Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
buzz

Buzzy widoczne także na Mapach stacjonarnych

Google Buzz to uruchomiona 10 tygodni temu platforma społecznościowa, łącząca w sobie lifestreaming (krótkie informacje dla znajomych pod hasłem „co u mnie”), dzielenie się znaleziskami/fajnymi linkami, czat i geolokalizację (buzzy wysłane z odpowiednio wyposażonych telefonów komórkowych opisywane są współrzędnymi geograficznymi wysyłającego, dzięki czemu buzza można przypisać na mapie do miejsca, z którego został wysłany). Szczególnie ciekawie Buzz zapowiadał się właśnie ze względu na komponent geolokalizacyjny – masowe wysyłanie geolokalizowanych buzzów pozwoliłoby stworzyć „żyjącą”, aktualizowaną w czasie rzeczywistym mapę miejsc (np. restauracji, barów, pubów, sal koncertowych). Czytający mogliby z niej łatwo ustalić „gorące” miejsca na mapie miasta, zorientować się w klienteli pubu, w którym jeszcze nie byli, a który chcieliby odwiedzić, czy uzyskać recenzje sushi w nowej japońskiej knajpie.

Do tej pory wszystkie te informacje (warstwę Buzza) można było zobaczyć tylko w Google Maps for Mobile, a więc na telefonie komórkowym. Od wczoraj buzzy widoczne są także na stacjonarnych komputerach. Uwaga techniczna: widoczne są tylko poprzez maps.google.com, niewidoczne poprzez mapy.google.pl.

Pojedynczy buzz na mapie wygląda tak…
Google Buzz na mapach stacjonarnych

…a po wejściu w szczegóły – tak:
Google Buzz na mapach stacjonarnych - widok pojedynczego buzza

Krok ten poszerza potencjalne grono odbiorców informacji z Buzza, choć niestety w niewielkim stopniu może przyczynić się do poprawy tego, co jest największą bolączką Google Buzz – nikłego zaangażowania użytkowników w zasilanie serwisu własnymi treściami. Zainteresowanie Buzzem w ciągu pierwszych dni po starcie (9 lutego) było naprawdę olbrzymie, jednak bardzo szybko spadło do niewielkich wartości. Zjawisko to jeszcze lepiej widoczne jest w Polsce, gdzie liczba użytkowników mających narzędzie do bycia aktywnym w Buzz (smartfona z Google Maps i GPS-em), jest nadal śladowa. Wystarczy spojrzeć na mapę, wycentrowałem ją na centrum Poznania:
Google Buzz w Poznaniu - bezruch

Spośród trzech (!) zaznaczonych na mapie treści użytkowników, dwa pochodziły z Picasy, a tylko jeden z Buzza (mój testowy).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *