Napisz do nas

Zapraszamy na 19 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing.

19 Szkoleń i I ♥ Marketing

2-blog-screenshot-table-non-refresh

AdWords: Google uzasadnia Quality Score i wprowadza etykiety dla słów kluczowych

Kilka dni temu w interfejsie AdWords zaszły 2 ciekawe zmiany. Od teraz Google uzasadnia nasz Quality Score wyświetlając oceny naszej kampanii pod kątem trzech szczegółowych kryteriów. Ponadto otrzymujemy możliwość etykietowania elementów takich jak słowa kluczowe, reklamy, grupy reklam i kampanie w celu łatwiejszego porównywania ze sobą elementów znajdujących się w różnych miejscach konta.


Wynik jakości („Quality Score”) będzie wyświetlany tak, jak dotąd, w formie x/10, ale dodatkowo zostanie rozbity na 3 składowe, z których każda zostanie indywidualnie oceniona. Te składowe to:

  • „przewidywany CTR”,
  • „trafność reklamy”,
  • „jakość strony docelowej”

Skala ocen dla każdej z trzech składowych to „średnia”, „powyżej średniej” i „poniżej średniej”:

AdWords quality score

Google ma nadzieję, że z bardziej szczegółowych ocen zarządzający kampaniami dowiedzą się, w co powinni zainwestować więcej czasu. Przykładowo, „przewidywany CTR” na poziomie „poniżej średniej” powinien skłonić do pracy kreatywnej nad lepszymi nagłówkami/tekstami reklamy.

Warstwa z wynikiem jakości pojawia się – jak dotąd – po kliknięciu w ikonkę „dymka” przy każdym słowie kluczowym lub reklamie:

2 dymek

Druga z istotnych zmian polega na wprowadzeniu etykiet, które zarządzający kampanią mogą przypisywać do elementów takich jak słowa kluczowe, reklamy, grupy reklam i kampanie. Etykiety mają umożliwić zestawianie ze sobą elementów, które trudno było do tej pory ze sobą zestawić z uwagi na ich „odległość” od siebie w strukturze konta. Przykładowo, reklamodawca kierujący reklamy na 3 różne regiony geograficzne może mieć reklamy i słowa kluczowe odnoszące się do tych samych produktów (np. swetrów) w różnych miejscach konta, np. w różnych kampaniach – z uwagi na zróżnicowane pomiędzy regionami przyzwyczajenia i oczekiwania klientów.

2 blog-screenshot-table-non-refresh

Nadanie etykiety „swetry” wszystkim słowom kluczowym związanym ze swetrami pozwoli łatwiej oglądać zbiorcze podsumowania dotyczące „swetrowych słów” rozmieszczonych w różnych miejscach konta, wypatrywać trendów i porównywać poszczególne słowa między sobą.

4 blog-screenshot-dimension-non-refresh-600x112

[na podstawie: Google Helps Advertisers Zero In On AdWords Quality Score Problems And Better Organize Their Accounts]

***

Dowiedz się więcej! Quality Score to jeden z najlepiej opracowanych tematów na Forum.MaxROY.com (liczący 24 tys. znaków wątek „Quality Score: fakty i mity”), a także temat prezentacji, jaką na majowej konferencji SearchMarketingDay.com wygłosi Tomek Frontczak – zarejestruj się :-).

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Parking Lotnisko Wrocław

    „Swetrowy” przykład zastosowania to coś na co od dawna czekałem. Od dłuższego czasu prowadzę kilka kampanii AdWords i zawsze największy problem sprawiało mi porównywanie trendów poszczególnych słów kluczowych. niby drobna zmiana a taka przydatna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *