Automatyczne monitorowanie pozycji w Google – SerpMonster.pl

Artykuł sponsorowany

Jak tanio i wiarygodnie monitorować pozycje?

Obecnie jednym z najpopularniejszych modeli rozliczeń z klientami w agencjach SEO jest płatność za efekty, czyli za osiągnięcie przez pozycjonowany serwis www założonych pozycji w wyszukiwarkach. Wiąże się z tym wiele problemów i nieporozumień. Klient nie zawsze dysponuje wiedzą jak sprawdzać pozycje, ani czasem by robić to codziennie. Dodatkowo może otrzymywać zupełnie inne wyniki niż pozycjoner lub kwestionować przedstawione przez niego dane. Z kolei mniejsze agencje oraz indywidualni pozycjonerzy nie zawsze mają czas i środki na stworzenie własnego, automatycznego i wiarygodnego narzędzia do sprawdzania pozycji. Dlatego coraz bardziej popularne stają się zewnętrzne narzędzia do monitorowania pozycji. Jednym z nich jest SerpMonster.pl.

SerpMonster – więcej niż monitorowanie pozycji

SerpMonster to system online do monitorowania pozycji. Każdego dnia sprawdza automatycznie pozycje w wyszukiwarkach Google (wersje .pl, .com i inne narodowe), Bing, Netsprint. Dane prezentowane są w formie czytelnego wykresu i tabeli oraz zestawienia zbiorczego wszystkich fraz. System automatycznie oblicza zdefiniowane wcześniej koszty pozycjonowania każdej frazy i umożliwia generowanie raportów w formie pdf i csv. Dodatkowo SerpMonster pozwala na tworzenie subkont dla klientów, aby mieli oni stały i wygodny wgląd w bieżące i archiwalne pozycje zajmowane przez ich strony www.

Funkcjonalności SerpMonster

Poniżej przedstawiamy opis funkcjonalności systemu SerpMonster w koncie dla Agencji (stan na dzień 18 kwietnia 2012):

  • Monitorowanie pozycji w wyszukiwarkach Google (wersje .pl, .com i inne – możliwość dodania każdej wersji regionalnej Google na życzenie), Bing, Netsprint. System sprawdza pozycje do 150 miejsca. W każdej chwili można przerwać monitorowanie danej domeny. Dane przechowywane są bezterminowo. System umożliwia monitorowanie grup subdomen (*.domena.pl) oraz domen z polskimi znakami. Dodatkowo umożliwia pomijanie wyników z map i traktowanie pierwszej strony wyników jako TOP10.
  • Monitorowanie parametrów domeny: Site w Google, PageRank, Majestic SEO Backlinks i Reffering domains.
  • Możliwość masowego dodawania domen i fraz.
  • Monitorowanie kosztów pozycjonowania – możliwość skonfigurowania kosztów każdej frazy według rozliczenia dziennego lub średniej z rozbiciem na każdą pozycję. Dodatkowo w dziale „opłaty” dostępne jest czytelne podsumowanie bieżących kosztów z rozbiciem na klientów, domeny i frazy.
  • Czytelne wykresy – pozycje z każdego dnia przedstawione są na wykresach, które można zapisać jako pliki .png. Przy każdej pozycji widnieje URL, który pojawił się w wynikach wyszukiwania.
  • System generuje faktury za doładowania konta.
  • Wygodne i łatwe generowanie raportów pdf lub csv z pozycjami domeny z wybranego okresu czasu oraz kosztami pozycjonowania. Raporty można jednym kliknięciem wysłać na wybrany adres email.
  • Możliwość tworzenia subkont dla klientów, dających im dostęp do bieżących pozycji ich domen.

Ponadto:

  • Kalkulator kosztów pozwala łatwo obliczyć, jaką kwotę wydamy na sprawdzanie pozycji przy wybranej konfiguracji i liczbie fraz.
  • Funkcja Quick Check pozwala na szybkie, darmowe sprawdzenie pozycji domeny na podaną frazę. Quick Check dostępny jest dla każdego – bez konieczności zakładania konta w serwisie.
  • Witryna SerpMonstera zoptymalizowana jest pod urządzenia mobilne.

Dokładne monitorowanie pozycji

Monitorowanie pozycji jest kluczową funkcją systemu SerpMonster. System monitoruje pozycje wyszukiwarkach Google, Bing, Netsprint. Umożliwia pomijanie map w wynikach wyszukiwania (odznaczenie opcji: „zliczaj mapy”), oraz traktowanie całej pierwszej strony wyników tak, jakby była TOP10 (opcja: ”zawsze 10”). Dodatkowo system monitoruje parametry witryny (Site, PageRank, Majestic SEO Backlinks i Reffering domains). Pozycje sprawdzane są każdego dnia w porze nocnej. Wyniki przedstawione są w formie wykresów i tabel, wraz ze zdefiniowanymi wcześniej kosztami każdej frazy. Dane można eksportować do plików .pdf i .csv.

Wygodnym miejscem na szybkie sprawdzenie pozycji jest zestawienie zbiorcze (Raporty->Zestawienie zbiorcze), które pokazuje uproszczoną listę fraz wraz z pozycjami z ostatnich 30 dni.

Czytelne raporty

Kolejną ważną funkcjonalnością są raporty z pozycjonowania. Można je wygenerować w zakładce „Raporty->Generuj raport”. Raporty mogą być w formie .pdf lub csv. W raporcie .pdf mogą, poza pozycjami, znajdować się:

  • Koszty pozycjonowania
  • Wykresy parametrów witryny
  • Zestawienie zbiorcze wszystkich fraz

Subkonta dla wymagających klientów

Subkonta dla klientów są bardzo przydatną funkcjonalnością dla agencji i indywidulanych pozycjonerów. Dzięki nim można udostępnić klientom stały i wygodny dostęp do pozycji ich witryn oraz kosztów działań SEO. Dodatkowo do każdego subkonta można przyporządkować adres email klienta, aby jednym kliknięciem przesłać mu raport z pozycjonowania. Dana domena może znajdować się tylko w jednym subkoncie.

Łatwe rozliczanie kosztów seo

SerpMonster ułatwia pracę agencjom, dzięki możliwości zaawansowanej konfiguracji kosztów pozycjonowania każdej frazy. W systemie można wybrać rozliczenie za dzień lub za rozliczenie za średnią miesięczną pozycję. Dodatkowo stawki mogą być zróżnicowane nawet dla każdej pozycji, co pozwala na bardzo precyzyjne rozliczenia z klientem – praktycznie bez żadnego wysiłku. Podsumowanie rozliczeń znajduje się w dziale „Raporty->Opłaty”

Niskie koszty użytkowania

Czas przejść do kwestii finansowych. System charakteryzuje się niskimi kosztami użytkowania. Domyślnie sprawdzenie jednej frazy kosztuje tylko 1 grosz dziennie. Dodatkowo, po zainstalowaniu specjalnego małego skryptu na własnym serwerze koszty monitorowania spadają do 0,4 grosza dziennie za frazę. Oznacza to, że przykładowo koszt monitorowania 10 fraz oraz parametru Site jednej domeny to tylko 1,36 miesięcznie. W oszacowaniu kosztów bardzo pomocny jest kalkulator kosztów dostępny na podstronie Cennik.

Doładowania konta odbywają się w wygodnym i szybkim systemie pre-paid. Użytkownik sam decyduje o wartości doładowań, jakie realizuje. Od razu po doładowaniu środki dostępne są na koncie i można w pełni korzystać z SerpMonster.
Za każde doładowanie użytkownik otrzymuje fakturę VAT do wygenerowania w zakładce „Konto->stan konta”. Tam również można sprawdzić bieżący stan konta.

Przetestuj SerpMonster za darmo!

System udostępnia konto darmowe pozwalające na:

  • monitorowanie 1 domeny
  • monitorowanie maksymalnie 3 fraz kluczowych
  • przechowywanie danych przez 6 miesięcy

Co w przyszłości?

System Serpmonster istnieje dopiero od kilku miesięcy i stale się rozwija na podstawie wskazówek użytkowników. Wszelkie sugestie i zapytania można kierować pod adres info@serpmonster.pl lub poprzez formularz kontaktowy SerpMonstera.

Ogólna ocena systemu

Głównymi atutami SerpMonstera jest szeroka funkcjonalność i niska cena. Gromadzone w systemie dane dostępne są dla użytkowników od wczesnych godzin porannych. Wyniki są dokładne i rzetelne, system płatności on-line pozwala na kontrolę nad stanem konta, a wszelkie zgłaszane uwagi są szybko obsługiwane przez support. Jest to narzędzie idealne dla agencji SEO oraz indywidualnych pozycjonerów, którzy chcą w łatwy sposób dzielić się z klientami danymi na temat pozycji i bieżących rozliczeń. Dodatkowym atutem SerpMonstera jest jego przyjazna, nowoczesna szata graficzna i dobrze przemyślana nawigacja.

Słowem zakończenia, SerpMonster to wiarygodne i wygodne narzędzie, wciąż wzbogacane o nowe funkcje. Warto go wypróbować.

Autor: Krzysztof Młodawski

Artykul sponsorowany

Artykuł napisany we współpracy w naszymi zleceniodawcami. Więcej informacji na temat artykułów sponsorowanych i współpracy z naszą redakcją na podstronie https://sprawnymarketing.pl/kontakt/


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Paweł Rabinek

      @Sebastian – nie koniecznie, do której wersji porównujesz? Online czy serwerowa? Wersja online jest bardzo ograniczona i średnio nadaje się do czegokolwiek. Druga sprawa to wygląd i intuicyjność. Web-Tools choć to dobre narzędzie, wygląda tragicznie i jest nieintuicyjne – wstyd to pokazać klientowi.

    • SEO Profi

      Oczywiście, że serwerowa.
      Co do Klientów – mało który loguje się codziennie. jak chcesz, to ustawiasz raport na emaila i “idzie”.
      Czy wstyd? Nie spotkałem się jeszcze z takim określeniem – jak komuś pokazuję panel to pada, praktycznie zawsze, stwierdzenie “ale to fajne” :)
      Owszem, graficznie można dopracować – ale prostota w świeci dzisiejszego internetu jest moim zdaniem wskazana.

    • Łukasz Krzymiński

      z rozwiązaniami typu serpmonster, jest o tyle dobrze, że wykupuje abonament konfiguruje, dodaje frazy i wsio… nie przejmuje się serwerem, działaniem

    • SEO Profi

      Konfiguracja 30 serwerów, bo tyle wystarczy do 1000 fraz, sprowadza się do jednorazowego wgrania jednego pliku na serwer. Potem ‘samo się robi” – a wyniki też są rano.
      Oczywiście, każdy dokonuje sam wyboru – czy warto płacić mniej, czy więcej. Wsparcie i kontakt z autorem jest OK – wystarczy poszukać w Sieci.
      Przy kilku tysiącach fraz – np. 5000 – koszt roczny, przyjmując powyższe wyliczenia to 120złx5x12 = 7200. CO ROKU. I niech mi ktoś nie powie, że jest to korzystaniej niż jednorazowo 400 zł :)

    • Łukasz Krzymiński

      @SEO Profi
      ok, ale to mówisz z poziomu osoby która zajmuję się SEO zawodowo i pod opieką ma n-tych fraz, a ja piszę z poziomu firmy która tylko monitoruje swoje frazy :)
      ale faktycznie dla agencji może nie być to optymalne rozwiązanie

    • SEO Profi

      Otóż to, Łukasz, otóż to. Taki artykuł powinien zwrócić uwage, co kogo jest skierowany. Aby potem osoba taka jak ja nie napisała czegoś “innego” :)

    • Ostatnio dużo dobrego słyszę o tym systemie. Przyznam, że prezentuje się bardzo profesjonalnie, dodatkowy plus należy się za wersję mobilną. Do tego jeszcze niskie koszty… Nie mogę się doczekać aby samodzielnie go przetestować.

    • Tomm … Proszę bez marketingu szeptanego bo to lipa W tych czasach każdy liczy pieniądze za 7200 zł rocznie to można wynająć człowieka, firmę która spozycjonuje portal Więc jest to droga impreza i naciąganie ludzi bez wiedzy

    • Osobiście wolę darmowe rozwiązania np. webpozycja.pl są równie skuteczne :)

    • Warszawa

      No dobra, to w końcu który serwis jest najlepszy do sprawdzania pozycji?

    • Justynka

      A używaliście do sprawdzania pozycji serwisu serpstat.pl? Ja jestem bardzo zadowolona, bo zupełnie nic nie wydaje, a pozycje sprawdzam codziennie.

    • A ja korzystam z serpmonstera prawie do samego początku istnienia. Wprowadzili w tym czasie bardzo dużo usprawnień, ciągle wprowadzają nowe, a cena pozostaje ta sama.
      Webpozycja nie oferuje nic ciekawego w wersji darmowej poza ilością fraz, a w wersji płatnej trzeba czekać długo na wyniki (które w serpmonsterze są najpóźniej o 9 rano, a zwykle mam je już o 3 w nocy, tuż przed pójściem spać :-)). Nie mówiąc już o wersji Agencja, której cena jest wzięta z kosmosu przy tej funkcjonalności.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *