Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Dalszy ciąg wdrażania Google +1. Co jeszcze się wydarzy?

Dwa dni temu przycisk „Google +1” „wyszedł” poza SERP-y. Jeśli do tej pory internauci mogli docenić za jego pomocą witrynę tylko z poziomu wyników wyszukiwania w google.com, tak teraz umożliwiono udostępnianie przycisku także właścicielom witryn (wystarczy wygenerować odpowiedni kod i osadzić go na witrynie; spójrz zresztą na ramkę po prawej stronie tego tekstu). W następnej kolejności Google wdrażać będzie analitykę interakcji z przyciskiem, no i udostępniać przycisk w SERP-ach także poza Google.com.

Dla przypomnienia, przycisk będzie miał dwie podstawowe funkcje:

  • rekomendowane przez ciebie witryny będą eksponowane w wynikach wyszukiwania twoich znajomych (witryna zostanie im wyświetlona wyżej, niż gdybyś jej nie zarekomendował, poza tym zostanie opatrzona twoim nickiem jako rekomendującego),
  • globalna liczba rekomendacji danej witryny staje się czynnikiem rankingowym, a więc ma wpływ na pozycję witryny także abstrahując od kręgu znajomych danego szukającego

Tymczasem pracownik Google Christian Oestlien ujawnił, czego można spodziewać się po funkcjach analitycznych przycisku +1.

Dane będą agregowane w 4 kategorie:

  • lokalizacja: gdzie mają miejsce interakcje z przyciskiem?
  • demografia: jaki jest wiek i płeć klikających w +1 (tam, gdzie takie dane będą dostępne)?
  • treść: na jakich URL-ach klikano w +1?
  • wpływ na wejścia: ile było wyświetleń przycisku, ile kliknięć, jakie są CTR-y?

zrzut ekranowy analityka przycisku google plus 1

Wszystkie dane będą wyświetlane w sposób uniemożliwiający namierzenie konkretnego klikającego, tj. w wersji zagregowanej (a kiedy to byłoby niemożliwe – w ogóle). Znamy to już z funkcji analitycznych w Miejscach Google.

Dane udostępnianie będą webmasterom w 3 miejscach:

  • Google Webmaster Tools
  • Google Analytics
  • Google AdWords

Google nie określa terminu wdrożenia funkcji analitycznych.

Jeśli nie widzisz jeszcze przycisku +1 w wynikach wyszukiwania, upewnij się, że:

  • jesteś na Google.com, a jeśli to nie pomoże,
  • sprawdź, czy jesteś zalogowany na konto Google, a jeśli to nie pomoże,
  • zapisz się do eksperymentu +1.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Prawob.

      No to teraz ciekawe kiedy zacznie się nabijanie „+1” na masową (produkcyjną? ;) ) skalę.

    • Michał Żółtowski

      Tego samego się obawiam. Zaraz będą naganiacze, wielkie kampanie „kliknij +1” i tym podobne rzeczy. Będzie można kupić 10000 klików na allegro.pl. W związku z tym nie wróżę tej funkcji wysokiej wartości. Będzie to kolejny z 200 czynników istotnych przy pozycjonowaniu i tyle.

    • Prawob.

      @Michał Żółkowski: No i jeszcze pytanie na ile takie „sztuczne” kliki będą uznawanie – w sensie czy tak samo jak od kogoś kto jest zalogowany gmaila/reszty i google po historii jego działań widzi, że robi coś jeszcze poza klikaniem w „+1”.

    • Paweł Rabinek

      Google idzie na ostateczną bitwę z Facebookiem ;) Silnym argumentem zachęcającym do instalacji przycisku na stronie jest to, że +1 będą wpływać na pozycję w SERP.

    • dieta dukana

      Według mnie to może się skończyć identycznie jak sławny kiedyś KlikoHit na wp.pl

    • „Dane udostępnianie będą webmasterom w 3 miejscach:” ;)

      Co do skuteczności to myślę, że przekonamy się o tym tak na prawdę nie wcześniej niż za kilka miesięcy.

    • tosiek

      Ten „screenshoot” powala… Skąd ty żeś go dorwał? :)

    • Maciej Janas

      @Tosiek,

      jak na screenshot czegoś, co jeszcze nie istnieje (w chwili pisania newsa, 3 czerwca), to i tak niezły :-).

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *