Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

1-cos

Dixon Jones zaprezentuje nowe narzędzie Majestic SEO na Search Marketing Day + KONKURS!

[Autorem tekstu jest Dixon Jones z Majestic SEO. Prezentacji Dixona wysłuchacie za 2 tygodnie podczas SearchMarketingDay.com]

Jestem ciekaw, czy ktokolwiek domyśli się, co przedstawia obrazek po lewej stronie. Czy to ptak? A może pingwin? Czy to płomień? (Bo tak czy inaczej mamy ambicje rozświetlania świata pozyskiwania linków). Chcielibyśmy poznać wasze skojarzenia wywołane przez ten obrazek – podawajcie je w komentarzach. Podobne pytanie zadałem 2 dni temu na blogu Majestic SEO – znajdziecie tam spekulacje anglojęzycznych pozycjonerów.

W przyszłym tygodniu zamierzamy wcielić w życie rzecz przedstawioną na obrazku, a właściwie stojącą za nią technologię – to będzie zupełnie nowa rzecz w gamie możliwości Majestic SEO. Pracujemy nad tym dłuższy już czas. Jeśli lubisz wyprzedzać konkurencję, możesz zacząć zgadywać, co zamierzamy wdrożyć – a najlepiej podzielić się spekulacjami w komentarzach lub osobiście w ciągu najbliższych tygodni.

Nowa usługa będzie miała swoją premierę na początku przyszłego tygodnia podczas londyńskiej edycji konferencji SMX, na której będziemy mieli swoje stoisko. Tam pokażemy ją światu.

Tydzień później, 22 maja, będę w Polsce, w Poznaniu, na Search Marketing Day. Tu usługa będzie miała swoją polską premierę.

Spróbuj zgadnąć już teraz, co przedstawia grafika. Warto wspomnieć, że temat mojej prezentacji na SearchMarketingDay.com będzie brzmiał „A new way to look at links and quality post Penguin.”. Jeśli chcesz mieć pewność, że dowiesz się o naszej całkiem nowej usłudze najwcześniej, jak to możliwe, zapisz się na newsletter MajesticSEO (wystarczy zarejestrować bezpłatne konto w MajesticSEO i zdecydować się na otrzymywanie newslettera).

[Od redakcji SprawnyMarketing.pl]

Konkurs

Żeby bardziej chciało się Wam spekulować, ogłaszamy konkurs, w którym do wygrania jest darmowa wejściówka na konferencję SearchMarketingDay (22 maja) i szkolenie SEO By Martin MacDonald & Joe Cygnus (23 maja), warte 2570 PLN.

Nagrodzimy autora komentarza najbliższego prawdy co do obiektu na obrazku powyżej. Spekulacje dotyczące obrazka będą przy okazji także spekulacjami dotyczącymi tematyki prezentacji Dixona podczas SearchMarketingDay.com.

Na odpowiedzi czekamy do niedzieli 13 maja, 23:59. Konkurs rozstrzygniemy na początku przyszłego tygodnia.

Jeśli chcecie zwiększyć swoją szansę na darmową wejściówkę na SMD, możecie – dodatkowo – wziąć udział w konkursie organizowanym przez Majestic SEO na ich fejsbukowym profilu.

PS Paweł Rabinek na swoim blogu podaje 5 powodów dlaczego warto być na Search Marketing Day 2012.

Nowa funkcjonalność Majestic SEO

Od wczoraj znamy już nową funkcjonalność Majestic SEO. Dixon Jones i spółka wprowadzają dwa nowe wskaźniki, pierwszy nazywa się Citation Flow, drugi – Trust Flow. Każdemu linkowi przychodzącemu do badanej witryny przypisywana jest wartość w przedziale 0-100 osobno dla miary Citation Flow, osobno dla miary Trust Flow.

Citation flow to moc linka wynikająca – w uproszczeniu – ze stojącej za nim piramidy linków. Mierzy więc liczbę linków płynących do witryny.

Trust flow mierzy wartość witryn linkujących pośrednio i bezpośrednio do badanej witryny.

Na osi Y wykresu mamy Trust flow, na osi X – citation flow. Każda kropka symbolizuje jeden link do badanego serwisu. Nakładające się na siebie kropki (linki) są symbolizowane przez coraz głębszy (ciemniejszy) odcień fioletu.

Wykres pozwala więc jednym rzutem oka ocenić wartość profilu linków danej witryny:

  • „gęstość wykresu” (liczba kropek) mówi o liczbie linków przychodzących,
  • duże zagęszczenie kropek w pobliżu punktu 0,0 sygnalizuje marną jakość profilu, opierającą się prawdopodobnie na katalogach, blastach i marnych zapleczach,
  • kropki znajdujące się przede wszystkim „powyżej” linii 45° oznaczają, że profil linków badanej witryny opiera się bardziej na ilości, mniej na jakości,
  • równomierne rozłożenie kropek wzdłuż linii 45°, powyżej linii i poniżej, sygnalizuje naturalny profil linkowy, a im bardziej „zakropkowanie” jest „wyciągnięte” w kierunku północno-wschodnim, tym lepiej to świadczy o profilu witryny.

Dla przykładu, profil linków dla serwisu SprawnyMarketing.pl:

2 citation flow trust flow dla sprawnymarketing
(screen wzięliśmy od Zgreda)

Więcej szczegółów znajdziecie na blogu Majestic SEO, a jeszcze więcej szczegółów – podczas prezentacji Dixona Jonesa już za tydzień podczas SearchMarketingDay.com w Poznaniu!

Rozwiązanie konkursu

Konkurs okazał się trudny, odpowiedzi nie było wiele, a nikt ze śmiałków nie trafił dokładnie w cel. Przy okazji okazało się, że do zwycięstwa potrzebna jest też umiejętność klarownego przedstawiania swoich myśli (trafność niektórych odpowiedzi było nam trudno odnieść do kształtu nowej funkcji Majestic SEO z uwagi na ich niepełny/enigmatyczny charakter).

Ostatecznie uznaliśmy, że najbliżej prawdy był użytkownik podpisujący się jako „buzz marketing”, i to on wygrywa wejściówkę na 2 dni konferencji SearchMarketingDay.com. Gratulujemy, a pozostałych czytelników zachęcamy do rejestracji na Konferencję :-).

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Zbyszek

    Mamy tu osie x i y.
    Linia wychodząca z punktu 0,0 pod kątem 45 stopni jest linią wyznaczającą złotą linię w procesie linkowania.
    Punkty znajdujące się na niej są więc najbardziej wartościowe. Im bliżej i dłużej jesteś na linii tym więcej masz linków, których brakuje konkurencji.
    Punkty poniżej niej są linkami mało ważnymi, z mniej wartościowych stron, być może z takich, które są popularne również w przypadku innych pozycjonowanych stron. Mogą być to linki z serwisów z dużą ilością linków wychodzących, np. katalogów albo innych spamiarek – to będą te najciemniejsze punkty :D.
    Natomiast punkty nad linią należą do tych bardziej wartościowych, niż punkty poniżej linii. Mogą być to odnośniki umieszczone w poważnych tematycznych portalach.
    Oczywiście wraz z wzrostem linii pojawiają się coraz mocniejsze ilości bardziej wartościowych linków.

  • Wykres obrazuje analizę profilu linkowego TOP100 w wyszukiwarce pod daną frazą kluczową, przy czym obejmuje jedynie linki z anchor textem zbliżonym do tej frazy:
    – oś „y” przedstawia pozycję strony,
    – linia wychodząca z punktu 0,0 pod kątem 45° to odniesienie, oznaczające linki z anchor textem ściśle dopasowanym do frazy,
    – punkty w poziomie, na lewo od linii odniesienia to linki z anchor tekstem dłuższym (im dalej od linii odniesienia tym mniej zgodny z frazą),
    – punkty na prawo to linki zawierające część frazy lub jej inną formę gramatyczną (im dalej na prawo tym „mniejsze” dopasowanie).
    ;)

  • buzz marketing

    Policzyłem wszystkie kropki ;-)
    patrząc na wykres jest to zasada pareto 80/20
    = pierwsza 5-ta część wykresu ma 80% wszystkich kropek – a to już wskazówka :)

    czyli jest to wzorzec naturalnego rozkładu linkowania dla serwisu www

    przykładowo:
    Kropki: każda kropka to link przychodzący
    Oś x: moc serwisu (powiedzmy trust rank, domian authority..) im bardziej w prawo tym serwis silniejszy
    Oś y: anchory poukładane od najbardziej komercyjnych do najodleglejszych z długiego ogona

    Linia 45° to złota proporcja naturalnego linkowania, która mówi że słabsze serwisy zawierają największą pulę identycznych grupami anchorów, natomiast im serwisy silniejsze tym anchory są coraz bardziej zróznicowane…

    IDEA:
    zasada pareto 80/20 przy naturalnym rozkładzie anchorów linków przychodzacych ściśle koreluje z mocą serwisów na których są linki = linia 45°

    …i wszystko jasne ;-)

  • Jakub

    Jest to wykres ukazujący wszystkie linki przychodzące dla danego serwisu oraz ich wartość.
    Oś x – wartość serwisu
    Oś y – moc linka
    Kropki/punkty to oczywiście linki do serwisu.
    Im serwis, na którym mamy swoje linki jest bardziej wartościowy tym zazwyczaj większa jest wartość linka. Moc rozkładana jest na ilość linków wychodzących danego serwisu. Może być tak, że z serwisu o dużej wartości jest wiele linków zew. przez co spada moc naszego linka.
    To tyle ;)

  • Julian

    No cóż, to jest po prostu analiza linków z social media w powiązaniu z innymi parametrami np PR, ilość OL, tematyką, mocna kolorystyka i nasycenie pixelozy oznacza tutaj dużą konkurencyjność.

  • GRZEGORZ

    DLA MNIE TO NIC INNEGO JAK DŁUGI OGON SEO……….

  • andrzej

    Usta też mogą być :) ale zastanawiająca jest ta kreska co może świadczyć że jest to wykres być może nasycenia słów pasujących do strony.

  • Karol Dziedzic

    Ogólnie jest to wykres przedstawiający profil linków (sprawdzamy czy nasz profil linków zdaje się być w miarę naturalny)

    W skrócie jest to korelacja 2 czynników, frazy oraz jakości serwisu z którego prowadzi link.

    Wykorzystanie pixeli jest zastosowane specjalnie – każdy pixel odwzorowywuje link na konkretną frazę z serwisu o konkretnej jakości (prawdopodobnie jakość jest oparta o AC rank)

    Strikte na lini pod kątem 45 stopni znajdują się punkty odwzwierciedlające link na konkretną frazę (exact match), powyżej znajduje link którego anchor jest mniej dopasowany od exact (odmiany, krótszy, powiązany) a poniżej long tail na podstawie exact match czy partial match (dlatego wykres rozbudowany jest bardziej w kierunku południowo wschodnim).

    Poruszając się po lini 45 stopni w kierunku północno-wschodnim mamy lepszej jakości linki.

    Czyli – pkt (0.0) fraza exact match o AC rank 0 lub 1 (zależy od wartości minimalnej). Punkt po przekątnej to AC rank 10 na exact match.

    Dodatkowo może być tutaj jakoś ujęte czy link to pojedynczy link czy site wide.

    Mam nadzieję, żę chodziać trochę zbliżyłem się do prawdy ;)

  • Piotr

    Obraz przedstawia układ kartezjański.
    oś x – to ilość linków
    oś y – to jakość linków
    Linia wychodząca z punktu 0,0 prezentuje optymalny wzrost pozycji strony.
    Aby doprowadzić do takiego wzrostu należy znaleźć złoty środek pomiędzy ilością, a jakością linków. Punktów pod linią jest znacznie więcej, ponieważ są to linki o niskiej wartości, jakości np. katalogów o niskim page ranku. Nad linią znajdują się linki o wysokiej jakości ( ściśle związane z tematyką strony, popularne witryny itp.) dlatego jest ich znacznie mniej. Wraz z wzrostem jakości, zmniejsza się ilość linków, a co za tym idzie ich konkurencyjność.

  • Kinga

    Wiele technicznych słów już tu powiedziano, a mnie się wydaję, że rozwiązanie nie jest takie trudne. Wskazówką jest tytuł prezentacji Dixon’a.

    W tytule mamy „links” i „quality”, gdzie na jednej osi tego wykresu właśnie znajdują się linki, a na drugiej osi mamy jakość. Jeszcze parę słów o osiach. W punkcie 0,0 na osi Y mamy linki o najsłabszej jakości, idąc w górę jakość linków rośnie. Na osi X w punkcie 0,0 widzimy liczbę linków, wraz z przesuwaniem się na wykresie w prawo, liczba linków o lepszej jakości jest coraz mniejsza.

    Wykres dotyczy także spojrzenia popingwinowego, zatem trzeba zaznaczyć jaki rodzaj linków został ukazany na wykresie. Linki i ich jakość została tutaj przedstawiona w sposób znormalizowany, tak aby zmieścić się układzie rzędnych.

    Do najbardziej problemowych linków i domen ilustrowanych na wykresie i wartych rozważenia po pingwinie należą: agresywne linkowanie z dokładnym anchorem, nadmierne wykorzystanie domen ze słowem kluczowym w nazwie, linki pochodzące z niskiej jakości artykułów na preclach oraz upychanie słów kluczowych w linkach.

  • Magda

    Wykres przedstawia korelację pomiędzy jakością linków mierzoną m.in. (ACRank, keywordem) oraz ich liczbą. Poniżej przekątnej znajdują się linki, które zostały uznane za słabe jakościowo, np nadmierne wykorzystanie tego samego anchora. Będą one klasyfikowane jako podejrzane o nienaturalność. Linków słabych jakościowo jest więcej od tych pożądanych przez nas. Wykres dotyczy tylko jednej domeny i ta która jest tu zilustrowana to domena majesticseo dot com

  • Katarzyna

    Wykres przedstawia rozkład linków dla badanej strony www przy uwzględnieniu czynników:
    – jakości pozyskiwanych linków (oś Y)
    – oraz dopasowania tematycznego strony z której odnośnik został pozyskany (oś X)
    Najmniej pozyskanych linków jest ze stron o najwyższej jakości i jednocześnie najbardziej związanych tematycznie z pozycjonowanym serwisem. Kolory na wykresie określają natężenie linków. Ciemne barwy oznaczają dużą liczbę pozyskanych linków, z kolei jaśniejsze – ‚pojedyncze’ odnośniki.

  • Strumol

    A mi się wydaje, że wykres ten przedstawia analizę linków danego serwisu, gdzie: oś X oznacza – PR strony, a oś Y – TR strony. Kolory określają natężenie pozyskanych linków z danych stron. Naturalnie najwięcej pozyskanych linków jest ze stron o średnim PR i TR, a najmniej tych najbardziej wartościowych pod względem PR i TR.

  • Zgred

    Mam nadzieję, że dobrze to zrozumiałem :D

  • Karol Dziedzic

    a linki nofollow do kolejnych podstron się zgredzie generują wraz z każdym kolejnym komentarzem ;) czekamy na rozstrzygnięcie konkursu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *