Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Czy Google Buzz jeszcze żyje?

No i gdzie ten cały buzz o Google Buzz? Jeśli wierzyć raportom sieci reklamowej Chitika, Buzz umarł. Taki obraz wyłania się zarówno ze statystyk wyszukiwań, jak i statystyk z 80 tysięcy witryn należących do sieci Chitiki.


Na blogu Chitiki można znaleźć więcej informacji na ten temat, w tym statystyki tej sieci:

9 lutego 2010, dzień startu Buzza – wyszukiwarki rozgrzały się do czerwoności od liczby zapytań. W naszej sieci reklamowej wystąpiło tego dnia 1500 zapytań o “Google Buzz”, czyli około 15 razy więcej niż zapytań o “Twitter”.

Jednak liczba tych zapytań szybko spadała – 10 lutego, zapytań o Buzza było już tylko 580, a kolejnego dnia (11 lutego), 147. Już po trzech dniach fraza “Google Buzz” wypadła z listy najpopularniejszych zapytań, a ich liczba nie przekraczała już 100. Zwykle była wręcz mniejsza niż 10.

Chitika wskazuje też, że należące do samego Google narzędzie Insights for Search, pokazuje podobne tendencje. Oto porównanie liczby zapytań o Buzza i Twittera, globalnie, niezawężone tematycznie, za ostatnie 90 dni (Twiiter – niebieska linia, Buzz – czerwona).
Insights for Search - porównanie Twitter - Buzz

Tak z kolei Insights for Search pokazuje statystyki z filtrem zawężającym tylko do Wiadomości; krótko po starcie Buzz cieszy się większą popularnością niż Twitter, ale teraz zainteresowanie Buzzem praktycznie zamarło.
Buzz - Twitter - porównanie zawężone do Wiadomości

Także Google Trends potwierdza schemat:
Google Trends - porównanie Twitter-Buzz

Google Buzz wystartował półtora miesiąca temu i od razu zebrał cały wachlarz opinii użytkowników – niektóre były pozytywne, inne negatywne, jeszcze inne wzywały Google do przeprosin i wprowadzenia szybkich zmian do Buzza. Ale prawdziwy feedback ma miejsce teraz, i przybiera formę spadku zainteresowania serwisem.

Może po prostu jest tak, że Facebook z Twitterem są już na social mediowym polu zakorzenione zbyt mocno, a ich pozycja jest zbyt dominująca i nieosiągalna dla konkurencji. Oba te serwisy zmagają się z konkurentami – póki co wszystkich odprawiły z kwitkiem.

[źródło: Is Google Buzz Dead Already?]

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Nie uśmiercajmy na razie Google Buzz bo może się jeszcze usługa rozwinąć jak Google będzie ją odpowiednio reklamować w swojej wyszukiwarce.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *