Rozpoczynając swoją przygodę w branży marketinogowej i na platformach społecznościowych, warto w pierwszej kolejności przewertować social media i zapoznać się z profilami znanych marketerów. Dlaczego? To właśnie oni często dzielą się swoją wiedzą i testują nowe rozwiązania. Dzięki temu osoba dopiero ,,raczkująca” w danej platformie społecznościowej może poznać cenny know-how! Zachęcamy do zapoznania się z naszą listą :)!
UWAGA – jeśli uważasz, że kogoś brakuje na tej liście, napisz to nam w komentarzu pod tym postem na Facebooku – osoby, które będą najczęściej wymieniane, dodamy do listy!
Zachęcamy również do obserwowania serwisu SprawnyMarketing.pl w Social Media
Poniżej przedstawiamy naszą osobistą listę polecanych profili:
Neil Patel
The Wall Street Journal nazywa go najlepszym influencerem w sieci, Forbes twierdzi, że jest jednym z 10 najlepszych marketerów, a Enterpreneur Magazine pisze, że stworzył jedną ze 100 najgenialniejszych firm. Został wyróżniony przez Prezydenta Obamę jako jeden ze 100 najważniejszych przedsiębiorców poniżej 30 roku życia, a United Nations zaliczyło go do 100 najlepszych przedsiębiorców poniżej 35 roku życia.
Milioner, przedsiębiorca, jeden z najbardziej wpływowych ludzi biznesu na świecie. Założyciel Vaynermedia oraz twórca popularnych kanałów na YouTube – WineLibraryTV czy #AskGaryVee. Autor bestsellerowych książek. Gary potrafi z pomocą social mediów tworzyć bardzo zaangażowane społeczności internautów. Vaynerchuk inwestuje w innowacje a także doradza przedsiębiorstwom takim jak Uber, Snapchat, Facebook czy Twitter.
Podcaster, przedsiębiorca, autor książek „Mała wielka firma” i „Pułapki small biznesu”. Były dziennikarz radiowy, pracował m.in. w RMF FM i Polskim Radiu. Od 2009 r. nagrywa podcast dla przedsiębiorców „Mała Wielka Firma” – jest to najdłużej ukazująca się tego typu audycja internetowa w Polsce i od lat jeden z najpopularniejszych podcastów biznesowych. Twórca kursu PodcastProTM, w którym uczy, jak za pomocą podcastu wzmocnić swoją markę.
Chief commercial officer w User.com. W branży marketingowej działa od 2002 roku. Od ponad 10 lat specjalizuje się w marketingu online, a od 4 – pomaga wdrażać technologie marketing automation klientom z całego świata.
Ekspert od content marketingu i digital marketingu. Wcześniej CMO Prowly. Odpowiadała za strategię content marketingową i prowadziła międzynarodowy serwis poświęcony Public Relations – Prowly Magazine. W przeszłości redaktor naczelna Proto.pl, największego portalu branżowego o PR w Polsce, i PR-owiec wspierający takie marki jak Castrol czy Evenea. Udziela się ekspercko na łamach rodzimych i zagranicznych mediów. Pisze głównie o komunikacji, contencie i social mediach. Po godzinach pilotuje niebieską mazdę MX5.
CEO w DevaGroup, agencji z tytułem Partner Google Premier i Google Rising Star. Trener SEO, Google Ads & Analytics, prowadził szkolenia dla najlepszych agencji i domów mediowych bezpośrednio na zlecenie Google, szkolił w Akademii Google Partners. Autor dwóch książek z wyprzedanymi nakładami, ponad setki artykułów i wysoko ocenianych kursów online. Wykładowca m.in. Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wyższej Szkoły Europejskiej im. Józefa Tischnera. Gościł na scenach kilkudziesięciu konferencji, zdobywając wysokie miejsca i nagrody publiczności. Jest pomysłodawcą i organizatorem semKRK – wyjątkowej, krakowskiej konferencji dedykowanej miłośnikom SEM, SEO i Analityki oraz gali nagród semKRK Awards. Sędzia (Head Judge Poland) konkursu European Search Awards.
Były dziennikarz, redaktor i dyrektor ds. marketingu i komunikacji w branży high-tech, a obecnie jedna z ważniejszych postaci w świecie marketingu oraz autor stałej rubryki „The Promotion Fix” w czasopiśmie The Drum.
CEO adCookie, zdobywcy Golden Arrow za najbardziej innowacyjną kampanię, od trzech lat jednej z najlepiej ocenianych agencji interaktywnych wg. raportu MMP i najchętniej polecaną agencją w Polsce. W branży od 12 lat. Współpracował z takimi markami, jak Gatta, Marwit, Komputronik, Asus, LC Corp. Prelegent na wielu branżowych konferencjach i autor kilkudziesięciu publikacji marketingowych.
Ekspert w zakresie działań marketingowych z wykorzystaniem komunikatorów. Przeprowadził ponad 50 kampanii na Messengerze – m.in. dla Samsung, McDonald’s, czy Coca-Cola. Oficjalny partner platformy Chatfuel, która przyznała mu tytuł jednego z najbardziej wartościowych chatbot developerów na świecie. Od 2018 roku rozwija komercyjne modele NLP i przybliża firmom podstawowe zagadnienia z zakresu sztucznej inteligencji.
Growth & Marketing Strategy oraz Brand Strategy Manager w Advertise.Grow. Współpracuje z najlepszymi branżowymi blogami, takimi jak Entrepreneur czy Content Marketing Institute.
CEO S Words Agency, ekspert LinkedIn, szkoleniowiec, bloger, specjalista od komunikacji, optymalizacji sprzedaży i rozwoju biznesu. Social media geek pełną gębą.
Digital marketing lead & CEO w Socjomanii – firmie zajmującej się consultingiem strategicznym, która łączy świat digitalu z obszarami marketingu i sprzedaży, HR oraz innowacji. Realizował projekty strategiczne, komunikacyjne, konsultingowe i szkoleniowe dla takich marek, jak Ernst & Young, Uniwersytet Warszawski, GROHE, Akademia Leona Koźmińskiego, DeeZee, Uniwersytet Jagielloński, Orange Integrated Solutions, Orange, Interia, RMF24, Capgemini, Saint-Gobain, BAYER, Costa Coffee. Certyfikowany trener Digital Marketing Institute. Wykładowca akademicki, współautor podręcznika „E-marketing. Planowanie, narzędzia, praktyka” wydanego w 2018 r. przez wydawnictwo Poltext.
Współwłaściciel PP MEDIA sp. z o.o. i prowadzący w jednym z największych programów poświęconych biznesowi na polskim YouTube. Wcześniej był współzałożycielem największego klubu kalisteniki w Polsce – Calisthenics Academy. Prelegent i konferansjer podczas wydarzeń poświęconych biznesowi i marketingowi. Z biznesem związany od ponad ośmiu lat. Fan nauki i rozwoju z lekką domieszką fanatyzmu na punkcie psychologii. Razem ze wspólnikami tworzą ekosystem, dzięki któremu YouTube ma stać się naturalnym narzędziem dla polskich przedsiębiorców. Prywatnie wielbiciel sportów walki z naciskiem na Krav Maga i MMA, polskiego jedzenia oraz cudownej rasy psów Shih Tzu.
Head of Content w agencji digital marketingu adCookie, wiceprezes Stowarzyszenia Content Marketing Polska, wykładowca na AGH w Krakowie i SWPS we Wrocławiu, prelegent i szkoleniowiec. Współpracowała z takim markami jak: Leroy Merlin, Castorama Polska, ING Bank Śląski, BNP Paribas, Prymat, Zalando. Doświadczony ekspert w zakresie content marketingu, ze szczególnym uwzględnieniem budowania strategii maksymalizujących efekty biznesowe.
Założyciel WordStream, największej na świecie firmy oferującej usługi w zakresie PPC i prowadzącej kampanie o wartości blisko miliarda dolarów. Larry to twórca darmowych narzędzi online dla systemów AdWords, KeyWord Research oraz systemu reklamowego Facebooka, z których na codzień korzysta ponad milion marketerów na całym świecie. Laureat nagrody „Search Marketer of the year” serwisów PPC Hero, Search Engine Land oraz US Search Awards. Założyciel firmy MobileMonkey, tworzącej oprogramowanie do chatbotów.
Entuzjastka marketingu internetowego, analityki i UX. Z nieskrywaną fascynacją przygląda się tabelkom i wykresom w Google Analytics. Autorka książek „Google Analytics dla marketingowców” i „Google Analytics w biznesie”, a także wielu artykułów z dziedziny analityki, e-marketingu i podstaw użyteczności. Zawodowo analityk ruchu, a także trenerka i wykładowczyni.
Marketingiem, w pracy i po pracy, zajmuje się od blisko 6 lat. Na pokładzie GoldenSubmarine od 2016 roku. Head of social media od 2018 roku. Działania w mediach społecznościowych realizowała między innymi dla takich marek, jak NIVEA, Citi Handlowy, Dziki Sad, Tatra, Monte. Autorka strony na Facebooku Social Media Notes, która pomogła jej rozwinąć i wzmocnić kompetencje. Posiada certyfikat DIMAQ Professional. Z wykształcenia plastyk. Miłośniczka Twin Peaks, Wesa Andersona, Louis de Funèsa, agenta 007, Hoppera, Muminków, salsy kubańskiej, roweru oraz sera żółtego.
Twórca największego vloga o Łodzi „Zaznaj Łodzi”, który mimo niewielkiej wielkości osiągnął kilka milionów wyświetleń w 2019 r. Prowadzący kanału Backstage, show z polskimi twórcami w amerykańskim stylu oraz podróżnik, który przejechał autostopem pół świata. Ambasador Łodzi, vlogger i specjalista od virali.
Przez ostatnie lata odpowiedzialny za marketing operacyjny w globalnej spółce IT, gdzie zbudował i prowadził kilkudziesięcioosobową wewnętrzną agencję digitalowo-kreatywną. Propagator automatyzacji marketingu, decyzji podejmowanych na podstawie danych, nowoczesnego zarządzania oraz rozliczania się marketingu z efektów biznesowych.
Co-founder & Creative Director w agencji More Bananas oraz co-founder i główny organizator CRASH Mondays. Autorka w takich magazynach jak Event Management Polska, Social Media Manager, NowyMarketing, Marketer+, Nowa Sprzedaż czy Social Press. Szkoleniowiec – głównie w zakresie mediów społecznościowych i customer experience. Była trenerka w agencji Socjomania, gdzie szkoliła z mediów społecznościowych, obecnie trenerka w IAB Polska. Współautorka kilku kursów e-learningowych. Posiada międzynarodowy certyfikat DIMAQ PROFESSIONAL potwierdzający wiedzę i doświadczenie z zakresu digital marketingu. Zwyciężczyni jednej z edycji sprawny.marketing oraz ambasadorka Małopolskiego Festiwalu Innowacji. Wykładowca studiów podyplomowych na Akademii Górniczo – Hutniczej czy Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu. Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Akamai, Venezia, Capgemini, PKL, DKMS, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu Technologii informacyjnych w marketingu na Wyższa Szkoła Europejska oraz studia magisterskie z zakresu zarządzania i marketingu na Akademia Górniczo-Hutnicza im. S. Staszica w Krakowie. Zafascynowana człowiekiem i jego emocjami. Zgłębia temat customer experience oraz nowych mediów.
Trener, promotor nauki, aktywista. Zajmuje się przybliżaniem wyników badań naukowych praktykom w trakcie szkoleń i wydarzeń branżowych. Występował między innymi na Masters & Robots, Forum Ekonomicznym w Krynicy, Kongresie Rozwoju Systemu Edukacji, Loyalty Summit, Kurs na HR, czy TEDx. Po godzinach z niemniejszą pasją oddaje się działalności społecznej (www.impossible.org.pl) skateboardingowi i graniu w gry komputerowe.
Na co dzień pomaga markom osiągnąć sukces, tworząc skuteczny marketing. Pasjonat psychologii behawioralnej i tego, co siedzi w głowach konsumentów. Specjalizuje się w komunikacji i strategiach marketingowych. Wspomniane zagadnienia opisuje na blogu www.lukaszhodorowicz.pl. Wolny czas spędza oglądając maratony serialu „Przyjaciele”.
Od 6 lat zajmuje się szeroko rozumianym marketingiem. Zaczynała jako social media specialist i współtworzyła jeden z największych sklepów internetowych z branży home decor. Od 6 lat prowadzi kampanie Facebook Ads i Google Ads. Robi audyty reklamowe i przeprowadza konsultacje oraz rozwija własnego bloga marketingowego – charzynska.pl.
Od dwudziestu lat realizuje projekty, których ramy wyznaczają strategie, marka, innowacje i design. Pracuje z korporacjami, firmami właścicielskimi i instytucjami jako doświadczony moderator procesów innowacyjnych i projektant usług. Jeden z pionierów service design thinking w Polsce. Współzałożyciel think-tanku Service Design Polska oraz Very Human Services – agencji zajmującej się badaniami i projektowaniem w oparciu o podejście human-centred.
Ekspert ds. marketingu internetowego z 9-letnim stażem. Strateg i przyszły analityk. Pasjonatka Facebook Ads oraz mediów społecznościowych. Obecnie specjalistka ds. marketingu w zespole Pani Swojego Czasu, wcześniej: menadżer agencji digitalk Artura Jabłońskiego oraz ekspert ds. marketingu w programie Google Internetowe Rewolucje. Prowadzi szkolenia, warsztaty i lokalne spotkania w ramach #czwartkowsocialmedia w Zielonej Górze. Autorka e-booka „Jak nie bać się reklamy na Facebooku”.
W branży SEO od kilkunastu lat. Pracowała zarówno przy własnych projektach, jak i przy stronach klientów. Od pojawienia się dwójki dzieci stara się godzić macierzyństwo z pracą zawodową.
Założyciel agencji Social Media Now, specjalizującej się w kampaniach reklamowych na Facebooku i Instagramie. Doradca i szkoleniowiec: od 2010 roku przeprowadził ponad 600 dni szkoleniowych dla kilku tysięcy osób. Jako jeden z nielicznych w Polsce posiada trzy oficjalne facebookowe certyfikaty potwierdzające kompetencje (Facebook Media Buying Professional, Facebook Creative Strategy Professional oraz Facebook Media Planning Professional. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej i Szkoły Trenerów Biznesu FRDL
CEO cux.io, aplikacji do analizy zachowań i doświadczeń użytkowników, z użytkownikami w 102 krajach. Pomaga firmom przekładać wiedzę o użytkownikach na konkretne decyzje biznesowe. Jedyna specjalistka od analizy wzorców zachowań online w CEE. Autorka warsztatów z analityki produktowej „Data-driven design”, mówczyni TEDx, wykładowczyni akademicka. Wyróżniona w raporcie Strong Women in IT 2019. #mompreneur.
CEO Tribe47, założycielka PortalYogi.pl, wcześniej Senior Partner w firmie Mindvalley. Od ponad 10 lat zajmuje się budowaniem i skalowaniem biznesów internetowych w obszarach edukacji online, subskrypcji oraz mono-brand e-commerce. Przeprowadziła z sukcesem kampanie z próbką produktu zarówno w Polsce, jak i USA. W Tribe47 zajmuje się głównie rozwojem zespołu, budową procesów dostarczania usług oraz przygotowywaniem strategii dla kluczowych klientów.
Trener i specjalista Google Ads & Google Analytics. W branży żartobliwie nazywany kombajnem internetowym łączącym działania z obszaru SEM / SEO oraz analityki internetowej w celu maksymalizacji ROI swoich klientów. Certyfikowany Trener Google AdWords i specjalista Google Analytics. Wykładowca na poznańskim Collegium da Vinci. Doświadczony szkoleniowiec, który w swoim portfolio ma już ponad 1000 przeszkolonych firm. Prelegent na licznych konferencjach branżowych. Współpracuje z firmami z branży finansowej, FMCG, e-commerce. Współodpowiedzialny m.in. za globalny sukces Brand24. Prywatnie fan starej klasycznej motoryzacji, zakochany w swoim starym Volkswagenie T2, którego czule nazywa „Bawibusem”.
Wiceprezes i współzałożyciel firmy Selectivv, specjalizującej się w pozyskiwaniu, analizie i profilowaniu danych o użytkownikach urządzeń przenośnych wykorzystywanych w mobile marketingu i projektach badawczych. Swoją zawodową karierę rozpoczął w branży telekomunikacyjnej, gdzie specjalizował się w zakresie sprzedaży rozwiązań IT/telecom dla czołowych firm w Polsce i za granicą. Posiada doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych w zakresie analityki w IT, w tym analizy strukturalnej danych, w krajach Europy Zachodniej, Bliskiego Wschodu, Ameryki Północnej i Południowej. Doświadczenie menedżerskie zdobywał w firmach energetycznych, konsultingowych i technologicznych m. in. był szefem działu technologii w izraelskiej firmie Nation-E, zajmującej się cyberbezpieczeństwem infrastruktury krytycznej.
Komendant komedii w Janinadaily.com. Panga biznesu. Wirtuoz dobrej matematycznej zabawy. Przez ostatnie pięć lat uczyła metodologii badań i statystyki na TCD w Irlandii. Od zawsze jest psychofanką badań ankietowych, już niedługo także doktorem nauk społecznych. Umie liczyć, opowiadać i opowiadać o liczeniu. W jej historiach zasób słów jest tak bogaty, że mógłby samodzielnie spłacić cały dług publiczny Grecji. Lubi przekonywać ludzi, że z analizą danych można i należy się zaprzyjaźnić, a jej supermocą jest umiejętność wytłumaczenia absolutnie każdego zagadnienia statystycznego na przykładzie zwierzątek. Najbardziej nie lubi, gdy złe rzeczy przytrafiają się dobrym zdaniom.
Propaguje odpowiedzialny i autentyczny employer branding. Łączy HR z marketingiem. Wzmacnia marki pracodawców oraz marki osobiste liderów. Rozwiązuje wyzwania związane z przyciąganiem, rekrutacją i angażowaniem pracowników różnych pokoleń. Dziś konsultant, strateg, trener, mówca. Autor studiów podyplomowych o employer brandingu. Prowadzi bloga na paulinamazur.com. Wcześniej członek zarządu firmy rekrutacyjnej. Przez ponad 10 lat rozwijała w Polsce międzynarodowe programy dla młodych talentów i pracodawców (GMC i Enactus).
Specjalista SEO prowadzący niedużą agencję SEO SEMURAI w podkrakowskich Niepołomicach. W czasie ponad 10 lat pracy jaki specjalista SEO miał okazję współpracować z klientami różnego typu i wielkości. Zrealizował liczne konsultacje i prelekcje, a także szkolenia SEO we współpracy z Whitepress. Ma na swoim koncie książkę o content marketingu, kurs wideo o SEO oraz liczne publikacje w wielu mediach. Na co dzień stara się budować widoczność stron klientów poprzez optymalizację stron i treści na nich zawartych.
Gdy zaczynał interesować się SEO ponad 10 lat temu, nie przypuszczał, że początkowo przelotny romans przerodzi się w namiętne uczucie i cudowną relację. I chociaż SEO potrafi dać w kość swoją nieprzewidywalnością, to pomimo upływu lat uczucie nie słabnie. Fan technicznego SEO, które jest przede wszystkim SKALOWALNE. Entuzjasta dobrego (SEO friendly) contentu oraz nietypowych działań związanych z pozyskiwaniem linków. Administrator grupy „seowcy” na Facebooku. W wolnych chwilach żołnierz w Call of Duty i piłkarz w FIFA 20.
Na co dzień tworzy SENUTO – narzędzie do audytu, automatyzacji i wspomagania optymalizacji SEO witryn internetowych. Od kilku lat realizuje projekty z zakresu marketingu internetowego dla dużych i małych przedsiębiorstw, także na rynkach zagranicznych. Autor książek: Analiza SEO w pigułce i Kurs Google Analytics oraz współautor książki Marketing internetowy: Nowe możliwości, nowi klienci, nowe rynki. Na Uczelni Łazarskiego prowadził wykłady z marketingu internetowego. Posiadacz certyfikatu specjalisty Google AdWords (Google AdWords Individual Qualification) oraz Google Analytics (Google Analytics Individual Qualification). Mistrz Polski SEO.
Doświadczony marketer specjalizujący się w strategiach i optymalizacji procesów sprzedażowych online i lead generation. Szkoleniowiec i konsultant z doświadczeniem w pracy ze startupami, SaaS, e-commerce. Współzałożyciel pierwszego w Polsce narzędzia do analityki sprzedaży – Sellizer. Współtwórca agencji marketingowej Takaoto.
CEO w agencji full service content marketing – ContentHouse. Jest właścicielem i redaktorem naczelnym portalu socialpress.pl, który specjalizuje się w zagadnieniach łączących komunikację, marketing i nowe technologie. Założył także pierwszy polski serwis śledzący możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w biznesie – AIBusiness.pl. W branży marketingu i technologii działa od 2006 roku. Początkowo jako dziennikarz mediów branżowych (Marketing Przy Kawie), redaktor naczelny portalu Interaktywnie.com (Grupa Money.pl), później PR-owiec odpowiedzialny za wdrażanie strategii komunikacyjnych dla znanych marek. Realizował projekty m.in. dla takich marek, jak: Bosch, Siemens, Konica Minolta, Jurajska, WWF, Snickers, Strongbow (Grupa Żywiec), X-lander, PSB Mrówka, Mosso Kewpie, mFinanse, Union Investment.
Studiował na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Kryptowalutami zainteresował się w 2013 roku. Znany w szczególności jako opiniotwórczy influencer, w prostych słowach opowiadający w mediach społecznościowych, na konferencjach i w artykułach o rewolucji, jaką są kryptowaluty. Założyciel i prezes zarządu Pracowni Nowych Technologii, w której rozwija i buduje rozwiązania oparte na technologii blockchain. Jako pierwszy Polak wyemitował swój personalny token – bentyncoin, którego wartość w ciągu pół roku wzrosła od 1 grosza o 6000%.
Specjalizuje się w SEM (marketing w wyszukiwarkach), z naciskiem na SEO (pozycjonowanie stron i optymalizacja). Odpowiadał za planowanie i realizację kampanii reklamowych, analizę efektywności i optymalizację działań marketingowych oraz pozycjonowanie serwisów techniką long tail m.in. Grupy Allegro.pl. Współautor badań i publikacji z zakresu SEM/Web Analytics. Współzałożyciel i CEO agencji MaxROY.agency.
Kreatywne reklamy robił już w kosmosie, telegazecie, Tinderze, TikToku, a nawet na Pornhubie. O niestandardowych kampaniach opowiada na uczelniach i konferencjach, w tym TEDx, I Love Marketing, Infoshare czy Marketing Hits w Mińsku. Firmę założył w Prima Aprilis i nazwał „Ambaje”, co w języku polskim jeszcze 200 lat temu oznaczało głupoty, mrzonki, dyrdymały i zmyślone historie.
Copywriter & magik e-marketingu. Dzisiaj jego klienci mówią, że jest pierwszym marketerem, który dostarcza im wyników, a nie wymówek. Wyciągając wnioski z przeprowadzonych kampanii oraz światowych wzorców stworzył strategię marketingową WBIZNES. Jego wizytówką są osiągane wyniki oraz opinie klientów. Autor książki „Odczaruj marketing internetowy”.
Ekstrawertyczny przedsiębiorca, zagorzały instagrammer, aktywny networker w social mediach. CEO i współzałożyciel click community – agencji social media oraz platformy aplikacji click apps. Koncentruje się na marketingu społecznościowym ze szczególnym naciskiem na social commerce i social CRM. Zajmuje się także tworzeniem startupów w modelu SaaS. Najnowszy startup edrone pozycjonuje jako „Pierwszy CRM dla e-commerce”. Absolwent wydziału malarstwa ASP w Krakowie i MBA w Łodzi. Jest członkiem rady przedsiębiorców ASP w Krakowie, prowadzi zajęcia z e-marketingu i social media na MBA w Łodzi. Prelegent wielu konferencji. Uwielbia dzielić się wiedzą, czemu daje wyraz w swoich filmach z serii #ZrozumiećBiznes. Wierzy, że tworzenie startupów jest sztuką.
CMO i członek zarządu LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset) – największej w Polsce grupy świadczącej usługi z zakresu wideo, gaming i influencer marketingu. Ekspert w zakresie wykorzystania YouTube i influencerów w komunikacji marki. Z zamiłowania PR-owiec i psycholog. Wykładowca MBA, autor, wielokrotnie nagradzany prelegent (w tym największej konferencji marketingowej w Polsce – I ❤️ Marketing).
Michał Brański stworzył w 1999 r. wraz z Jackiem Świderskim i Krzysztofem Sierotą portal internetowy pod nazwą go2.pl (późniejsze o2.pl), a w 2000 r. założył MediaOne sp. z o.o. (późniejsze: o2.pl sp. z o.o., a następnie Grupa o2 sp. z o.o., która w 2011 r. została przekształcona w spółkę akcyjną Grupa o2 S.A. (obecnie Wirtualna Polska Holding S.A.). Od powstania portalu do dzisiaj rozwija on działalność założonej spółki i spółek zależnych na polskim rynku internetowym, pełniąc funkcję członka Zarządu Spółki i Spółek Zależnych: Grupa Wirtualna Polska sp. z o.o. i WP Shopping. Od 2009 r. Michał Brański jest dyrektorem Borgosia Investments Limited, a od 2014 r. prezesem zarządu w 10x S.A. Studiował w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku zarządzanie i marketing.
Od 2013 roku buduje profile społecznościowe i wyciska ile się da z kampanii płatnych. Współpracował z ponad 100 markami. Regularnie pisze artykuły specjalistyczne do najważniejszych magazynów marketingowych: sprawny.marketing, Magazyn Online Marketing i Social Media Manager. Występuje na branżowych eventach jako ekspert od social adsów, socialowej analityki i tworzenia viralowych treści. Prowadzi jeden z najpopularniejszych w Polsce blogów o mediach społecznościowych.
Od 16 lat pomaga ludziom szlifować komunikację. Autor książki „Porozmawiajmy o komunikacji” oraz „Life’s a pitch and then you die”. Współautor i redaktor merytoryczny Startup Manual, autor i opiekun serii BuckiAcademia.
Naczelna Pani Swojego Czasu w Polsce. Uczy kobiety, jak zarządzać czasem za pomocą webinarów i kursów online. Przeprowadziła już kilkadziesiąt webinarów. Zbudowała ponad 100 tysięczną społeczność Pani Swojego Czasu w Polsce. Nienawidzi mówić o sobie w trzeciej osobie i uważa, że kobiety zbyt rzadko wychodzą przed szereg i pokazują, co potrafią.
Pasjonat i komentator nowych mediów, niestandardowych działań reklamowych i wszystkiego co jest związane z nowymi technologiami i ich zastosowaniem w budowaniu marki, wizerunku, promocji firmy i przedsiębiorczością. Uczestnik wielu konferencji branżowych (Forum IAB, InternetBeta). Wykłada m.in. w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks Tischnera w Krakowie, AGH w Krakowie na kierunku marketing internetowy.
Zwolennik optymalizacji i wyciągania maksymalnych efektów z każdej kampanii. Doskonalił swoje umiejętności prowadząc projekty dla kilku agencji i domów mediowych. W swoim portfolio ma zrealizowane projekty dla takich marek jak: Ford, Volvo, mBank, meritumBank, PZU, BZ WBK, Bosch i wielu wielu innych. Prowadzi stałe szkolenia i praktyczne warsztaty z SEM. Certyfikowany trener Google Ads. Prelegent na semKRK, SEMcamp i Akademii Google Partners.
Head of Digital w Profitroom. Związany z tematyką komunikacji email oraz mobile w sektorze klientów korporacyjnych. Specjalizuje się w podnoszeniu wskaźników efektywności kampanii. Współpracuje z największymi brandami w obszarze budowania strategii email/sms oraz lead generation. Wspiera i doradza firmom, jak efektywnie przeprowadzać kampanie zarówno w sektorze e-commerce, jak i finance, travel, IT czy business.
Specjalizuje się w strategiach sprzedażowych dla marek i sklepów internetowych i optymalizacji projektow e-commerce (CRO, UX, SEM). Zarządzał kilkunastoosobowym departamentem eCommerce Strategy w Saatchi & Saatchi Interactive Solutions, gdzie odpowiadał za jakość zintegrowanych strategii e-commerce i eMerchandisingowych dla regionalnych i globalnych klientów agencji (m.in. Procter & Gamble, GlaxoSmithKline, Microsoft, Mattel, MARS, Toyota). Wcześniej wspołtworzył m.in. największy polski projekt fashion e-commerce – answear.com czy kanał sprzedaży internetowej dla MIG Group (Sizeer, Timberland, 50style.pl). Wykładowca akademicki, ex. demoscenowiec, z wykształcenia prawnik. Aktualnie zajmuje się e-commerce i digital marketingiem z pozycji niezależnego konsultanta (eMC²).
Jakub Cyran to nagradzany prelegent i przedsiębiorca. Współautor książki „Biblia e-biznesu 2.0”, wykładowca na Politechnice Białostockiej, a przede wszystkim praktyk. Rozwijał i zarządzał GO.PL sp. z o.o., które zdobyło nagrody w kategorii Innowacja roku oraz Narzędzie generujące sprzedaż (Ekomersy 2014 i 2015) oraz był finalistą konkursu Aulery (2015).
W branży social media od 10 lat. Pracuje w swojej agencji Wobuzz dla różnych klientów. Prowadzi fanpage Kryzysy wybuchają w social media w weekendy oraz bloga czaplicka.eu. Jej debiutancka książka „Zarządzanie kryzysem w social media” nakładem wydawnictwa Helion doczekała się dodruku po kilku miesiącach od pierwszego wydania. Jedna z autorek II tomu „Biblii e-biznesu”. Często występuje jako prelegentka na wielu wydarzeniach i konferencjach branżowych. Podczas konferencji I love marketing otrzymała I miejsce (z 18) za najlepszą prelekcję głosami prawie 900 widzów zgromadzonych na sali oraz przed komputerami. Wykształcenie socjologiczne, zdobyte w trakcie studiów w Instytucie Socjologii UW, umożliwia jej analizowanie danych i obserwowanie sieci z ciekawej perspektywy.
Zawodowo związany z SentiOne. Twórca botów konwersacyjnych z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Tworzy voiceboty i chatboty dla największych banków w Polsce. Autor tekstów dla Marketer+ czy sprawny.marketing. Konsultuje projekty, szkoli oraz rozwija społeczność w Polsce dookoła Messenger marketingu. Wykładowca akademicki, prelegent na konferencjach branżowych.
W pracy zawodowej związana z SEM i analityką. Managing director w agencji SalesTube, gdzie odpowiada za zarządzanie agencją, jej rozwój w regionie CEE oraz poszerzanie portfolio klientów. Wcześniej współpracowała z największymi klientami Google. Zaangażowana również w rozwój przedsiębiorczych kobiet – pomaga jako mentor rozwijać startupy.
Założyciel Akademii Expertów, która promuje wideo z praktycznymi poradami dla marketingowców, pomagając im wygenerować wyższe wyniki sprzedażowe – w ostatnich 4 latach było to ponad 72 mln złotych.
Sylwia jest rozwiązaniem dla osób, które chcą, aby kamera je pokochała! Poprzez swoje video, live’y, artykuły na blogu i kursy online, uczy, jak prezentować się przed kamerą, doskonalić swój głos i angażować widzów. Poza działaniami online i pracą z kamerą, przygotowuje ludzi do wystąpień na scenie, a także zajmuje się realizacją produkcji teatralnych.
Jako Head of Business agencji PR Calling podbija rynek nowych technologii i startupów. Ekspert w skutecznej komunikacji innowacyjnych przedsięwzięć, również z regionu CEE/SEE, oraz launchów rynkowych m.in. Tesli iTaxi czy programu GovTech Polska. Wieloletnie doświadczenie i wiedzę z zakresu nowych technologii zdobywała również m.in. w Orange i Play. Mentorka przy programach akceleracyjnych dla startupów – Startup Hub Poland czy ReaktorX. Członkini Sieci Mentorów przy PFR. Swoją wiedzą dzieli w magazynach branżowych. Prelegentka (Geek Girls Carrots, NetCamp, I love marketing, JungleWeb). Na swoim profilu na LinkedIn porusza tematy związane z szeroko rozumianym biznesem, komunikacją oraz technologiami. W wolnych chwilach biega. Mama dwóch chłopców: Mikołaja i Teodora.
Marketer zafascynowany światem social mediów, szybkością ich rozwoju oraz możliwościami, jakie stwarzają. Na co dzień wykorzystuje potencjał mediów społecznościowych w działaniach marketingowych klientów jako Social Media Manager w MaxROY.agency. Jeden z nielicznych szkoleniowców posiadający oficjalny certyfikat wydawany przez Facebooka (Certified Buying Professional). Jednostka analityczna. Zafascynowany marketingiem efektywnościowym. Uważa, że media społecznościowe nie tylko bardzo dobrze budują zasięg i świadomość marki, ale są również doskonałym kanałem sprzedażowym. A przez to, że mieszka w Poznaniu, to każdą złotówkę z budżetu klienta wydaje jak swoją. 😉
Założyciel serwisu sprawnymarketing.pl. Autor bestsellera „Marketing internetowy w wyszukiwarkach” (6000 sprzedanych egzemplarzy, Wydawnictwo Helion 2006), pierwszej na polskim rynku książki omawiającej kompleksowo zagadnienia SEM/SEO/PPC. Współwłaściciel firmy konsultingowej MaxROY.com. Jeden z trzech pierwszych w Polsce certyfikowanych trenerów Google AdWords. Od 2014 roku zaangażowany w startup DietLabs, gdzie odpowiada za osiągnięcie dużej skali sprzedaży w Polsce i na rynkach zagranicznych poprzez e-marketing zorientowany na wykorzystywanie okazji.
Jeden z najpopularniejszych vblogerów w Polsce. Jego kanał na YouTube zgromadził ponad pół miliona subskrybentów. Autor popularnej serii Wjazd na chatę, a także wielu projektów filmowych. Jego blisko 15-letnie doświadczenie w obszarze dziennikarstwa, publicystyki, negocjacji, handlu, a także marketingu i komunikacji, pozwoliły mu pracować dla dużych korporacji z różnych branży.
Właściciel agencji marketingowej Social Tigers. Karierę zawodową zbudował na skutecznym wykorzystaniu Facebook Ads i biznesowych sukcesach osiąganych dzięki ich zastosowaniu. Autor „Księgi Adsów” – e-booka stanowiącego kompendium wiedzy na temat systemu reklamowego Facebooka. Według testu Gallupa strateg nastawiony na rywalizację i zdobywanie kolejnych osiągnięć.
Autor inicjatywy czytelniczej na Facebooku „Przeczytam 52 książki w roku”, która w 2015 roku zaangażowała 102,5 tysiąca internautów, zaś w 2016 roku doczekała się drugiej, równie udanej edycji oraz nominacji do tytułu Kampanii Społecznej Roku. Promuje również aktywny tryb życia poprzez akcję – „100 treningów w 2016 roku” . W przeszłości dziennikarz Onetu, Interii, bloger NaTemat a także twórca agencji informacyjnej Blitznews.pl. W ostatnim czasie – specjalista od Content Marketingu i Social Media w firmach Brainly oraz Omni Finances. Obecnie pracuje w dziale marketingu FreshMaila.
Prowadzi biznes online oraz bloga Jestem Interaktywna (olagosciniak.pl) o nowych technologiach. Na kilkutysięcznej grupie wsparcia na FB „Jesteśmy Interaktywne” pomaga kobietom w tworzeniu swojego miejsca w sieci. Na co dzień prowadzi kursy, webinary, wyzwania związane z tematyką stron internetowych i biznesu online. Występowała na wielu konferencjach dla blogerów oraz osób zainteresowanych WordPressem m.in. WordCamp oraz Blog Conference Poznań. Wcześniej przez 5 lat prowadziła firmę i tworzyła dla innych strony internetowe. Absolwentka Informatyki na Politechnice Poznańskiej oraz Grafiki Projektowej w Collegium Da Vinci.
Monika Górska – reżyser filmów dokumentalnych i reportaży, dziennikarka, wykładowca akademicki i ekspert storytellingu w biznesie. W 1989 ukończyła polonistykę na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Naukę kontynuowała za granicą i uzyskała dyplomy w L’Institute de Journalisme Robert Schuman w Brukseli – dziennikarstwo oraz w Institute Of Telecommunication w Dallas (reżyseria i produkcja TV). W 2012 r. uzyskała tytuł doktora nauk humanistycznych na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W styczniu 2013 r. zdobyła dyplom coacha na SWPS w Poznaniu. Specjalizuje się w storytellingu, jako narzędzia komunikacji interpersonalnej.
Od 1991 zajmuje się tworzeniem filmów i pracą wykładowcy – najpierw w Belgii i Holandii, a od 1997 w Polsce, w jej rodzinnym Poznaniu. Jako reżyser, scenarzystka i dziennikarka realizuje wywiady, filmy dokumentalne, reportaże, koncerty, teatry TV i magazyny dla wszystkich stacji TVP oraz innych telewizji europejskich m.in. RTBF, RTL-5, LTV.
Od 2011 jako założycielka Fabryki Opowieści, trener storytellingu pomaga ludziom opowiadać ich historie światu. Obecnie jest wykładowcą w SWPS w Poznaniu.
Narratorka firmowych historii w SprawnyMarketing.pl i MaxROY.com. Odpowiada za strategię content marketingową marki SprawnyMarketing.pl, prowadzi także konta portalu we wszystkich mediach społecznościowych, w tym fanpage na Facebooku – jeden z największych o tej tematyce w Polsce. Autorka licznych artykułów o Content i Social Media Marketingu, publikowanych m.in. na portalu SprawnyMarketing.pl, Marketer+ czy NowoczesnaFirma. Od kilku lat doradza małym i średnim firmom, jak skutecznie promować się w social media. Swoją pasją do Social Media Marketingu i Content Marketingu dzieli się z uczestnikami autorskich szkoleń (szkoliła m.in. pracowników Quiosque, Urzędów Miast, TelePizza czy Virtualo).
Radca prawny z ponad 10-letnim doświadczeniem, współwłaściciel kancelarii MyLo. Najbardziej lubi przekuwać problemy prawne na łatwe rozwiązania. Pracuje głównie dla firm z branży interaktywnej. Upraszcza regulaminy, odczarowuje mity na temat danych osobowych, wdraża polityki zgodne z RODO bez uszczerbku dla procesów marketingowych, skutecznie broni klientów w kontrolach UOKiK.
Publikuje w Marketer+, Nowa Sprzedaż oraz interaktywnie.com. Prelegent na Akademia Marketingu oraz Mail My Day. Pracuje dla takich firm jak Freshmail, FastTony.es, Marketer+, Content House, Socjomania, XTRF, SoftwareMill, Dobre Programy.
Obecnie Dyrektor ds. E-commerce w spółce ODCgroup, od samego początku kariery, związany ze sprzedażą na eBay oraz Amazon. Serwis sprzedażowy eBay zna od 9 lat, Amazon od ponad 4 lat, przez ten czas nauczył się i zrozumiał reguły tam panujące i dzieli się swym doświadczeniem z uczestnikami szkoleń. Szkolenia są oparte w 100% na wiedzy praktycznej oraz na prawdziwych przykładach. Jako jeden z pierwszych w Polsce prowadzi zajęcia z obsługi portalu eBay i Amazon oraz ogromnych możliwości, jakie one oferują
Analityk trendów, założycielka i CEO instytutu badań nad przyszłością – infuture hatalska foresight institute. Autorka bloga hatalska.com uznawanego za jeden z najbardziej wpływowych blogów w Polsce i bestsellerowej książki Cząstki przyciągania. Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego i Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Jako stypendystka prestiżowego programu Joseph Conrad Scholarship studiowała również w London Business School w Wielkiej Brytanii. Pomysłodawczyni wielu kampanii opartych na niestandardowych działaniach reklamowych i nagrodzonych w konkursach reklamowych. Członek Rady Marek w konkursie Superbrands. Członek Rady Ekspertów Think Tank. Nagrodzona przez Geek Girls Carrots Srebrną Marchewką za bycie wzorem kobiety zajmującej się nowymi technologiami.
Pracuje jako konsultant ds. e-marketingu. Specjalizuje się w projektowaniu i prowadzeniu kampanii reklamowych w internecie generujących leady i sprzedaż. Oprócz tego prowadzi szkolenia, doradza, wykłada.
Związany z rosyjskojęzycznym internetem przez całe swoje życie, a od 10 lat – z marketingiem internetowym. Pochodzi z Białorusi, od 10 lat mieszkania w Poznaniu. Na codzień kieruje agencją DaCompany, która łączy polskie marki ze wschodnimi konsumentami za pomocą sieci społecznościowych, wyszukiwarek, dystrybucji treści oraz komunikacji w ich ojczystym języku.
Współpracował z firmami z branży edukacyjnej, odzieżowej, elektronicznej, eventowej, medycznej i turystycznej. Dzieli się wiedzą i doświadczeniem na swoim blogu, kanale YouTube oraz wydarzeniach branżowych.
Ekspert do spraw komunikacji Internetowej. Z wykształcenia filozof, scenarzysta. Współzałożyciel agencji konsultingowo-produkcyjnej Good For You. W reklamie internetowej od ośmiu lat. Specjalizuje się głównie w produkcji video oraz marketingu influencerskim i social mediowym. Twórca pierwszej w Polsce audycji radiowej w całości poświęconej Internetowi i influencerom – Cotygodniowy Przegląd Internetu.
Przed publicznością czuje się jak ryba w wodzie, więc pomaga wygłaszać lepsze przemówienia ludziom, którzy chcą skuteczniej przekazywać swoją wiedzę lub inspirować innych. Mówca, czerpiący wiele z TEDa. Organizator TEDxWroclaw. Założyciel Biura Mówców Spice, które pomaga w kontakcie ze świetnymi prelegentami. Zaangażowany w projekt pierwszej europejskiej analogowej bazy kosmicznej z zespołem Space Is More.
Przedsiębiorca z 11-letnim doświadczeniem. Twórca innowacyjnych rozwiązań dla biznesu i strategi marketingowych. Dzięki swojemu innowacyjnemu produktowi pomaga bardzo precyzyjnie dotrzeć do konsumentów. Tworzenie reklam lokalnych i niestandardowe formy rozliczeń na Facebook nie mają przed nim tajemnic, a w szczególności: Local Awareness, Custom Location Ads, Local Video Ads, Dynamic product Ads, Content manager, CPA, CPL, CPC, CPM, oCPM i inne. Bardzo aktywnie wspiera start-up`y, dzieląc się zdobytymi doświadczeniami oraz doradza przy skalowaniu i promocji biznesu na rynku krajowym i zagranicznym.
Zajmuje się produkcją krótkich form audio-wizualnych. Produkcją filmów zajmuje się od 7 lat, a jego niektóre prace można zobaczyć na https://www.adriankilar.com.
Projektant graficzny z ponad 11 letnim doświadczeniem. Współzałożyciel jednej z pierwszych polskich marek w całości skupionej wokół projektowania infografik. Obecnie trener i wykładowca działający na zlecenie rozmaitych organizacji i uczelni wyższych. Autor bloga klosinski.net.
.Business Development Director w GoldenSubmarine. Aktywny uczestnik i wielokrotny prelegent licznych konferencji branżowych dotyczących szeroko pojętego marketingu interaktywnego (Forum IAB, Kongres Online Marketingu, etc.). Sam zwykł mawiać o sobie: entuzjasta technologii mobilnych i poszukiwacz nowych trendów. Z wykształcenia filozof, który z zainteresowaniem (czasem obawą) obserwuje proces wkraczania technologii w codzienne życie.
Prowadzi warsztaty z Klientami na bazie, których projektuję kompleksowe Strategie eMarketingu, które mają zawsze jedno zadanie – skutecznie realizować określone cele oraz umożliwić pełną analizę skuteczności na każdym możliwym etapie. Pracuje dla największych marek zarówno z sektora B2B jak i B2C.
Posiada najbardziej aktualną i kompleksową wiedzę branżową, którą na bieżąco pozyskuje chociażby prowadząc wywiady z ikonami eMarketingu w Polsce oraz szkolenia dla portalu https://www.eMarketing.pl oraz Akademii eCommerce.
Prowadzi wykłady na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz na Politechnice Poznańskiej.
Racjonalizuje procesy marketingu i sprzedaży, controllingu, zarządzania markami czy projektami marketingowymi. Pomaga w efektywniejszym zarządzaniu kosztami marketingu oraz zwiększeniu wartości i zyskowności firmy. Jego pasją jest marketing terytorialny i marketing wewnętrzny. Jest doktorantem Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego (2011-2014), a tematem jego dysertacji jest efektywność marketingu średnich i dużych firm.
Trener, którego autodestrukcyjne ciągoty skłoniły do pracy z aktorami, komikami oraz grafikami i doprowadziły do opracowania teorii 4 warstw prezentacji, którą przedstawił na wystąpieniu TEDx. Obecnie, niczym niestrudzony Beduin prowadzi konferencyjno-koczowniczy tryb życia, pomagając prelegentom wygłosić ze sceny ważki komunikat. Złości się, jak ktoś nazywa go kołczem. Przedsiębiorca. Założyciel IT School i Prezart oraz współwłaściciel Stand-up Polska i ORA-600.
Przedsiębiorca z 17-letnim doświadczeniem dotyczącym inwestycji i wspierania polskich startupów. Mentor licznych konkursów startupowych, bloger (AK74.pl), uczestnik konferencji oraz aktywny komentator branżowy. Współtwórca cyklu spotkań Aula Polska oraz nagród Aulery.
CEO sprawnego.marketingu, od 13 lat zajmuje się marketingiem, w szczególności tematami z zakresu pozycjonowania, content marketingu i marketingu w wyszukiwarkach. Jest wydawcą największego polskiego magazynu o marketingu sprawny.marketing i organizatorem ogólnopolskiego cyklu szkoleń, które z sukcesem edukują kilka tysięcy osób rocznie. Cezary jest także pomysłodawcą i organizatorem zgrywalizowanej konferencji I <3 Marketing & Social media, która dwa razy do roku gromadzi najlepszych polskich ekspertów i przedstawicieli znaczących w Polsce firm. Właściciel popularnej strony na Facebooku poświęconej marketingowi, którą obserwuje ponad 80 tysięcy osób. Prezenter i redaktor cotygodniowego programu na żywo „Marketingowe Podsumowanie Tygodnia”, w którym szczegółowo omawia najważniejsze dla branży nowości na rynku.
Biznesmen, mówca motywacyjny, wykładowca, coach , sportowiec – urodził się 22 listopada 1982 w Garwolinie. Ukończył Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego na specjalizacji Informatyka i Ekonometria. Swoje pierwsze kroki w karierze zawodowej stawiał w finansach przedsiębiorstw w AVON, Ernst&Young oraz Deloitte, gdzie zajmował się analizami finansowymi i transakcjami fuzji i przejęć. Kolejne doświadczenia zbierał na rynkach finansowych w Saxon Financials oraz własnej firmie TWL Capital. Po udanej karierze w finansach w 2010 roku zdecydował się na zmianę drogi zawodowej i powrót do rodzinnej firmy Lechpol gdzie jako współwłaściciel i dyrektor marketingu stworzył Kruger&Matz – najbardziej wyrazistą markę na rynku polskiej elektroniki. Jego marzeniem jest, by Kruger&Matz stał się marką globalną. Pasjonat marketingu, psychologii i rozwoju duchowego oraz wyścigów motocyklowych.
Zajmuję się rozwiązywaniem problemów małych, średnich i dużych firm z Google AdWords i Google Analytics. Powołał go do tego… sam Google. Jest Certyfikowanym Trenerem, któremu gigant powierzył edukowanie agencji SEM w ramach projektu Akademia Google Partners oraz konsultowanie najtrudniejszych przypadków. Działa także w ramach Centrum Pomocy Google, a za merytoryczne wsparcie oficjalnego forum Google otrzymał tytuł Najlepszego Współtwórcy Forum Google. Co to dla Ciebie oznacza? Masz szansę obserwować osobę, która zna narzędzia Google jak własną kieszeń.p
Praktyk marketingu z ponad 10-letnim doświadczeniem w branży. Prowadzący posiada praktyczną znajomość public relations oraz technik budowy wizerunku. Mariusz jest właścicielem marki Premium Consulting, w ramach której zrealizował niemal 200 projektów szkoleniowych i doradczych zarówno dla dużych instytucji publicznych i prywatnych, jak i firm sektora MŚP. O umiejętnościach i kompetencji Mariusza świadczy bogate portfolio klientów obejmujące m.in. UAM, Orange i PKO BP.
Pasjonat psychologii i ekonomii behawioralnej. Posiada ponad 15 lat doświadczenia w sprzedaży i reklamie. Prowadzi akademickie badania z dziedziny zachowań w środowisku konkurencyjnym. Jako mówca gościł na takich konferencjach jak TEDx, Brand(s) New Order, InternetBeta, Forum IAB.
Jest profesjonalnym coachem ICF, mówcą inspiracyjnym oraz menedżerem. Jego zawodowym celem, jaki mu przyświecał, było połączyć moją miłość do życia, bogate i unikalne doświadczenie oraz zamiłowanie do pracy z ludźmi. Wszystkie te aspekty zdołał powiązać w roli coacha. Pracuje zarówno z menedżerami najwyższego szczebla, jak i z osobami prywatnymi, chcącymi uporządkować swoje życie osobiste. Współpracuje również z firmami jako business coach. Jego misją jest niesienie klientom wsparcia w realizacji ich celów, oraz pomoc osobom chcącym stać się lepszą wersją siebie.
Koordynator infoShare Academy w Warszawie, przez lata związany z branżą marketingową, Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty z zakresu komunikacji i reklamy w mediach społecznościowych ze skupieniem na Facebooku oraz LinkedIn.
Swoje doświadczenie w branży marketingowej rozwijał pracując w agencjach digitalowych, w których odpowiadał za rozwój działań agencji głównie z zakresu obsługi klientów w mediach społecznościowych. Przez okres pracy wyspecjalizował się w komunikacji marek w Social Media oraz skutecznych metodach reklamowych.
Prezes i zarazem projektant usług w Uxon – Agencji Customer Experience. Pracuje z przedsiębiorcami, prezesami i menedżerami sektora MŚP. Specjalizuje się w udoskonalaniu działających firm, a także wdrażaniu na rynek nowych brandów. Absolwent Zarządzania Innowacją na warszawskim SWPS. Pomysłodawca pierwszego w Polsce zestawu warsztatowego do tworzenia Customer Journey Map.
Swoją przygodę ze sprzedażą internetową zaczął w start-up lekkikoszyk.pl, gdzie już od samego początku tworzył portal, który mógł dorównać allegro.pl. Próbując zwiększyć przychody we własnym biznesie, dostrzegł brak miejsca, z którego sprzedawcy mogliby czerpać porady i wskazówki zwiększające ich zyski. Postanowił zagospodarować tę niszę i stworzył bloga o sprzedaży na allegro.
Od 3 lat z powodzeniem prowadzi firmę, wspierając marki i budując strategię pod największy marketplace w Polsce.Wiedzę zdobywa na szkoleniach prowadzonych przez Grupę Allegro oraz w codziennej praktyce, współpracując z największymi markami na rynku. Wykonał już blisko 100 audytów, pomagając rozwinąć skrzydła sprzedawcom na krajowym portalu handlowym.
Obecnie współwłaścicielka agencji Mobee Dick, zajmującej się projektowaniem i badaniem rozwiązań mobilnych oraz tworzącej strategie obecności w świecie mobilnym dla największych marek w Polsce (np. TUiR Warta, NIVEA Polska, Żabka Polska, Getin Noble Bank, Credit Agricole). Wiodąca w Polsce specjalistka ds. mobile UX design. Autorka najpopularniejszego bloga w branży, jestem.mobi. Współautorka książek “E-marketing” oraz „Biblia e-biznesu 2”. Wykładowca i mentorka kierunku UX Design na Uniwersytecie SWPS. Jedna ze stu kobiet w Polsce wyróżnionych w 2014 roku tytułem Ambasadorki Przedsiębiorczości Kobiet.
Twórca firmy SpiritsAndStyle.com oraz popularnej marki eleganckiej odzieży RTW „MILER”, która prężnie rozwija się na polskim rynku e-commerce. Pasjonat ubrań szytych na miarę, alkoholi starzonych i eleganckiego, ale nowoczesnego, stylu życia. Autor jednego z czołowych polskich blogów o krawiectwie miarowym, MilerSzyje.pl, na łamach którego od lat pisze o klasycznej męskiej elegancji przyciągając rzeszę ponad 50.000 unikalnych czytelników miesięcznie.
Pasjonatka nowych technologii, cyfryzacji usług. Wykładowca na akademiach i uniwersytetach w Polsce, założycielka studiów podyplomowych, a także trenerka. CEO w Socjomanii, specjalizuje się w E-commerce, content marketing, LinkedIn, Employer Branding i B2B. Studentka Service Innovation and Design w Helsinkach, pasjonatka łączenia elementów digital marketingu i service design.
Marketer, zdobywca wielu prestiżowych nagród za skuteczne kampanie, twórca programu telewizyjnego. Internetem zajmuje się od 1996 roku. Doradzał małym i dużym firmom, jak czerpać korzyści z obecności w sieci. Założyciel ICONARIS, która weryfikuje nowe inwestycje, a także optymalizuje już istniejące produkty tak, by na siebie zarabiały.
Head of Content Studio w Whites. Planuje i realizuje strategie content i social media marketingowe. Marketingiem internetowym zajmuje się od 10 lat, m.in. w Polkomtelu i Cyfrowym Polsacie oraz Gazeta.pl i Deloitte. Współzałożycielka School of New Media i prowadząca szkolenia z obszaru marketingu internetowego i mediów społecznościowych – m.in. w ramach szkoleń Sprawny.Marketing. Prelegentka na licznych konferencjach – m.in. InfoShare. Wykładowczyni na podyplomowych studiach z marketingu internetowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Od 2014 jest dyrektorem ds. komunikacji w firmie Polskie Badania Internetu. Równocześnie pracuje jako nauczyciel akademicki w Instytucie Dziennikarstwa i Edukacji Medialnej UKSW. Jej doświadczenia zawodowe obejmują też kierowanie rozwojem systemu monitoringu mediów oraz konsulting PR. Doktor nauk humanistycznych w zakresie nauki o polityce, wcześniej ukończyła studia magisterskie z socjologii na Uniwersytecie Gdańskim. Trenerka biznesu, prowadzi szkolenia z zakresu marketingu i PR. Autorka książek “Badania w public relations”, “Skuteczne social media”, „Nowy PR”, licznych publikacji w mediach branżowych oraz bloga www.annamiotk.pl.
Social Media Manager w MaxROY.agency i Social Media Enthusiast w życiu. Dzień zaczyna od wyłączenia budzika i włączenia Instagrama. Wszelkie nowinki testuje kreatywnie na skórze własnej oraz marek (polskich i zagranicznych), dla których komunikację prowadzi na co dzień w ramach działań agencyjnych. Jest częścią zespołu social media relacjonującego konferencję I <3 Marketing. Wyznaje zasadę #sharingiscaring zarówno jeśli chodzi o wiedzę, jak i pozytywną energię. Szczególnie wielką miłością darzy Insta Stories, dzięki którym odkryła, że lubi opowiadać historie przed kamerą. Bez kamery w sumie też.
Fafa, czyli współtwórca jednego z najpopularniejszych profili lolcontentowych na Facebooku (Suchar Codzienny), który zgromadził prawie pół miliona obserwujących na tym portalu, a także ponad milion followersów na Instagramie. Specjalista i praktyk od social mediów.
Myku, czyli współtwórca jednego z najpopularniejszych profili lolcontentowych na Facebooku (Suchar Codzienny), który zgromadził prawie pół miliona obserwujących na tym portalu, a także ponad milion followersów na Instagramie. Specjalista i praktyk od social mediów.
Marketerka, prelegentka na szkoleniach i konferencjach branżowych, specjalistka HR z kilkuletnim doświadczeniem. Zajmuje się tworzeniem strategii dla marek, jak również prowadzeniem ich komunikacji w mediach społecznościowych. Jest autorką wielu prezentacji i artykułów na rozmaitych blogach i portalach tematycznych. Od 2015 roku prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych AGH oraz WSE.
Radca prawny w Profit Plus, głównym obszarem jego prawnych zainteresowań jest obecność przedsiębiorców w internecie – prawo autorskie i social media, ochrona danych osobowych, regulaminy itd. Ze wskazanego zakresu publikuje artykuły oraz prowadzi szkolenia. Prowadzi także bloga tomaszpalak.pl.
Ekspert online marketingu, przedsiębiorca, psycholog społeczny. Współpracuje z ekspertami budując ich biznesy online w oparciu o marketing internetowy i sprzedaż ich wiedzy opakowanej w kursy online.Specjalizuje się w kampaniach e-marketingowych tworząc i wprowadzając nowe produkty do sprzedaży w internecie oraz procesach marketingowych, typu lejki i tunele marketingowe. Założycielka INSOURCE Marketing Agency (2011 rok) oraz Launch Valley Ltd (2016 rok).
Dagmara Plata-Alf – pasjonatka marketingu, zarządzania oraz fanka nowych technologii. CEO w firmie Hotel Media Group specjalizującej się w doradztwie i prowadzeniu działań marketingowych dla prestiżowych hoteli i restauracji oraz wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Jest autorką licznych artykułów z zakresu marketingu oraz zarządzania. Regularnie publikuje w magazynach Biznes Restauracje & Catering, Biznes Hotel, czy też Event Management. Realizuje swoją pasję i dzieli się wiedzą także podczas gościnnych wykładów akademickich m.in. na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie, Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie czy też Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Absolwentka studiów doktoranckich na Akademii Leona Koźmińskiego oraz MBA na University of Bedfordshire. Prowadzi swojego bloga dagmaraplataalf.pl.
Specjalista w zakresie zarządzania społecznościami, content marketingu i analityki mediów społecznościowych. Zawsze będący na bieżąco z trendami w SM. Pracuje w agencji Monday jako Social Media Manager i szef zespołu Digital B2C. “Po godzinach” fan gier video, literatury fantasy oraz netflixowych seriali.
Certyfikowany trener biznesowy i copywriter, który od 10 lat pomaga przełamywać stare, coraz mniej skuteczne schematy sprzedaży, które narażają tylko firmy na odrzucenie ze strony klientów. Szkolił pracowników takich firm, jak Mercedes-Benz Vans, Home.pl, Tauron i wielu mniejszych. Ma wieloletnie doświadczenie w sprzedaży, dzięki czemu jego szkolenia są bardzo praktyczne i nastawione za wzrost zysków, zgodnie z jego sloganem: Słowo daję, zyski rosną!
Swoją popularność zawdzięcza dobrej gadce, nieszablonowemu poczuciu humoru i muzykalnym zdolnościom. Od ponad 10 lat angażuje internetową społeczność, doradza i inspiruje. Znany i ceniony przez miliony Polaków jako szef ekipy „5 Sposobów na…”, która od 5 lat z powodzeniem rozwija swój kanał w serwisie YouTube . Na swoim koncie posiada ponad 80 kampanii zrealizowanych dla Klientów z całego świata – oczywiście z ogromnym sukcesem. Z pewnością nie raz zaskoczy świat swoimi szalonymi pomysłami i ogromną dawką pozytywnego podejścia do życia.
W branży interaktywnej reprezentuje jedno z pierwszych pokoleń, które dorastało z Internetem, a jednocześnie pamięta jego początki w Polsce – generacja Y. Pierwsze kroki stawiał w Zespole ds. Internetu ING Banku Śląskiego. Następnie przeszedł na drugą stronę marketingowej barykady i zajmował się wirtualnym światem Second Life oraz tworzył jedną z krakowskich agencji interaktywnych. Specjalizuje się w zarządzaniu projektami internetowymi i social media. Współprowadzi spółkę konsultingowo-szkoleniową Socjomania Sp. z o.o., w ramach której tworzy strategie i edukuje z zakresu działań w nowych mediach. Aktualnie na zlecenie Call Center Inter Galactica zarządza wdrożeniem rozwiązań Social Media Contact Center. Prowadzi zajęcia z mediów społecznościowych na Akademii Leona Koźmińskiego, AGH, WSE oraz WSB. Autor artykułów o social media marketingu, które ukazały się w Marketingu w Praktyce, Hotelarzu oraz Marketerze+. Zafascynowany Internetem i prawie uzależniony od komunikacji za jego pośrednictwem.. Przeczytaj więcej na: https://sprawnymarketing.pl/autor/bartlomiej-rak/
Założyciel i CEO Brand24, z narzędzia korzysta ponad 1000 klientów na terenie 40 krajów. Mentor w Startup Weekend & Founder Institute. Autor „Rewolucja social media” bestsellerowej książki. Jako właściciel Brand 24, otrzymał wiele prestiżowych nagród.
Współzałożyciel Freshmaila, platformy, z której korzysta obecnie 60.000 sprzedawców z różnych branż. Znany również jako mówca, pojawił się na wielu prestiżowych konferencjach internetowych i marketingowych. Publikuje również artykuły w branżowych czasopismach, autor książki „Świeże podejście do e-mail marketingu”.
Założyciel platformy społecznościowej dla influencerów DDOB.com. Przez lata dominował na rodzimej scenie narciarskiego slopestyle’u zdobywając Mistrzostwo Polski i godnie reprezentując kraj na Mistrzostwach Świata i Europy. Kontuzja kolana skłoniła go do wykorzystania informatycznego wykształcenia i realizacji szalonego pomysłu biznesowego, który okazał się być strzałem w dziesiątkę. Uwagę ze sportu przekierował na Internet i potencjał blogosfery. Dostrzegł potencjał młodych twórców działających w internecie i stworzył pierwszą w Polsce i jedna z pierwszych na świecie platform zrzeszających twórców internetowych z Pokolenia Millenials oraz Pokolenia Z – digital natives wychowanych ze smartfonem w ręku.
Od 2008 r. zajmuje się konsultingiem, SEO i szeroko rozumianym marketingiem internetowym. Jest współzałożycielem firmy Takaoto (https://takaoto.pro), która zajmuje się kompleksowymi audytami stron i sklepów internetowych pod kątem SEO i UX, a także tworzeniem i wdrażaniem strategii marketingowych online.
Absolwentka Dziennikarstwa i komunikacji na Uniwersytecie Warszawskim oraz Marketingu Internetowego w Szkole Głównej Handlowej. Specjalistka w zakresie e-marketingu i komunikacji internetowej. Autorka bestsellerowej książki „Content marketing po polsku” oraz współautorka kilku innych książek nt. marketingu internetowego. W branży od 2005 roku. Trener i wykładowca na najlepszych uczelniach w Polsce (m.in. SGH, AGH, Uniwersytet SWPS). Pracowała m.in. dla Allegro, Pfizer, ING Bank Śląski, IDEA Bank czy Hestia. Prowadzi agencję Happy Content specjalizującą się w usługach content marketingowych oraz współpracy z influencerami. W 2016 roku została wyróżniona przez magazyn BRIEF w rankingu 50 najbardziej kreatywnych osób w biznesie.
Michał Szafrański to „pełnoetatowy” bloger prowadzący blog JakOszczedzacPieniadze.pl oraz popularny podcast „Więcej niż oszczędzanie pieniędzy”. Zdobywca trzech nagród w konkursie Blog Roku 2013, m.in. dla „Najbardziej inspirującego bloga”. W 2014 roku wyróżniony tytułem „Społecznie odpowiedzialnego blogera” przez organizatorów Blog Forum Gdańsk. Autorytet w dziedzinie mądrego oszczędzania, który zdecydował się porzucić dobrze płatny etat na rzecz edukacji finansowej. Dawniej dyrektor ds. rozwoju w firmie informatycznej, bezpośrednio odpowiadający za relacje z najbardziej wymagającymi klientami. W ciągu zaledwie roku zbudował najpoczytniejszy niezależny blog finansowy w Polsce, który czyta ponad 200 tys. osób miesięcznie. Regularnie zapraszany jest do mediów w charakterze eksperta.
Pierwszy filozof marketingu. Był współtwórcą pierwszego polskiego letterhouse’u ABC Direct Contact i pierwszej wersji ustawy o ochronie danych osobowych, a także współzałożycielem SMB. Współpracował z największymi agencjami w kraju i pracował dla największych firm, takich jak Nestlé czy General Motors. Był prezesem zarządu McCan Relationship Marketing, pracował też m.in. dla J. Walter Thompson i Grey Worldwide. Jest członkiem jury konkursów: Złota Strzała, Boomerang i Superbrands. Oprócz pracy w charakterze stratega rozwijał się jako dydaktyk. Współtworzył Szkołę Strategii Marki SAR. Prowadzi własną akademię MCA, w której przeszkolił kilkaset polskich firm. Od 2010 roku jest związany z Uniwersytetem Wrocławskim, gdzie wykłada strategię i marketing relacji oraz współtworzył kierunek Komunikacja Wizerunkowa. Ostatnio także Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu i Forum Edukacji Biznesowej przy UE Wrocław. Autor książek: „Konsument Wiery jak pies”, „Strategia marketingowa” i „Praktyka brandingu”.
Jak sam twierdzi, „zarabia na życie opowiadaniem historii”. Dlaczego? Bo wierzy, że dobra marka to świetnie opowiedziana historia. Jego firma, MIDEA, specjalizuje się w budowaniu silnych marek.
Prowadzi blogi JasonHunt.pl i JasonHunt.media, na których porusza tematy związane z psychologią emocji, mediami i szeroko pojętym stylem życia. Współuczestniczył w kreowaniu i realizowaniu kampanii reklamowych dla kilkudziesięciu największych światowych marek, a od 2010 roku prowadzi wykłady i szkolenia w zakresie PR i reklamy w blogosferze.
Założycielka MaxTractor.agency i Brand Manager w Brand24. W public relations od 9 lat. Doradza, pomaga i buduje strategie komunikacyjne dla firm i osób prywatnych. Specjalistka ds. influencer marketingu. Autorka bloga magdaurbaniak.com o marketingu i tractormania.pl o ciągnikach rolniczych. Współzałożycielka projektu Marketing Inspire. Uwielbia organizować spotkania dla osób pracujących w marketingu, PR i… rolnictwie. Wykłodowca na DSW i WSH we Wrocławiu oraz WSEI w Krakowie. Uzależniona od kawy, ciekawych ludzi i słuchania podcastów.
Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Od 8 lat stale związany z branżą public relations. Doświadczenie zdobywał, współpracując z takimi firmami jak HBO Polska, Turner Broadcasting, Fujitsu, Exide Technologies, MINI BMW, Kupiec, PKO BP, John Deere i wiele innych.
Jego specjalnością jest kreowanie szeroko rozumianego wizerunku w Internecie. Współorganizator cyklu seminariów „Rewolucja w Komunikacji”, a także autor wielu szkoleń i publikacji z zakresu internetowego PR. Założyciel agencji PR – dotPR oraz Get More Social, wykładowca na Politechnice Gdańskiej i UAM. Obecnie współtworzy agencję marketingu video Filmpoint.
Praktyk i konsultant e-commerce z ponad 9 letnim doświadczeniem. Współwłaściciel w firmie rodzinnej BODYLOOK premium lingerie działającej w branży bielizny premium – odpowiedzialny za rozwój sklepu internetowego oraz salonów stacjonarnych.
Jako partner w firmie Milewski & Partnerzy przez kilka lat organizował jedne z największych wydarzeń biznesowo-motywacyjnych w Europie, m.in. z Tonym Robbinsem, Nickiem Vujiciem, Garrym Kasparovem. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu oraz wielu warsztatów i szkoleń.
Marketing Manager w SMSAPI. Rozwija relacje marki z odbiorcami za pomocą działań content marketingowych, w social media oraz realizuje strategię PR serwisu. Skoncentrowana na budowaniu pozytywnego i rzetelnego wizerunku marki zarówno wewnątrz, jak i poza firmą. Na co dzień podróżniczka i zagorzały miejski społecznik, zaangażowana w wiele inicjatyw m.in. organizację konferencji związanych z technologią, edukacją i designem TEDxKatowice.
Ze światem YouTube związany od 2013 roku. Prowadzi szkolenia i opowiada o YouTube na konferencjach branżowych. Posiada certyfikat YouTube Certified in Audience Growth. Po godzinach pomaga użytkownikom produktów Google na oficjalnych Forach Pomocy jako Top Contributor.
Prowadzi własną firmę produkującą filmy video. Operator, montażysta, dźwiękowiec, fotograf. Zafascynowany storytellingiem i autentycznością w komunikacji marek. W 2016 roku przygotował autorski warsztat z robienia video na telefonie.
Od tego czasu organizuje szkolenia dla firm takich jak: Bank ING, Saint-Gobain, szkoła Early Stage czy Polska Agencja Prasowa.
Absolwent Politechniki Warszawskiej. Założyciel i dyrektor operacyjny agencji Adequate Interactive Boutique. Doradca inwestycyjny. Certyfikowany specjalista Google AdWords, Analytics i Double Click.
Od ponad 6 lat prowadzi skuteczne kampanie linków sponsorowanych dla coraz większego grona zadowolonych klientów, zajmuje się też analityką internetową i przeprowadza audyty kampanii Google AdWords. Posiadacz wszystkich branżowych certyfikatów Google oraz certyfikowany partner Google Premium, autor licznych artykułów w magazynach branżowych, gdzie dzieli się swoją ekspercką wiedzą zdobytą dzięki intensywnej praktyce.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 23– 27 października 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.
girl
Brakuje tutaj Grzegorz Kordeczka
Martyna Czekalska
Nie rozumiem po co ludzie w komentarzach piszą takie nieprzyjemności. Przecież od lat wiadomo, że Sprawny powstał po to żeby podnosić prestiż ludzi, którzy pracują bądź współpracują z MaxROY.com. Przez lata nikt nic do tego nie miał aż nagle burza. Ponadto MaxROY.com może tak robić bo to zwykły blog firmowy. Nie jest to portal który musi przestrzegać etyki dziennikarskiej. Niemniej mając taką popularność powinien bardziej przykładać się do wpisów bo ten powyższy (choć jest zaznaczone, że jest subiektywny) to odnoszę wrażenie że przekroczył już granicę subiektywności i jest na terenie manipulacji informacją.
Jarek Chęciński
Może utworzycie publiczną listę na Twitterze z kontami tych osób?
Anna
W kontekście PR-u i content marketingu – Edyta Kowal. Gdzieś wam umknęła przez przypadek.
Paweł
Brakuje tu na pewno Jacka Lipskiego i Michała Korby.
Przypominamy, że wielkimi krokami zbliża się konferencja I ♥ Marketing & Technology, która odbędzie się już 23– 27 października 2023 roku oraz organizowanych przez nas 38 szkoleń z zakresu marketingu.
Jeśli chcesz być zawsze na bieżąco, zamów prenumeratę magazynu sprawny.marketing!
A może szukasz pracy lub pracownika? Sprawdź jobboard.sprawny.marketing – nowy portal z ofertami pracy w marketingu, e-commerce i sprzedaży!
Z kolei jeśli chcesz mieć dostęp do całej wiedzy sprawny.marketing w jednym miejscu, subskrybuj platformę premium.sprawny.marketing.
Brakuje tutaj Grzegorz Kordeczka
Nie rozumiem po co ludzie w komentarzach piszą takie nieprzyjemności. Przecież od lat wiadomo, że Sprawny powstał po to żeby podnosić prestiż ludzi, którzy pracują bądź współpracują z MaxROY.com. Przez lata nikt nic do tego nie miał aż nagle burza. Ponadto MaxROY.com może tak robić bo to zwykły blog firmowy. Nie jest to portal który musi przestrzegać etyki dziennikarskiej. Niemniej mając taką popularność powinien bardziej przykładać się do wpisów bo ten powyższy (choć jest zaznaczone, że jest subiektywny) to odnoszę wrażenie że przekroczył już granicę subiektywności i jest na terenie manipulacji informacją.
Może utworzycie publiczną listę na Twitterze z kontami tych osób?
W kontekście PR-u i content marketingu – Edyta Kowal. Gdzieś wam umknęła przez przypadek.
Brakuje tu na pewno Jacka Lipskiego i Michała Korby.