, że reklama na Facebooku to pieniądze wyrzucone w błoto. Jak wynika z najświeższych badań Social Media Marketing Industry Report serwisu Social Media Examiner, okazuje się, że

Więcej

Jak sprzedać produkt w Rosji: Pozycjonowanie i linki sponsorowane

W 2011 roku Rosja zdobyła pierwsze miejsce w Europie według ilości odbiorców internetu. 50,81 milionów użytkowników w wieku powyżej 15 lat codziennie odwiedza zasoby Runetu. Analitycy przewidują, że do końca 2014 roku wskaźnik ten wzrośnie do 80 milionów – to 71% ludności Rosji w wieku powyżej 18 lat.

Więcej

Jak zwiększać sprzedaż dzięki u-ROI-eniom klientów?

Zastanawiasz się czasem, dlaczego potencjalni klienci nie kupują? Ale tak naprawdę? Wiesz, łatwo jest to tłumaczyć tym, że sprzedaż jest słabiutka, bo nikt nie zwraca uwagi na reklamę, strona internetowa nie jest widoczna w SERPach,

Więcej

Maciej Wyszyński o Real Time Bidding na Search Marketing Day

Reklama bannerowa i wykupywanie kampanii na odsłony kojarzą się z początkami internetu i pierwszymi działaniami marketingowymi w sieci. Czasy jednak się zmieniają, a obecnie triumfy święci reklama rozliczana za kliknięcia. Okazuje się jednak, że technologia

Więcej

Co ważniejsze: pozycjonowanie czy sprzedaż?

Niedawno w “Sprawnym” mogliśmy przeczytać tłumaczenie artykułu doktora Petera J. Meyersa Co ważniejsze: optymalizacja strony czy link building? Poszedłbym dużo, dużo dalej i zapytał co ważniejsze: pozycjonowanie czy sprzedaż? Wbrew pozorom odpowiedź wcale nie jest

Więcej

ZMOT, czyli jak wygrać Zero Moment of Truth?

Zero Moment of Truth to nazwa opracowanej przez Google koncepcji marketingowej, u podstaw której leży obserwacja o zmianie modelu podejmowania decyzji zakupowych przez konsumentów. Przede wszystkim chodzi o przyspieszenie momentu podjęcia wstępnej decyzji, która dawniej

Więcej

Mobilne wyszukiwanie zyskuje na znaczeniu

Z prognoz firmy badawczej IDC wynika, że już w 2015 roku liczba amerykańskich internautów korzystających z urządzeń mobilnych przewyższy liczbę internautów używających pecetów i innych urządzeń podpiętych do internetu przy pomocy kabla. Zapowiada się wielka

Więcej

Jak poprawić wskaźnik ROI? Wnioski z 21 studiów przypadku

Optymalizacja współczynnika konwersji to najnowsza miłość e-marketingowców – koniec końców cóż wart jest ruch, który nie skutkuje konwersją? Niestety (lub na szczęście, zależy jak spojrzeć) optymalizacja konwersji nie jest grą, w której wygrywałby najbogatszy. Pieniądze,

Więcej