Aktualizacja narzędzia propozycji słów kluczowych

Po roku od wprowadzenia w wersji Beta narzędzia propozycji słów kluczowych doczekaliśmy się jego pełnej aktualizacji. Nowa wersja tego narzędzia łączy funkcjonalność Keyword Suggestion Tool i Search-based Keyowrd Tool. Oznacza to, że oprócz uzyskania sugestii na podstawie wpisanych przez nas słów kluczowych, na liście znajdziemy także propozycje wynikające z analizy strony docelowej oraz historycznych zapytań do Google.

Jedna z ważniejszych zmian związana jest ze sposobem zliczania ilości wyszukiwań. Dotychczas liczby w kolumnach dotyczących globalnego i lokalnego wyszukiwania miesięcznego uwzględniały nie tylko wejścia z wyszukiwarki, ale także z partnerów Google. Po zmianie statystyki te będą dotyczyły wyłącznie wejść z Google.

Nowy Keyword Tool zapewnia nam:

  • elastyczność w opcjach wyszukiwania, dzięki której możliwe jest wyszukanie dowolnych kombinacji słów kluczowych i adresów stron;
  • łatwą zmianę typu dopasowania słów kluczowych bądź też połączenie wyników dla różnych typów;
  • wykluczenie wybranych słów kluczowych poprzez kliknięcie w pole tuż obok danego słowa, a następnie wybranie z rozwijalnego menu odpowiedniej opcji,
  • opcje zaawansowane umożliwiające m.in. przeglądanie statystyk dla wyszukiwania mobilnego, uwzględnienie treści dla dorosłych i filtrowanie uzyskanych wyników umożliwiające np. wyświetlenie tylko tych słów kluczowych, których globalna lub lokalna ilość wyświetleń jest mniejsza/równa/większa od określonej przez nas. Ze względu na możliwość dodania wielu filtrów, lista wyników może być dostosowana do potrzeb osoby szukającej.

Powyższy tekst zawiera prywatne poglądy Autora. Niekoniecznie muszą odzwierciedlać one poglądy Redakcji.

Marta Gryszko

Związana z branżą SEO od 2005 r. Autorka SEO bloga, współtwórca narzędzi SeoStation.pl i Brandle.pl (Wake App Sp. z o.o.). Autorka kursu SEO na poziomie podstawowym, na poziomie średniozaawansowanych i szkolenia z audytów.


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Szczerze mówiąc ja cały czas używałam starej wersji, więc ciężko będzie mi się od niej odzwyczaić ;-)

      Co do "ASG Kraków" to wystarczy, że po lewej stronie w kolumnie "zawiera" odznaczysz wszystko oprócz tej frazy,

      • Pierwotna wersja byla najlepsza. W nowszych cos im nie wyszlo.

      • to spróbuj z tej nowej wersji wyciągnąć ile wyszukiwań ma fraza "giełda sportowa". Po prostu nie da się tego sprawdzić – dla mnie ta nowa wersja to totalna porażka.

    • Dokładność bardzo niska w porównaniu ze starym KeywordToolExternal.
      Dla słów kluczowych takich jak piaskowanie czy mineralizacja nowe narzędzie pokazuje kompletne bzdury.

    • To jest jakiś żart. Bardzo utrudniło mi to pracę. Po wprowadzeniu nowego narzędzia było wszystko w porządku. Nagle, jakieś dwa tygodnie temu zaczęły pojawiać się absurdalne wyniki i podpowiedzi. Powróciłem zatem do starej aplikacji. Tymczasem teraz okazało się, że korzystanie z niej nie jest możliwe. Co mi nie odpowiada w nowej wersji? Śmiesznie mało podpowiedzi się pokazuje, tak jakby wyniki były wybiórcze.

    • Nowa wersja jest dla mnie 'denerwująca' Podpowiada wyrażenia bliskoznaczne, pomija często moje propozycje, nie pokazuje ich nawet gdy są popularne. Brakuje mi bardzo opcji ze starej wersji która pozwalała pokazać tylko i wyłącznie własne propozycje.
      Może gdzieś jest jeszcze dostępna stara wersja narzędzia?

      • "Brakuje mi bardzo opcji ze starej wersji która pozwalała pokazać tylko i wyłącznie własne propozycje."
        Rozwiń opcje zaawansowane i wybierz "Pomysły zawierające moje wyszukiwane hasła".

      • Witaj Lexy, niestety ta opcja i tak nie działa dokładnie. Część wyrażeń w ogóle nie chce się pokazywać. Dodatkowo posiłkuję się wtedy drugim narzędziem do pokazywania trendów wyszukiwania. Czasem pomaga.

      • "ta opcja i tak nie działa dokładnie"
        Ehh, niestety :/ Ile to się wczoraj naklęłam chcąc sprawdzić ilość wyszukiwań dla wybranej frazy, a otrzymując wyniki tylko przy nowych propozycjach. Przykłady to "nieruchomości" i "biura tłumaczeń". Kombinowałam na różne sposoby, a liczby były tylko przy frazach zawierających te, które wspomniałam.

    • Jaś_Anonim

      Popieram – porażka roku :/ Moja praca jest niestety teraz bardzo utrudniona. wyszukanie 20 konkretnych słów kluczowych dla Klienta, analiza, wycena itp. w starym narzędziu zajmowało mi max 20 minut, dzisiaj zajęło mi ponad dwie godziny – za każdym razem wyskakiwały różne wyniki – WTF???!!!! Czuję, że ktoś tutaj manipuluje wynikami…

    • Jaś_Anonim

      Już nie wspomnę, że dla sklepu wyłącznie z monitorami LCD, wyskakiwały propozycję takie, jak: projekty domów parterowych…

    • Piotr Olencki

      Po co exportowane dane są pakowane do zipa i przy exporcie do excela ignorowany jest wybór odpowiednich kolumn danych?! Kompletne dno!

    • Naprawili. Teraz AdWords Keyword Tool działa rewelacyjnie (w porównaniu z tym co było wcześniej i jeszcze wcześniej). Więc nie porażka roku, ale jedna z najbardziej ułatwiających życie zmian.

    • Andrzej

      Witam

      Korzystam z tego narzędzia i raz jest dobrze, a raz ciężko :). Może jest jakiś odpowiednik tego narzędzia, który działa dobrze w polskojęzycznym internecie?

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *