Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

Axel Springer Polska wydał książkę przygotowaną przez MaxROY.com o e-marketingu w ponad 20 000 egzemplarzy

Od dziś, praktycznie w każdym kiosku i salonie prasowym, dostępna jest książka Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu. Publikacja – przygotowana przez zespół MaxROY.com – będzie miała jeden z najwyższych (o ile nie najwyższy) nakładów w historii polskich książek o e-biznesie, ponad 20 tysięcy. I to pierwsza książka, która jest dystrybuowana na szeroką skalę, dostępna praktycznie w każdym kiosku — to zasługa wydawnictwa Axel Springer Polska, wydawcy Biblioteczki Eksperta magazynu Komputer Świat Ekspert. Postanowiliśmy podzielić się kulisami powstawania książki.


Na początku września 2009 zadzwonił do nas Jerzy Łabuda, redaktor prowadzący Axel Springer Polska, z propozycją napisania książki. Propozycja okazała się prawdziwym wyzwaniem — napisać książkę w przeciągu miesiąca o e-marketingu. No ale w końcu jesteśmy przedsiębiorstwem zwinnym :)

Dzięki współpracy zespołu z firmy MaxROY.com książka powstała o czasie. Do jej powstania po stronie MaxROY.com przyczynili się: Tomasz Frontczak, Cezary Lech, Bartosz Berliński, Mikołaj Adamczak, Paweł Chwalibóg, Rafał Kowalewski. Tempo zabójcze, praca równoległa nad kilkoma rozdziałami. Współpracując z redakcją Komputer Świat Ekspert przekonaliśmy się, jak działa Wydawnictwo, gdzie deadline to codzienność i jednocześnie robi się kilka rzeczy: kończymy merytorycznie jeden rozdział, dopisujemy fragmenty do kolejnego, aktualizujemy ilustracje, uzgadniamy finalny tytuł, przygotowujemy materiały na płytę CD.

Co nas najbardziej ekscytowało podczas tworzenia książki, to perspektywa zasięgu publikacji. Książka Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu to najprawdopodobniej publikacja o największym nakładzie w historii polskich książek o ebiznesie i marketingu internetowym (sprawdzaliśmy bestsellery Helionu i żadna z publikacji nie miała większego nakładu – jeżeli jest inaczej, skorygujcie to w komentarzach).

Ponad 20 000 tys. egzemplarzy i dostępność w kiosku za rogiem — tego nie było jeszcze w historii publikacji o marketingu internetowym. Podobna ekscytacja towarzyszyła Tomkowi, gdy pisał pierwszą na polskim rynku książkę o marketingu internetowym w wyszukiwarkach (łączny nakład 5 tys.) w 2006.
Publikacja doskonale wpisuje się w działalność firmy, którą tworzymy. Misją MaxROY.com jest dostarczanie wiedzy, rozwiązań i narzędzi potrzebnych do prowadzenia skutecznych działań marketingowych w sieci.

2 listopada 2009, dwa miesiące od podpisania umowy i przesłania wstępnego konspektu, książka dostępna jest na półkach. Zaskoczyła nas jakość wydania – duży format, twarda okładka, kredowy, kolorowy papier.
Cena również przystępna: 24,90 PLN.
Książkę online można nabyć m.in. w Kolporter.pl: Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu, – Książki w Kolporter.pl.

Skoncentrowaliśmy się na zagadnieniach powiązanych z marketingiem w wyszukiwarkach i narzędziami oferowanymi przez Google (tzw. search marketing). Nie zabrakło oczywiście miejsca na analitykę, WordPress i mikroblogi, czyli wszystko to co jest w tej chwili niezbędne przy prowadzeniu marketingu, który nie przeszkadza, a jest pomocny i powiązany z intencją użytkownika .

Każdy czytelnik książki otrzymuje również od MaxROY.com zniżkę na szkolenia z marketingu internetowego prowadzone przez firmę oraz miesięczny dostęp do zamkniętego forum dyskusyjnego Forum.MaxRoy.com – Twoje drzwi do branży SEM.

W tym miejscu chcielibyśmy podziękować Jerzemu Łabudzie z Axel Springer za współpracę podczas pracy nad książką oraz Cezaremy Glijerowi, właścicielowi bloga o SEO – cezzy.pl.

Zawartość rozdziałów książki Twój biznes w internecie. Podręcznik e-marketingu

AdWords i linki sponsorowane

ksiazka-adwords.jpg

Google AdWords to platforma marketingowa służąca w głównej mierze do emisji reklam w wyszukiwarce Google. System AdWords działa, opierając się na słowach kluczowych, które są definiowane przez reklamodawcę. Emitowana reklama powiązana jest z zapytaniami użytkowników, dzięki czemu dociera do zainteresowanych osób. Google nie określa minimalnego budżetu miesięcznego, dlatego z programu mogą korzystać nawet najmniejsi reklamodawcy. Dzięki inteligentnemu systemowi płacą tylko za kliknięcia na reklamę. W tym rozdziale znajdziecie wszystko o AdWords i jego wykorzystaniu.

Pozycjonowanie stron WWW

ksiazka-pozycjonowanie.jpg

Istnienie serwisu internetowego jest bezcelowe, jeżeli prawdopodobieństwo jego znalezienia przez potencjalnego użytkownika (potencjalnego klienta) jest żadne lub znikome. Marketing internetowy w wyszukiwarkach (Search Engine Marketing – SEM) służy poprawianiu dostępu użytkownika do serwisu poprzez zwiększenie jego widoczności w wyszukiwarkach. Jedną ze składowych SEM jest SEO, czyli pozycjonowanie stron. Ekspert w tym rozdziale pokaże, jak zoptymalizować serwis, by był ceniony przez wyszukiwarki.

Podstawy analityki internetowej

ksiazka-analityka-internetowa.jpg

Trudno o bardziej dobitne potwierdzenie tezy, że wiek XXI jest wiekiem informacji. Bez danych o tym, co robią nasi klienci, czego szukają, gdzie, kiedy i w jakiej postaci, nowoczesny biznes nie ma szans. W internecie dostępnych jest sporo narzędzi zarówno darmowych, jak i płatnych. Najlepszym jednak bezpłatnym systemem jest Google Analytics i właśnie na nim skupił się Ekspert.
Własny blog w WordPress

Blog w WordPress

ksiazka-wordpress.jpg

Blog jest idealnym narzędziem do budowania pozytywnego wizerunku, a potem zarabiania. Ekspert pokaże to na bazie systemu WordPress. Razem z Drupalem i Joomlą zdominował on rynek popularnych CMS-ów. Korzystają z niego, takie potęgi medialne, jak CNN, New York Times czy WIRED. WordPress jest darmowy i przyjazny wyszukiwarkom.
Mikroblogi i YouTube

Mikroblogi i YouTube

ksiazki-mikroblogi-youtube.jpg

Internet oferuje dziesiątki darmowych usług, które przyciągają użytkowników. Naturalnie dla każdego marketingowca czy biznesmena jest to niepowtarzalna okazja, by dosięgnąć szeroką widownię. Jeśli zrobimy to inteligentnie i ciekawie, użytkownicy potraktują nasz przekaz z życzliwością i nawet pomogą go nam wypromować. Stosowanie virali, czyli reklam wirusowych, i komunikacji z klientami za pomocą portali społecznościowych, to dziś żelazna pozycja w każdej kampanii reklamowej. Ekspert pokazuje, jak używać tych niezwykłych narzędzi z głową.

Notki i obrazki zaczerpnięte z notki: Biblioteczka Eksperta 4/2009 – e-marketing – www.komputerswiat.pl

sprawnymarketing

Redakcja

Wpis autorstwa redakcji serwisu SprawnyMarketing.pl Nasz serwis działa od 2005 roku, publikując artykuły na temat pozycjonowania, marketingu internetowego, analityki internetowej, reklamy online oraz powiązanych dziedzin. Sprawny Marketing to także 25 szkoleń, które pomogą wznieść promocję Twojej firmy na wyższy poziom. Sprawny Marketing jest głównym organizatorem konferencji I <3 Marketing , której najbliższy termin przypada na 1-2 marca 2017 roku.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Super ! Jutro lecę do kiosku zobaczyć czy jest i jeśli jest to kupuję bez zastanowienia ! A jeśli nie to poszukam w Empiku :)

      Szczerze gratulacje dla zespołu !

    • Zakupione :) Jestem pod wrażeniem ! Twarda okładka, mnóstwo ilustracji , płytka w zestawie i format A4.

      Dziś ją ogarnę ;)

    • Jak na razie to w żadnym z większych kolporterów na śląsku nie ma oraz w żadnym z empików czy to w Katowicach czy w innym sąsiadującym mieście…

      piszecie, że w każdym kiosku czy salonie prasowym od 2go listopada co prawdą nie jest …

    • Adam Apansowicz

      Jestem pod wrażeniem jakości technicznej publikacji. Książka “w kolorze”, błyszczący papier i jak na pierwszy rzut oka zauważyłem, tematyka opisana dość głęboko (nie “po łepkach”). Brawo chłopaki!

    • Zastanawia mnie jedno – gdzie na tej płycie są te wtyczki do WP i skiny :D Jakoś nie mogę znaleźć :P

    • Bartek Berlinski

      Andrzej: Nie my odpowiadamy i nie mieliśmy żadnego wpływu na dystrybucję książki tylko Axel Springer Polska, który dociera ze swoimi produktami do każdego kiosku. Ja sam trochę szukałem w Poznaniu zanim znalazłem – z tego co słyszałem od “kioskarza” po prostu książka cieszy się zainteresowaniem i szybko schodzi. W razie gdyby naprawdę nigdzie nie było to zawsze można zamówić online np. w sklepie kolportera. Pozdrawiam

    • Jestem pod wrażeniem. Biorąc pod uwagę ile mam książek branżowych, to ta się na pewno wyróżnia. Jakość powala, dużo ilustracji, twarda okładka, papier kredowy, odpowiednio dobrane tematy. Liczę na kolejne pozycje.
      P.S.
      Jako, że też jestem z Poznania to potwierdzam, że ciężko znaleźć.

    • Sylwek Kalinowski

      prox , skiny do blogow znajdziesz w zakladce cms-y

    • Krzysztof

      Prawdę mówiąc, jakieś trzy razy zastanawiałem się nad zajrzeniem do tej publikacji w salonie Empiku. Pomyślałem sobie, jeszcze jedna książka z biblioteczki Komputer Świat dla początkujących. No i miłe zaskoczenie.
      Po pierwsze, profesjonalizm autorów tego e-podręcznika, z których p. Frontczaka szczególnie cenię za moją ulubioną książkę “Marketing internetowy w wyszukiwarkach.”
      Po drugie, sporo ciekawych informacji na temat pozycjonowania, jakże istotnej kwestii w promowaniu każdej witryny.
      Po trzecie, znalazłem tu dużo przydatnych treści dotyczących Google Analitics, co pomoże mi jeszcze lepiej analizować ruch na stronie internetowej.
      Reasumując obowiązkowa pozycja dla każdego, nie tylko początkującego e-biznesmena.

    • Aradiusz Zielazny

      Kupiłem dziś Wasza książkę w jednym z kiosków i muszę przyznać, że jest to pozycja warta rozważenia. Szczególnie osoba początkująca znajdzie tam cenne wskazówki.
      Temat marketingu w internecie jest dość szeroki, a ta książka jest niezłym elementarzem. Każda osoba dzięki niej znajdzie swoją drogę w sieci.
      Mimo, że mam niezłą wiedzę w zakresie marketingu, to ta książka także mi pomogła. Na moim blogu labenete.pl stworzonym w wordpresie poprawiłem dwa elementy, o których zapomniałem, gdy go tworzyłem.

    • Z przykrością stwierdzam ale nic specjalnego.
      Forma zdominowała treść, ładne obrazki, papier itp nie zastąpią konkretnego przekazu.
      Zwykłe lanie wody w ładnym opakowaniu.
      Maxior-y już tak mają.

    • Sylwek Kalinowski

      Bruno, napisz mi prosze co zatem proponujesz. Jakie publikacje warto kupic?

      pozdrawiam,
      Sylwek

    • Z polskich pozycji – żadnej.
      Na tle cieniasów nawet przeciętni są widoczni, co chłopakom
      z Maxiora dobrze wychodzi.
      Panowie konkrety, konkrety, konkrety, mamy 2009 a lejecie wodę jakby wczoraj powstało Google a Wasza pozycja książkowa
      była Vademecum i odpowiadała na obecne “problemy” e-biznesmenów/reklamodawców. To jest dobra pozycja “do snu”.

    • Sylwek Kalinowski

      Bruno. Widocznie to nie jest pozycja dla Ciebie. Chyba nie oczekiwales od tej pozycji super mega trickow i sztuczek z e-marketingu?

      A tak w ogole to czego oczekiwales od tej pozycji?

      Poza tym co rozumiesz pod pojeciem lania wody? Klamstwa?

      pozdrawiam,
      Sylwek

    • “Chyba nie oczekiwales od tej pozycji super mega trickow i sztuczek z e-marketingu?”
      Czegoś dzięki czemu osoba X będzie wiedziała Co i Jak.
      A to co zostało napisane znajduje się w zbliżonej formie na
      G foum, Adwords pomoc itp (nie mówie o kopiowaniu a o poziomie).
      “A tak w ogole to czego oczekiwales od tej pozycji?”
      Konkretów
      “Poza tym co rozumiesz pod pojeciem lania wody? Klamstwa?”
      Lanie wody to nie kłamstwo, to taki przekaz treści :
      Adwords to…
      Linki pojawiają się…
      bla bla , 5 lat temu 9 na 10 osób to wiedziało.
      Nie ma tu nic “ponad” to co już dawno przewijało się w X źródłach.
      No ale co się dziwić wystarczy przeczytać w ile czasu to dzieło powstało.
      Bruno

    • Jeśli Panowie jesteście dobzi w temacie Adwords wrzućcie
      na bloga Przykłady kampani.
      Kampania X efekt taki i taki.
      Kampania Y efekt taki i taki.
      To jest coś, to jest wartość dla ludzi, a to że opiszecie Adwords to, dzięki Adwords osiągamy to i to – nic nowego.
      Szkolicie ludzi, dla niektórych jesteście niemalże Guru a
      na dobrą sprawę jeśli chodzi o ten blog to jest na zasadzie :
      Blogi w USA > Tłumaczenie = SprawnyMarketing.pl
      Cieniutko, no ale dla tłumu to wystarczy.
      Pociesze Was to mój ostatni komentarz Waszej działalności i bloga.

    • Adam Sydor

      Witam

      Kupiłem książkę wczoraj w Wawie. Muszę przyznać, że jakość wydania bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła, twarda oprawa, kredowy papier, wysoka jaśość druku…
      W środku jednak kolejne zaskoczenie – jestem grafikiem projektantem i zwracam bardzo dużą uwagę na formę podania informacji – niestety tutaj materiał podany jest w wielu miejscach bardzo chaotycznie. Zdaję sobie sprawę z tego, że tak właśnie wyglądają wszystkie materiały z biblioteczki eksperta i autorzy nie mieli wiele do powiedzenia w tej sprawie. A szkoda – bo wg mnie, praca ta mogła być jeszcze lepsza. To jedyna łyżeczka dziegciu w tej beczce miodu, który chciałbym wylać na wspomnianą publikację.
      Po pierwsze – jestem naprawdę zadowolony, że WRESZCIE pojawiło się na polskim rynku takie kompendium, synteza tylu zagadnień. Autorzy podeszli do tematy bardzo profesjonalnie. Jest sporo przykładów, zagadnienia wyjaśnione są w czytelny sposób, najczęściej wzbogacone ilustracjami.
      Po drugie – nie jest to wiedza, której nie można znaleźć w internecie. Nikt tutaj nie twierdzi, że autorzy odkrywają na nowo amerykę. Przy odrobinie cierpliwości można do wszystkich tych informacji dotrzeć samemu. Tyle, że zajmie to pewnie kilka tygodni i nadal będziemy mieli wrażenie rozproszenia. Tutaj wszystki jest na miejscu. A cena? Uważam, że jest przystępna. Za podobną kwotę nie kupi się nawet domeny w promocyjnej cenie. Naprawdę niewielki wydatek, biorąc pod uwagę ile korzyści może przynieść.

      Podsumowując – Wielkie brawo za pomysł i wykonanie :)

      Serdeczności

    • Rafał Kowalewski

      Niektórzy wyraziciele kontrowersyjnych opinii powinni zwrócić uwagę na pisownię, gdyż demaskują tym tylko swoją niewiedzę.

      Książka “Twój Biznes…” to podręcznik e-biznesu, a nie naukowa dysertacja, w której prezentujemy wyniki badań. Ponieważ kampanie AdWords zależą od wielu czynników, najlepiej testować samemu ich możliwości, ponieważ w reklamie nie ma JEDNEJ skutecznej techniki.

    • Cezary Lech

      @Bruno Ambitna książka, której się od nas domagasz sprzedała by się w nakładzie 500 sztuk. Zastanów się jaka była grupa docelowa tej publikacji ?

      Jeśli masz wiedzę którą chciałbyś się podzielić z czytelnikami SM to zapraszamy do Guest Bloggingu…

    • Brawo.
      Chciałem Was sprawdzić jak radzicie sobie z negatywnymi opiniami (wtedy “wychodzi” prawdziwe JA).
      Widać że jesteście na poziomie a książki nawet nie miałem w ręku :)
      Powodzenia.

    • Panowie REWELACJA! Na początku miałem obawy, podpytywałem na PiO az stwierdziłem – muszę kupić. Kupiłem i jestem mega pozytywnie zaskoczony. Dwa działy Google AW i AS oraz Analityka internetowa to jest to czego szukałem już od dawna.

      Dobra robota! Pozdrawiam!

    • rafał siluk - pozycjonowanie

      Gratulacje! 20 000 to Olbrzymi nakład. Jeżeli cały uda się sprzedać to będzie chyba lider sprzedaży w tej dziedzinie. Jeszcze raz gratulacje.

    • Przed chwilą zamówiłem na stronie Kolportera. Nie będę szukał w wiejskich sklepikach mojej okolicy, bo mała szansa żebym znalazł.

    • Artur Strzelecki

      Wiele pozytywnych komentarzy już napisano, również do nich się przyłączam. Zakupiłem i przeczytałem, jest to takie skompresowane kompendium wszystkich tematów na poziomie podstawowym i średnim. Mam jednak kilka uwag, chyba bardziej wynikających z mojej pedantyczności, ale może autorzy rozwieją moje obawy i dowiem się czegoś nowego.

      Po pierwsze, bardziej żartobliwie, kto to jest dyrektor zarządzająca Erica Schmidt? (str 25)
      Po drugie, kiedy Larry Page obronił doktorat i jaki tytuł nosiła praca? (str 72) (z chęcią przeczytałbym go)
      Po trzecie, co wspólnego ma PageRank z “zaufaniem” oraz TrustRankiem? (str 73)

      pozdrawiam

    • Marcin Wawrzyniak

      Witam serdecznie,
      Muszę powiedzieć, że nie spodziewałem się wydarzenia na taką skalę i to jeszcze w tak krótkim okresie czasu.

      Dość nie przyjemną sprawą jest to, że wydawnictwo narzuca z góry kolorystykę oraz jak wcześniej już zauważono chaotyczny rozkład treści. Znając podejście autorów, książka mogła by się prezentować o niebo lepiej i nie zawierać tylu “czerwopodobnych kolorów”.

      To tylko moja opinia dotycząca kwestii wizualnej, gdyż samą książkę, przejrzałem tylko wertując z ciekawości strony, w poszukiwaniu wartościowej treści, której w niej nie brak, natomiast temat SEO, zostawiam profesjonalistom.

    • Jan Skoczynski

      Książka jest po prostu nudna. Tematy zawarte wielokrotnie wałkowane, bez konkretów. Merytorycznie straszny gniot, no ale Panowie sobie dobili kolejne punkty do CV. Naprawdę nie warto, no chyba że ta twarda okładka cytując Kabaret Moralnego Niepokoju “dla psa, bo mu się zęby wyżynają”.

    • Cezary Lech

      Janie, publikacja była kierowana do osób o bardzo podstawowej a nawet zerowej wiedzy o marketingu internetowym… myślę że to jest główny powód dla którego książka nie przypadła Ci do gustu.
      Mam nadzieję że kiedyś będzie nam dane wydać książkę skierowaną także do bardziej wymagającej i zaawansowanej w temacie publiczności.

      Pozdrawiam
      Czarek

    • Mirek Połyniak - OPEN4net

      na pewno dobrze, że taka pozycja ukaże się na rynku tylko szkoda, że firma nie wyszła nieco poza swoje podwórko, gdyż e-marketing nie kończy się na SEM
      jak dla mnie zabrakło bardzo ważnego tematu ux/usability, a od tego zaczyna się skuteczny e-marketing
      na pewno dla początkujących będzie wartościową lekturą

      ps. może zasugeruję też poprawę użyteczności serwisu sprawnymarketing.pl – trochę męczy korzystanie z niego :(

    • Cezary Lech

      Mirku, pracujemy już nad nowym SM…

      Co książki i działu o usability masz trochę racji ale z drugiej strony nie zajmujemy sie użytecznością i m.in. dlatego o przeprowadzenie dla nas szkolenia z tego zakresu poprosiliśmy Tomka Karwatkę.

    • Zakupiłem, przeczytałem a teraz książka leży na półce (ładnie się prezentuje) wraz z innymi tego typu publikacjami. Myślę że jest to świetna książka dla początkujących, bardziej doświadczeni nie znajdą tu nic szczególnie nowego. Ja zakupu nie żałuję.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *