Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Petrovic

7 testów SEO by Dan Petrovic – 27-28 Czerwca na SMD i SEO PRO w Poznaniu!

Konferencja Search Marketing Day 27-28 czerwca jest już coraz bliżej. Już jakiś czas temu na fanpage‚u Sprawnego Marketingu informowaliśmy, iż pierwszym potwierdzonym prelegentem tegorocznej konferencji Search Marketing Day – „zagraniczną gwiazdą SEO” jest Dan Petrovic. Dla wielu ekspertów SEO z Europy Dan jest postacią świeżą, jednak ten australijski blogger i właściciel firmy DejanSEO kilkakrotnie „zaistniał” przeprowadzając inspirujące testy lub wskazując luki Google.
Dan jest osobą, która lubi dzielić się swoją wiedzą i  – raz – dwa razy w miesiącu zaprasza specjalistów SEO do dyskusji na temat przetrwania kolejnego update algorytmu Google, Link Buildingu, analityki internetowej. Organizuje także wyzwania SEO – audyty stron na żywo.

Podczas konferencji SearchMarketingDay Dan Petrovic poprowadzi wystąpienie na temat automatyzacji SEO, natomiast drugiego dnia – wspólnie z Josh’em Bachynski’m, szkolenie SEO PRO. Także drugiego dnia, wspólnie z Karolem Dziedzicem Dan zaprezentuje nowe narzedzie Fresh Link Finder.

Przy okazji dziękujemy Karolowi za pomoc w ściągnięciu Dana do Polski.

Kto może lepiej poprowadzić szkolenie SEO PRO od osoby, która słynie z licznych eksperymentów dotyczących narzędzi Google, działania wyszukiwarki oraz algorytmu Google? Dan Petrovic chętnie przeprowadza eksperymenty, dzieli się wiedzą, pomaga zrozumieć mechanizm silnika wyszukiwarki.

SearchEngineJournal pokusił się nawet o stworzenie listy najciekawszych eksperymentów dotyczących SEO. Spośród 31 testów, aż 7 wykonał nie kto inny, jak nasz prelegent. W swoich testach Dan Petrovic zaprezentował m.in., w jaki sposób można zobaczyć obce linki w narzędziu Google Webmaster Tools, jak przejąć wynik wyszukiwania dla wybranej strony. Testy Petrovicia pomagają zrozumieć działanie algorytmu Google oraz stanowią inspirację dla własnych działań, w których czasem trzeba po prostu przechytrzyć Google.

Zobacz…

najbardziej znane testy Dana Petrovicia

1. Tekstowe adresy URL bez linka

Eksperyment
 W tym doświadczeniu, grupa marketerów z sektora akademickiego dokonała interesującego odkrycia na stronach akademickich. Wielokrotnie w pracach naukowych lub innych tekstach o charakterze akademickim , zgodnie z panującą konwencją, podając np. źródła, stosuje się adresy URL bez linku. Na przykład, w tekście napisane jest „http://example.com” zamiast słowa kluczowego z linkiem. Pojawiło się zatem pytanie: jak te nietypowe linki wpływają na zachowanie wyszukiwarki oraz wyszukujących.

Wynik
 Niestety, test nie dał pozytywnego wyniku. Wygląda na to, że nikt nie przechodził do podanego adresu URL. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że Google rejestruje tekstowe adresy URL, nawet jeśli linkują do źródła.

Źródło: http://dejanseo.com.au/seo-experiment-with-non-link-references/

2. Zmiana PageRank na podstawie liczby linków

Eksperyment
Pytanie w tym przypadku brzmi następująco: czy liczba linków wychodzących na danej stronie ma wpływ na to, jak wiele może zyskać strona pod względem PageRank dzięki backlinkom. W eksperymencie wykorzystano dwie świeże strony, po czym dodano po jednym backlinku na dwóch popularnych witrynach. Pierwsza ze stron miała umiarkowaną ilość linków, natomiast druga strona miała ich tysiące. Celem eksperymentu było sprawdzenie, czy Google ukarze za backlinki na stronach, na których jest za dużo linków.

Wynik
W badaniu wykazano, że ilość backlinków nie ma wpływu na PageRank. Obie strony prezentowały się w podobny sposób, a sytuacja nie zmieniła się przez miesiąc obserwacji.

Źródło: http://dejanseo.com.au/pagerank-split-experiment/

3. Porwanie Contentu

Eksperyment
 Google wyznaje zasadę, że zduplikowana treść nie będzie wyświetlana w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli pewna witryna kopiuje stronę z innej witryny, kopia nie pojawi się w Google. Możliwym jest jednak porwanie treści, w wyniku którego w wynikach wyszukiwania pojawia się kopia zamiast pierwotnej strony. Google decyduje, o wyświetlaniu oryginału bądź kopii na podstawie Page Rank. Strona zawierająca skopiowany content powinna po prostu zadbać o większą liczbę backlinków.

Wynik
 Eksperyment udowodnił, że rzeczywiście jest możliwe, aby nowa strona przechwyciła zawartość od autentycznej witryny. Jednakże, istnieją pewne mechanizmy obronne, dzięki którym można temu zapobiec. Jednym z nich jest wykorzystanie tagu kanonicznego, natomiast drugim jest połączenie z profilem Google+ ze znacznikiem autorstwa.

Źródło: http://dejanseo.com.au/hijacked/

4. Znalezienie linków do stron, których nie posiadasz

Eksperyment
 Jeśli używasz narzędzi SEO, w wielu z nich możesz zobaczyć linki, które kierują do obcych stron. Korzystając jednak z Google Webmaster Tools, możesz zobaczyć tylko dane dla swojej strony internetowej. Jednakże doświadczenie wykazało, że jest możliwe zobaczyć linki do stron, które nie należą do ciebie. Wszystko, co musisz zrobić, to skopiować treść wybranej witryny na własnej stronie. Google połączy content i pokaże linki do obu stron.

Wynik
 Ponieważ zduplikowana treść nie ma inbound linków, w statystykach pozostaje lista linków do innych stron. „Myk” jest banalnie prosty i potrzeba zaledwie kilka dni, aby linki pojawiły się w interfejsie GWT.

Źródło: http://dejanseo.com.au/mind-blowing-hack/

5. Zastąpienie nieinformatywnego tytułu

Eksperyment
 Podczas tworzenia strony internetowej, jednym z najważniejszych elementów strony jest tag title. Wiadomo, że w wynikach wyszukiwania tytuł jest tekstem, który pojawi się jako tekst łącza. Czy wiesz, że w niektórych przypadkach, Google może zastąpić ten tytuł? Nazywamy to mianem tytułów nieinformatywnych. Aby sprawdzić jak to działa, postawiono nową stronę z tytułem wypełnionym przez słowa kluczowe. Niedługo po utworzeniu strony pojawił się komunikat ostrzegawczy w Google Webmaster Tools, zgodnie z którym tytuł był nieinformatywny.

Wynik
 W wyszukiwarce strona pojawiała się na zapytania zawierające nazwę domeny. Gdy strona pojawiała się w wynikach, słowa kluczowe wypisane w tytule zostały zastąpione nazwą, której użytkownik szukał, jednak słowo kluczowe pojawiło się nawiasie, aby pokazać użytkownikowi, że nieinformatywny tytuł został wymieniony.

Źródło: http://dejanseo.com.au/title-tag-replacement/

6. Analiza Google Image Search

Eksperyment
 Rozpatrując dane dotyczące korzystania z wyszukiwarki Google, niektórzy spędzają wiele czasu przeglądając Google Image Search. W eksperymencie udostępniono na stronie nowy folder ze zdjęciami w kolejności alfabetycznej, z których każdy obrazek przedstawiał nazwę samego siebie. Gdy crawler znalazł obrazy, sprawdzono Google Image Search, aby zobaczyć, w jakiej kolejności będą zostaną zaprezentowane.

Wynik
 Co ciekawe, zdjęcia nie zostały zaprezentowane w kolejności alfabetycznej, lub nawet w kolejności odkrycia przez robota. Zamiast tego, w każdym wyszukiwaniu, obrazy wyświetlano w kolejności losowej. Wydaje się, że wyniki różniły się ze względu na różny czas oczekiwania w sieci między różnymi serwerami lub Google używa funkcję randomizera.

Źródło: http://dejanseo.com.au/seo-experiment-google-image-search/

7. Otoczenie Anchor tekstu

Eksperyment
 sposób, w jaki skonstruowany jest anchor text ma wpływ na pozycję w rankingu, jednak co z jego otoczeniem? Czy strona zostanie wyżej umieszczona jeśli umieścisz linki w akapicie tekstu, obok obrazu, czy na pustej stronie? Doświadczenie obejmowało kilka nowych domen.

Wynik
 Okazało się, że otoczenie anchor tekstu ma znaczenie. „Samotne” linki działały słabo, natomiast linki występujące w otoczeniu tekstu były wyżej w rankingu. Z kolei tagi obrazków były najwyżej oceniane w rankingu.

Źródło: http://dejanseo.com.au/anchor-text-proximity-experiment/

Motor Dejana

Wystąpienie Dana to będzie jazda bez trzymanki…

Dlaczego zaprosiliśmy Dana na SMD 2013?

Cezary Lech: Wydaje mi się że Dan to jedna z najbardziej jaskrawych postaci branży SEO mijającego roku. Kilka jego artykułów i przeprowadzonych testów wywołało spore zamieszani i było szeroko komentowane w branży. Danowi zdażyło się także wprowadzić w zakłopotanie samego wyszukiwarkowego monopolistę, wskazując mu rażące błędy prwytności w Google Webmaster Tools.
Jego rozległa wiedza i inspirujące artykuły zachęciły nas także do zaproponowania mu przeprowadzenia szkolenia SEO PRO w trakcie konferencji. Myślę że jest to idealna osoba do tego zadania :)

Co mówi Dan na temat swojego przyjazdu na SearchMarketingDay?

I have so much material to share that it will be hard to decide what to squeeze into my presentation. There are some really smart Polish SEOs on Google+ and I look forward to meeting everyone in person so we can swap ‚war stories’.

Najciekawsze artykuły z bloga Dana Petrovicia:

Szkolenie SEO PRO 28.06
prowadzi Dan Petrovic
Zarejestruj się

sprawnymarketing

Rafał Kowalewski

Trener AdWords w MaxROY.com, związany z branżą SEM od 2009 roku. Jako copywriter - miłośnik literatury i pięknego słowa. Jako specjalista reklamy w Google, wyznawca zasady: “Brzydkie reklamy sprzedają najlepiej”.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Od dawna nie było u was tak dobrego artykuł SEO. Dobra robota:)

    • Mogliby dać coś o sofcie do analizy domen np.: eXdomain i innych (jeżeliw o ogóle inne istnieją).

    • Seo Portal

      Ciekawy artykuł, mogłoby pojawiać się takich więcej ;)

    • Piotrek

      Ciekawe info, ale testy linków, ktore kiedyś zaprezentowała lexy na swoim blogu były bardziej przydatne. Opisane eksperymenty wydają się drugorzędne, takie sobie ciekawostki SEO, może za wyjątkiem nr 7.

    • I to ma być sensacja? Takie tematy jak otoczenie słów kluczowym, concepty i inne to będzie wiedzieć każdy kto popracował z enginami wyszukiwarek jak FAST, Autonomy IDOL itp.

    • Bardzo dobry artykuł. Dla osób z dużym doświadczeniem w branży SEO nie ma tu może zbyt wiele ciekawych i nowych informacji. Niemniej dla mnie jest to dobre kompendium poparte testami, chociaż jak wiadomo testować najlepiej jest na własnej skórze.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *