Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

[VIDEO] Jak automatyzacja e-mail marketingu może zrewolucjonizować Twoją komunikację z klientem?

 

Poznajcie moją żonę, Paulinę. Jesteśmy małżeństwem już siedem lat, mamy swoje wspólne pasje – skaczemy razem ze spadochronu, nurkujemy. Oświadczyłem się jej siedem dni po naszym pierwszym spotkaniu. Część z was pewnie sobie teraz myśli, że coś jest ze mną nie tak, ale jakbym wam powiedział, że po siedmiu latach wciąż nie wzięliśmy ślubu, to pomyślelibyście tak samo. Nie ma przepisu, który mówi, że potrzebujemy siedmiu dni albo siedmiu lat, aby rozkochać kogoś w sobie. Podobnie jest z marką. Jeżeli mamy klienta, nie możemy się dowiedzieć, jak szybko rozkochamy go w naszej marce, niezależnie od naszej wiedzy matematycznej. W zależności od branży przyjmuje się, że czas, w którym klient ma pokochać określoną markę, wynosi od 6 do 18 miesięcy.

 

Ile więc e-maili powinno się wysyłać do klientów, aby można było u nich wywołać zainteresowanie  marką, ale również ich nie zaspamować? Przyjmuje się, że od jednego do trzech kontaktów mailowych

da 6% na sukces. Jeżeli podniesie się liczbę kontaktów do pięciu, to będzie 5% na sukces. Jeżeli potrzebny jest prawie stuprocentowy sukces to trzeba mieć około dwunastu kontaktów z klientem.

Pierwszy sposób na słuchanie i „randkowanie” z klientem, to posiadanie określonego systemu mailowego z dużą ilością danych. Pokażę wam przykład określonego e-maila. Jest to e-mail ze sklepu Presto. Wykorzystaliśmy do niego tak zwany „kontent dynamiczny”. Analizowaliśmy, na co ludzie wcześniej klikali, czym się interesowali, a potem złożyliśmy e-mail z oferty głównej. Pod tą główną ofertą przygotowaliśmy 12 ofert dedykowanych dwunastu archetypom klientów tego sklepu. W zależności od tego, jak zachowa się użytkownik, na jakie produkty kliknie albo które kupi, komputer dopasuje ofert odpowiednie dla niego.

 

Drugi sposób to zrobienie personalizacji za pomocą danych CRM, gdzie za pomocą Excela będziemy mogli, w mądry sposób, przeprowadzić procesy zarządzania danymi o waszych klientach i relacjach z nimi – gdzie mieszkają? co kupili? jak często kupowali? Wtedy można w bardzo interesujący sposób użyć tych danych, aby dokonać personalizacji. Trzeba jej jednak dokonać w sposób mądry, tak jak na przykład w następującym e-mailu: sklep sportowy wysyła wiadomości ze zdjęciem dziewczyny na rolkach, która jeździ po Błoniach krakowskich. Maile te zostają jednak wysłane tylko do klientów zainteresowanych jazdą na rolkach oraz mieszkających w Krakowie.

 

Nie trzeba wyrafinowanych trików, aby stworzyć fajną personalizację. Ludzie czasami boją się jej używać, bo obawiają się, że może to wywołać u klienta nieufność lub paranoję. Proszę natomiast popatrzeć na ten przykład:

e-mail markeitng

Wykorzystane są tu tylko dane CRM, które motywują klienta do dokonania kolejnego zakupu. Potem wyświetlamy 12 dedykowanych ofert z rabatami po to, aby upewnić się, że dobrze zakwalifikowaliśmy danego klienta z punktu widzenia jego zainteresowań.

Ostatnią rzeczą związaną z „randkowaniem” jest Google Analytics.

Przy odpowiedniej integracji, Google Analytics pozwala wam przesyłać dane identyfikujące poszczególnych odbiorców. Jeżeli wyślę newsletter do swoich użytkowników i oni potem wejdą na stronę FreshMaila, to mogę domniemywać, że są to moi potencjalni klienci. Jeżeli dobrze sobie sparowałem te kanały i wiem, że to są moi subskrybenci, czyli osoby, które nie mają konta we FreshMailu, to wyślę im e-mail.

Personalizacja to bardzo łatwa sztuczka, która pozwala budować odpowiednie relacje z odpowiednimi klientami.


 Share
sprawnymarketing

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Paweł Sala

Absolwent Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Od czerwca 2007 roku na stanowisku brand managera rozpoczął wprowadzanie na rynek FreshMaila - nowoczesnego narzędzia do email marketingu, które jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się systemów tego typu. Obecnie dyrektor zarządzający firmy FreshMail. Ekspert email marketingu, współtwórca sukcesu wielu kampanii nagradzanych i wyróżnianych na takich konkursach jak Golden Arrow, WebStar Creative, Mixx Awards czy Kreatura. Autor książki "Świeże podejście do e-mail marketingu", a także współautor wielu innych. Mówca na konferencjach branżowych oraz wykładowca wyższych uczelni. Szef grupy ds. email markeitngu przy IAB Polska, członek Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego oraz członkiem jury konkursach IAB Creative Showcase oraz Webstar Festival. Prywatnie mąż Pauliny, z którą latem nurkuje, a w zimie oddaje się białemu szaleństwu. W pozostałym wolnym czasie oddają się zamiłowaniu do wspólnych podróży oraz pasji skoków ze spadochronem.


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *