Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Co ogłosi dziś Google?

Dzisiaj w nocy polskiego czasu w Muzeum sztuki współczesnej w San Francisco odbędzie się konferencja prasowa Google. Niby żaden news, ale Google rzadko reklamuje swoje wydarzenia prasowe słowami „nie chcesz tego przeoczyć”, ciekawe są też przeróżne nowe funkcje, których testy widywali w ostatnich dniach internauci na całym świecie (także w Polsce, o czym za chwilę). Jakie nowe funkcje zostaną dziś ogłoszone? Oto krótki przegląd spekulacji na ten temat.

Zmiany zapowiada nowe animowane logo, które od wczoraj widzą internauci (prawdopodobnie tylko w USA). Logo reaguje na ruchy myszy:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=cuNNcdD6G9A&feature=player_embedded[/youtube]

Google mówi o nowym doodle, że jest „szybkie, zabawne i interaktywne, czyli takie jak naszym zdaniem powinno być wyszukiwanie”. Wygląda więc na to, że zmiany dotyczyć będą interfejsu użytkownika, a nie algorytmu. Wskazują na to także zainteresowania googlersów, którzy wystąpią dziś na scenie (m.in. wiceprezes Google’a Marissa Mayer, odpowiedzialna za rozwój produktów i user experience). Przede wszystkim wskazują na to jednak testy, które różni ludzie mogli w ostatnich dniach zaobserwować na Google.

  • Zwiększenie liczby wyników z 10 na stronę do 20 lub 30. Są to chyba najczęściej raportowane przez internautów obserwowane ostatnio testy. Wszyscy mają w ustawieniach wyświetlanie 10 wyników na stronę, a mimo to Google pokazuje im 20 lub 30 wyników. Poza Barrym Schwartzem z SearchEngineLandu, internautami z googlowego forum Web Search, 20 wyników widział też Andy Beard, mieszkający pod Kaliszem brytyjski specjalista SEM.
  • Użycie AJAX-a na liście wyników wyszukiwania. Ludzie, którym Google wyświetlał 20+ wyników zauważyli też, że zmiany zapytań nie zmieniają URL-a strony, zmieniają się tylko parametry, co – jak spekulują – ma znaczenie dla celów analitycznych. Zastosowanie AJAX-a może przyspieszyć serwowanie nowych wyników, a to jeden z naczelnych celów Google’a. Warto dodać, że testy z AJAX-em były już przez Google prowadzone w lutym 2009, ale zarzucono je z uwagi na nieprzekazywanie referrerów.
  • Streaming wyników w miarę wpisywania kolejnych znaków zapytania. Oznacza to w praktyce zniknięcie SERP-ów rozumianych jako osobna podstrona – tu wszystko dzieje się na stronie głównej. O testach tej funkcji pisałem nawet w zeszłym tygodniu na Facebooku (choć powątpiewałem wówczas, że funkcja ta może wejść do produkcji). Podobno jednak testy tej funkcji zataczają coraz szersze kręgi. Funkcja działa tak:
    [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9yiBxR5s1C4&feature=player_embedded[/youtube].

Myślę, że można się spodziewać jeszcze jakichś zmian niewymienionych powyżej.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *