Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

Napisz do nas
seopilot-4

Automatyzacja SEO. Systemy kupna i sprzedaży linków na polskim rynku

Artykuł sponsorowany

Autor: Kamila Kaczmarczyk

Od zbudowania sieci autorytatywnych, mocnych linków prowadzących do pozycjonowanej przez nas
strony WWW zależy sukces firmy w Internecie. To fakt. Rosnąca konkurencja, a także świadomość
wydawców na temat biznesowej wartości linków czynią je coraz bardziej pożądanymi, ale i coraz
trudniej dostępnymi produktami na specyficznym, polskim rynku SEO. To drugi fakt.

Wszyscy wykorzystujemy popularne metody naturalnego pozyskiwania linków – czy to z katalogów,
forów internetowych, serwisów tematycznych, popularnych precli czy za pomocą wymiany typu „link
za link”. Aby jednak wyprzedzić konkurencję, trzeba pójść o krok dalej – pozyskać odnośniki ze stron
zaufanych, o wysokim wskaźniku Page Rank, odznaczających się dużym autorytetem w przenikliwych
oczach Google’a, dbających o jakość i liczbę wychodzących odnośników.

Link to produkt

Najprostszą receptą na to, by nadążyć za dynamicznym rynkiem SEO i zdobywać systematycznie
jakościowe linki, jest ich kupowanie. Taka komercjalizacja odnośników otwiera z drugiej strony nową
niszę dla wydawców, którzy mogą teraz zarabiać na sprzedaży powierzchni reklamowej na linki.
Interesy tych dwóch grup łączą natomiast zautomatyzowane systemy kupna-sprzedaży linków.

Z perspektywy pozycjonera

Jak już zostało powiedziane, polski rynek pozycjonowania jest specyficznym środowiskiem. Nie tylko
z powodu popularności nieetycznych sposobów „nabijania” dużej liczby linków przychodzących o
niskiej jakości – pozyskiwanych ze śmieciowych stron, za pomocą systemów wymiany linków, czy
mieszarek do tekstów, umieszczających teksty z odnośnikami na tysiącach bezwartościowych witryn
zapleczowych.

Tego typu krótkowzroczne praktyki są na szczęście coraz mniej opłacalne, dzięki doskonalszym
algorytmom wyszukiwarki Google, które potrafią identyfikować praktyki spamerskie i obniżają PR i TR
strony, której administrator się ich dopuszcza.

Najefektywniejsze sposoby pozyskiwania linków

Polski rynek SEO jest jednak również bardzo konkurencyjny, a pozycjonerzy wykorzystują coraz to
nowe sposoby zdobywania odnośników, by wygrać z konkurencją. Metod pozyskiwania linków jest
tyle…, ile pomysłów kreatywnych pozycjonerów.

Za dobre linki warto płacić

Jedną z efektywnych metod, pozwalającą na pełną kontrolę nad używanymi w tekstach zakotwiczenia
frazami kluczowymi, czy liczbie i miejscu osadzenia linków, jest ich kupowanie. Jednak, również
w tym wypadku należy dokładnie sprawdzać ich jakość. Jak? Korzystając z usług sprawdzonych
dostawców, oferujących profesjonalne platformy sprzedażowe.

Jak nie kupować linków

Częstą, choć mało rozsądną praktyką pozycjonerów jest bowiem „okazyjny” zakup dużej liczby linków
w niskiej cenie.

Tego typu ofert znajdziemy w serwisach aukcyjnych i ogłoszeniowych całe mnóstwo. Kupujemy
w ciemno 2000 linków w super cenie, uradowani, że zrobiliśmy „dobry interes”. Dopiero po fakcie
okazuje się jednak, że nasze „złote źródła”, to nic nie warte farmy linków, powstałe jako pozycjonerskie
zaplecze.

Mądry pozycjoner po szkodzie

Największym zagrożeniem jest w tym wypadku fakt, że pojawiająca się nagle, w krótkim czasie duża
liczba takich spamerskich linków może nie tylko nie poprawić pozycji naszej strony, ale wręcz ją
obniżyć.

Poza tym, obniżenie pozycji, a także Trust Rank, może tu być skutkiem tzw. złego sąsiedztwa, czyli
sytuacji, gdy link do naszej strony znajduje się na spamerskiej witrynie z ubogą treścią, w otoczeniu
kilkudziesięciu innych, prowadzących do stron porno, zablokowanych, czy wygasłych.

Gdzie kupować linki

Na polskim rynku jednym z najnowocześniejszych tego typu narzędzi jest system SeoPilot.pl.

W przeciwieństwie do popularnych giełd linków, które pozwalają na zakup pojedynczych odnośników,
pozostawiając na naszej głowie dobór witryn, monitoring poprawnego wyświetlania linków,
koordynację całego procesu pozycjonowania, ten system jest w całości zautomatyzowany i zapewnia
wysoką jakość pozyskiwanych linków.

SEO dla nie-specjalistów

Oznacza to, że do klienta, który chce zakupić linki, należy tylko wybór fraz kluczowych, na które
konkretne strony w jego serwisie mają być pozycjonowane. Najtrudniejszy etap pracy, czyli
zaprojektowanie strategii budowania odnośników – system wykonuje sam.

W oparciu o złożony algorytm, wybiera on spośród witryn należących do zarejestrowanych wydawców jakościowe, zaufane strony o unikatowej treści, na których zostaną umieszczone linki do strony pozycjonowanej.

Dobór optymalny

Wybór najlepszych miejsc na nasze linki reklamowe gwarantuje w tym systemie podwójna weryfikacja jakości serwisów internetowych wydawców – zarówno automatyczna (roboty), jak i ręczna, wykonywana przez wyspecjalizowanych konsultantów.

Co ważne, jakość serwisów zarejestrowanych wydawców jest monitorowana nie tylko podczas rejestracji, ale przez cały czas trwania kampanii na ich stronach. Pozwala to na bieżąco znajdować i eliminować powierzchnie reklamowe o niższej jakości (monitorowanej pod kątem wielu czynników), na rzecz tych bardziej efektywnych.

Odnośnik dźwignią handlu, czyli efekt 2w1

Innowacją systemową na polskim rynku jest też dodatkowa funkcja reklamowa, jaką zyskują kupione
w SeoPilot.pl linki. Wszystkie bowiem mogą być wyświetlane są w boksach i mają styl reklamy
kontekstowej. Dzięki temu, strona pozycjonowana zyskuje podwójną korzyść: otrzymuje przychodzący
link pozycjonujący, który dodatkowo generuje większy ruch i przyczynia się do wzrostu konwersji.

Pełna automatyzacja

Główną zaletą tego systemu jest to, że wszystko odbywa się w nim automatycznie. Dzięki temu system
jest przyjazny również dla osób, które nie są zbyt dobrze zorientowane w SEO, nie dysponują budżetem
na zlecenie pozycjonowania zewnętrznej agencji, ale zależy im na profesjonalnym utrzymywaniu
wysokich pozycji w wyszukiwarce.

Profesjonalne narzędzie z gwarancją jakości

Poza tym, korzystając z automatycznego systemu, który jest produktem biznesowym, mamy pewność,
że oferowane nam narzędzia są stale rozwijane.

Aby podnosić konkurencyjność swojego produktu, firma musi bowiem inwestować w specjalizację
algorytmów do budowania linków, rozwój efektywnych formatów ich wyświetlania itp. Stała opieka
deweloperska nad systemem niweluje zatem zagrożenie jego awarii i wynikających z nich skoków
pozycji strony w wyszukiwarce na poszczególne frazy.

Wartościowy link musi kosztować

Co ważne, w systemie SeoPilot.pl nie wydajemy pieniędzy w ciemno, bez gwarancji osiągnięcia
pożądanych efektów. Każdy użytkownik po rejestracji otrzymuje okres miesięcznego bezpłatengo
pozycjonowania jednego serwisu. Po tym czasie sam decyduje, czy chce inwestować w to narzędzie,
czy też nie. Takiej gwarancji nie daje kupowanie linków od nieznanych sprzedawców.

Dlatego, decydując się na zakup linków, warto pamiętać, że żaden szanujący się wydawca
nie odda mocy pozycjonującej swojego zadbanego serwisu za bezcen. Tym samym, oferty
kilkudziesięciu „mocnych linków”, z wartościowych stron, które zapewnią wysokie pozycje, za jedyne
11,90, możemy spokojnie włożyć między bajki, zacząć zaś testować narzędzia pewne.

Poważni i profesjonalni wydawcy, dbający o jakość swoich stron, również korzystają z pewnych źródeł
monetyzacji swoich serwisów, tj. SeoPilot.pl.

Z perspektywy wydawcy

W Sieci wszystko jest na wyciągnięcie ręki i prawie zawsze „instant”. Serwisy, które wymagają
wieloetapowej rejestracji użytkownika, szybko przepadają bez echa, nie wytrzymując konkurencji ze
stronami ogólnodostępnymi.

Sprzedaż linków – to musi być proste

Zarabianie na sprzedaży linków powinno być proste i dostępne dla każdego, nawet osób nie
posiadających specjalistycznej wiedzy z zakresu e-commerce. Tylko platforma, która w sposób łatwy i
intuicyjny (jakże nadużywane słowo!) pozwoli zarobić blogerom, graczom i administratorom serwisów,
ma szansę na pozyskanie zainteresowania.

Sprzedaż powinna wymagać od oferenta jak najmniej wysiłku i przynosić mu maksymalne zyski. Pierwsze systemy, które powstały w oparciu o ten model, to programy partnerskie i afiliacyjne. Jednak pomysłowość dostawców rozwiązań biznesowych i deweloperów nie zna granic, co zaowocowało pojawieniem się systemów umożliwiających automatyczną sprzedaż linków.

Kiedy możemy sprzedawać linki

Jeżeli nasza strona cieszy się popularnością użytkowników, warto wykorzystać jej potencjał w jeszcze lepszy sposób – prosty i skuteczny. Sprzedaż linków jest bardzo dochodowa, a innowacyjne systemy, takie jak SeoPilot.pl, całkowicie ją automatyzują.

Co należy zrobić? Wymóg jest prosty – powinniśmy posiadać witrynę, która zawiera autorską treść.

PPC jest passé?

Tu właśnie staje się jasne, że sprzedawanie całej powierzchni reklamowej w serwisie internetowym jest bardziej opłacalne niż detaliczna sprzedaż linków wychodzących np. za pośrednictwem systemów prowizyjnych działających w modelu Pay Per Click, czyli „płatność za kliknięcie” lub Cost Per Action – „płatność za dokonanie pożądanego działania konwersyjnego”.

Przewaga sprzedaży powierzchni na umieszczenie linku jest oczywista. Jeżeli sprzedajemy powierzchnię reklamową naszego serwisu w tradycyjnych programach afiliacyjnych, zarabiamy tylko wtedy, kiedy nasi użytkownicy zostaną przez reklamę przekierowani na stronę reklamodawcy, lub kiedy dokonają transakcji na jego stronie.

Automatyczna sprzedaż linków a optymalizacja przychodów

Tradycyjne podejście do sprzedaży linków to nic innego, jak wyrażenie zgody na publikację w wydzielonych przez nas obszarach strony linka do witryny, która go kupiła. Szkopuł w tym, że nie mamy pewności co to tego, czy nasza witryna zainteresuje kupującego.

Istnieje szansa, a raczej zagrożenie, że nikt nie zdecyduje się umieścić odnośników w naszym serwisie, a wtedy nie zarobimy ani grosza.

Optymalnym rozwiązaniem jest więc sprzedaż automatyczna, gwarantująca korzyści obu stronom. Jak to działa? Przyjrzyjmy się modelowi, o który opiera się system SeoPilot.pl.

Model win-win

Jeżeli zgłosimy chęć udziału w programie automatycznej sprzedaży linków, nasza strona po weryfikacji trafi do katalogu dostępnych serwisów.

SeoPilot.pl automatycznie proponuje pozycjonerom strony, które spełniają kryteria optymalności pod
kątem SEO i podanych słów kluczowych, co gwarantuje nam, że nie subiektywna ocena reklamodawcy,
a optymalność naszego serwisu zdecyduje, czy reklama się u nas pojawi.

Gwarancja zysków

Serwis w automatyczny sposób łączy wydawców i pozycjonerów, dając obu stronom wymierne
korzyści i zapewniając precyzyjną selekcję partnerów biznesowych, na bieżąco monitoruje stan naszej
strony i jeśli zajdą w niej negatywne zmiany, może on zostać usunięty z katalogu.

Partnerstwo kontrolowane

Dodatkową zaletą SeoPilot.pl, zarówno dla pozycjonera, jak i wydawcy, jest ciągłe monitorowanie
naszej strony pod kątem efektywności rozmieszczenia modułów reklamowych. System podpowiada
pozycjonerowi, które obszary w naszej witrynie są dla niego najefektywniejsze. W tradycyjnych
systemach takiej możliwości nie ma, obie strony muszą się więc zdać na intuicję i doświadczenie
własne, bądź konsultantów. SeoPilot.pl opiera się na twardych danych, wynikających ze szczegółowej
analizy efektywności.

Oferując sprzedaż linków w systemie SeoPilot.pl zarówno wydawca, jak i pozycjoner mają pewność,
że ich partner wywiąże się z warunków umowy. Jeśli zaś którakolwiek ze stron zerwie postanowienia,
druga nawet tego nie odczuje. Duża baza serwisów, która powstaje w SeoPilot.pl gwarantuje, że w
miejsce jednego reklamodawcy pojawi się drugi, a my wciąż będziemy zarabiali.

Ile można zarobić

Aby zacząć zarabiać w systemie SeoPilot.pl, należy wypełnić formularz z prośbą o wycenę. Konieczne jest podanie adresu URL serwisu, w którym chcemy sprzedać powierzchnię reklamową oraz adresu e-mail. W ciągu jednego dnia otrzymamy propozycję gwarantowanego, comiesięcznego zysku.

Imponująca jest prostota, z jaką program nalicza należne nam wynagrodzenie. Nie istnieją tu
upoważniające do wypłaty środków limity uzyskanych przychodów, nie są też naliczane punkty czy
prowizje. Wszystko możemy monitorować i wypłacić środki na podane przez nas konto bankowe w
dowolnym momencie.

Design pod ochroną

Jeśli do tej pory od sprzedaży linków powstrzymywał Cię strach przed zbyt inwazyjną ingerencją
reklam w design Twojej strony, SeoPilot.pl proponuje elastyczniejsze rozwiązanie. Reklamy mogą
pojawiać się na Twojej stronie w boksie, którego wygląd możesz dostosować do swoich potrzeb.
Edytować można między innymi: typ modułu reklamowego, kolorystykę i wyświetlany tekst.

Korzyści obustronne – wydawcy i pozycjonerzy

Największą z punktu widzenia biznesu zaletą SeoPilot.pl jest przejrzystość. Zasady są jasne i nie budzą
wątpliwości, co więcej osiągnięty zostaje tu rezultat, wydawałoby się – niemożliwy: maksymalne
zadowolenie obu stron.

Kupujący otrzymuje wartościowe linki, nie martwi się o Page Rank strony i jej zaufanie, sprzedający
z kolei ma pewność otrzymania wynagrodzenia i jego stabilności. Jest to więc sytuacja „win-win”, w
której każdy użytkownik SeoPilot.pl, niezależnie od swoich celów biznesowych – zyskuje.

Aby skorzystać z możliwości Systemu, zarejestruj się już teraz.

sprawnymarketing

Artykul sponsorowany

Artykuł napisany we współpracy w naszymi zleceniodawcami. Więcej informacji na temat artykułów sponsorowanych i współpracy z naszą redakcją na podstronie http://sprawnymarketing.pl/kontakt/



    • Ciekawe, zachęcacie do kupowania linków, no ciekawe
      Z innej beczki – jak chcecie coś zareklamować do dajcie top 1000×500 i będzie reklama, ludzie chcą raczej użytecznej wiedzy, bo daje nam czytelnikom jakąś wartość. Powyższy wpis jest pod tym względem bezwartościowy :(

    • ciekawe :) po ostatnich wydarzeniach szczególnie

    • Czyli co, na polskim rynku jest jeden system kupna i sprzedaży? Jeśli to miała być recenzja lub artykuł sponsorowany, to było to nazwać po imieniu a tak zostanie niesmak..

      Aaa sorry no tak Autor: Artykuł Sponsorowany sorry nie zauważyłem na pierwszy rzut oka, ale i tak tytuł jest baaardzo atrakcyjny do klikania dla zainteresowanych a tutaj zonk bo to nie rzetelny artykuł na temat systemów tylko zwykła reklama jednego określonego..

    • Przykre, że SM w tak nieczytelny sposób reklamuje różne systemu. Taki art musi mieć zaznaczone – SPONSOROWANY.

    • Aga Oneai.pl

      ciekawe jak ten system zostanie przyjęty przez roboty Google..

    • Grzegorz aka bceuropa

      Schodzicie na psy… Jak już gdzieś napisałem, odnotowujecie postępujący proces zabijania merytoryczności chęcią zysków…
      To tyle…

    • @Grzegorz aka bceuropa Tylko że im się tylko wydaje że więcej zarabiają, bo tracąc czytelników tak na prawdę wtedy tracą kasę.

    • minimaxi

      Dla tych co mają problem ze wzrokiem – pod tytułem jest dopisek, że to artykuł sponsorowany, mały bo mały ale jest. Na przyszłość polecam używanie kombinacji klawiszy „Ctrl+f”, zanim zaczniecie narzekać w komentarzach.

    • i co z tego, że jest dopisek ?. na tej stronie spodziewałbym się czegoś innego a nie sponsorowanego tekstu

    • @minimaxi a co to zmienia? Tzn. że od teraz nawet jeśli jest coś nieetycznego może się znaleźć na stronie? Ciekawe czy niedługo znajdzie się na stronie „artykuł sponsorowany” o SWLach i ich zaletach oraz „gwarancji sukcesu” ?
      Przykro mi Panowie ale zawiodłem się na Was totalnie…
      Pozdrawiam

    • Hm, przyjemniej byłoby przeczytać rzetelny artykuł porównujący działanie systemu seopilot i prolink (co się np. bardziej opłaca), a nie artykuł sponsorowany. Ale co kto woli ;)

    • Marcin Skrzecz

      Karol, wiadomo co się opłaca. ProLink to marka i klasa. Kilka tysięcy serwisów – a ten seopolot to jakiś cypryjsko-ruski dziwny twór. Nie wiem kto poważny będzie im płacił…

    • Raczej chodziło mi o to, co się bardziej opłaca pod kątem wydawców. Jeden i drugi serwis to ciężki temat pod względem finansowym jeżeli chodzi o wspomaganie w pozycjonowaniu. A co do ruskich dziwnych tworów, nie kochamy już xrummera ? ;)

      Szkoda czasu na offtopic, wróćmy lepiej do knucia jak zawładnąć światem!

    • Maciej Janas

      Co do nie dość wyraźnego oznaczenia artykułu jako sponsorowany – nie było naszym celem ukrywanie jego charakteru, pole „autor” jest dobrze eksponowane i dotychczas sądziliśmy, że taka forma jest wystarczająca. Tym bardziej, że teksty sponsorowane bywały już oznaczane na Sprawnym w ten sposób i nikt nie miał uwag. Dla pełnej klarowności co do naszych intencji, dodaliśmy pogrubioną adnotację „artykuł sponsorowany” na samym jego początku.

      Co do uwag „zamiast artykułu sponsorowanego powinno być coś ciekawszego”, to czekamy na propozycję sfinansowania takiego ciekawego tekstu, jeśli są chętni – podam numer konta.

    • Macieju, nie chodzi tu o to ze artykuł jest sponsorowany – wiadomo aby prowadzić bloga też potrzebna jest kasa. ok. Ale sądzę że większość ludzi kuje tytuł sugerujący zupełnie co innego niż zawartość. Po tytule:

      Automatyzacja SEO. Systemy kupna i sprzedaży linków na polskim rynku

      każdy spodziewa się merytorycznego artykułu przedstawiającego porównanie systemów albo coś. A tutaj ewidentnie tytuł został wybrany po to by nabijać wyświetlenia i wizyty na artykuł sponsorowany i to najbardziej wkurza! Gdyby tytuł brzmiał:

      Recenzja systemu do automatyzacji seo – SOEPilot.pl

      Nie byłoby dyskusji.

    • Maciej Janas

      @ Rob, domyślam się, że to właśnie tytuł wywołał zamieszanie, faktycznie mógł być mylący. Choć jako redakcja nie odpowiadamy za treść ogłoszeń reklamowych, postaramy się w przyszłości wpływać na reklamodawców, żeby nie mylić naszych Czytelników.

      Przy okazji apeluję, żeby trochę miarkować oskarżenia, że to wszystko celowo, specjalnie, że skok na kasę itd. Sprawny to przedsięwzięcie biznesowe i w ostatecznym rachunku oczywiście chodzi o kasę, ale staramy się ją zarabiać raczej w modelu win-win. I dopóki treści reklamowe oznaczamy jako reklamowe, a jednocześnie dostarczamy wartościowych tekstów redakcyjnych, wszystko się w mojej ocenie zgadza.

    • Denis Wróbel

      Każdy ma prawo wrzucać na swoją stronę internetową co tylko się podoba, ale Polacy jako naród, który wszystkiego zazdrości (ale broń boże się do tego nie przyzna) zrobią wszystko, aby komuś zepsuć biznes. Pozdrawiam

    • Łukasz80

      Sprawnymarketing.pl jest bardzo dobrym serwisem, jak każdy inny też musi zarabiać na swoje utrzymanie – nikt bez końca nie będzie pisał artykułów za free. Dlatego uważam, całe oburzenie za niestosowne, ludzie: „Czy jak wy robicie strony internetowe to nie myślicie o tym żeby mieć z nich zysk?”, przecież pisze wyraźnie, że jest to artykuł sponsorowany w końcu „Pieniążki na jedzenie trzeba skądś mieć”.

    • Piotr Skrzypczak

      Dziwi mnie ta nagonka na wydawców portalu. Artykuł jest merytoryczny, przedstawia dokładnie jeden z systemów kupna i sprzedaży linków. Jest zaznaczone, że to reklama, więc o co chodzi? Załóżcie sobie serwis, udostępnijcie tak dużo wartościowej darmowej wiedzy jak tutaj i spróbujcie utrzymać taki serwis nie reklamując się. Życzę powodzenia.
      Mnie tam artykuł przypadł do gustu. Korzystam z jednego takiego systemu sprzedając linki w swoim serwisie i chętnie zapoznałem się z konkurencją. Porównam sobie produkty i zobaczę, który lepiej wypada jeżeli chodzi o sprzedaż linków.

    • Michał

      Support na forum PiO i na email mają słabiutki..
      Pisałem do nich 2 razy i zero odzewu..

    • Sebastian przestań spamować gdzie się da. Ja trzymam wszystkie serwisy w Prolinku od roku i nic się nie dzieje. Pozycje pięknie rosną. Chyba jesteś od ruskiej konkurencji :)

    • Piter

      Sebastian. Nie masz racji. Może i Prolink łatwo wykryć, ale linki z Linkolo, które są sprzedawane w treści już niekoniecznie. Zawsze była walka między Google, a systemami handlującymi linkami. Co jakiś czas sypią się bany i filtry, a wtedy systemy ewoluują. Za moich początków wystarczył banalnie prosty linkuj.pl (o ile dobrze pamietam), a teraz jest Prolink, Linkolo i SeoPilot. Patrząc na te trzy serwisy nie daję szans seopilotowi, bo ich linki wykryć jest banalnie łatwo :). Potem jest Prolink a najlepsze według mnie jest Linkolo.pl, bo ma coś czego żaden inny system, czyli właśnie linki w treści.

      Wydaje mi się, że jedyne co może zagrozić takim systemom, to budowanie rankingów na G+, ale wtedy pewnie pojawią się systemy i pod to.

    • lichor

      Artykuł jest niezwykle długi, jednak praktycznie 70-80% jego zawartości to ogólniki doskonale wszystkim znane. W przypadku SeoPilota mam jakąś dziwną niechęć i jakoś nie mogę się na niego zdecydować:/

    • Wędzarnia

      Ot kolejny SWL tylko taki white hat’owy – według autora, ciekawe jak ma się to do rzeczywistości?

    • skup aut

      Jak dla mnie system działa bardzo dobrze. Widać, że to artykuł sponsorowany to tym bardziej nie rozumiem tego rozżalenia…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *