Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

AdWords dynamicznie dopasuje reklamy do zmian w treści witryny

Google wprowadza dynamicznie generowane reklamy AdWords odpowiadające na zapytania, których reklamodawca nie zdążył jeszcze uwzględnić na liście słów kluczowych. Reklamy będą wyświetlane na zapytania dobierane dynamicznie na podstawie zmieniającej się treści witryny, automatycznie będą generowane też nagłówki i teksty reklamowe (na podstawie zdefiniowanego schematu).


Jak podaje Google, 16% zapytań każdego dnia to zapytania pojawiające się w wyszukiwarce po raz pierwszy. Reklamy dynamiczne mają zagospodarowywać ten potencjał; będzie to szczególnie przydatne dla dużych sklepów internetowych z rozległym i szybko zmieniającym się asortymentem, których kampanie AdWords często nie nadążają za zmianami. Funkcja ma więc pomóc odzwierciedlać w wyszukiwarce ofertę witryny i zwiększać zasięg kampanii. Można powiedzieć, że nowa funkcja wykorzystuje w wyszukiwarce mechanizmy dopasowywania kontekstowego stosowane przez Google dotąd tylko w sieci reklamowej.

Jaką kontrolę nad reklamami zachowuje reklamodawca? Przede wszystkim funkcja jest opcjonalna i została zaprojektowana raczej jako uzupełnienie klasycznych kampanii opartych o zdefiniowane przez reklamodawcę słowa kluczowe. Oznacza to, że automatycznie generowane reklamy pojawią się tylko dla zapytań spełniających jednocześnie dwa warunki:

  • algorytm uzna, że zapytanie jest relewantne dla treści witryny,
  • reklamodawca nie zdefiniował ręcznie słowa kluczowego odpowiadającego zapytaniu (a więc bez dynamicznych reklam, nie wyświetliłaby się żadna reklama reklamodawcy).

Konfiguracja funkcji polegać będzie na podaniu zakresu podstron witryny, treść których ma być podstawą generowania reklam. Podstrony będzie można zdefiniować kilkoma kryteriami, mogą być kierowane na całą witrynę, na określone kategorie występujących w niej produktów, na strony zawierające wskazane słowa kluczowe, czy też na strony, w których treści występują wybrane ciągi z adresów URL należących do Waszej witryny. Podobnymi kryteriami można też wykluczać niechciane podstrony. Dla każdego zdefiniowanego zakresu treści będzie można zdefiniować maksymalny CPC i szablon tworzenia tekstu reklamy. Nagłówki reklamy będą generowane automatycznie na podstawie zapytania i treści witryny docelowej.

Reklamodawca dostaje też pełny raport dotyczący skuteczności reklam dynamicznych, w szczególności dane o:

  • zapytaniach przynoszących kliknięcia,
  • dopasowanych stronach docelowych,
  • wygenerowanych nagłówkach reklam,
  • średniej stawce CPC,
  • liczbie kliknięć i liczby konwersji.

Google twierdzi, że dotychczasowe testy potwierdzają dobrą skuteczność funkcji: “Mimo wahań wyników większość reklamodawców uczestniczących w naszym programie pilotażowym zauważyła o 5-10% większą liczbę kliknięć i konwersji przy satysfakcjonującym zwrocie z inwestycji.”

Reklamy dynamiczne to funkcja testowana we współpracy z bardzo ograniczoną grupą reklamodawców już od ponad 2 lat. Dzisiaj funkcja wychodzi z zamkniętej fazy alfa, wchodząc w zamkniętą fazę beta, tj. wciąż nie będzie ona dostępna z automatu dla każdego. Akces do testów można zgłosić poprzez formularz.

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Katalog stron

      Udupiamy seo, rozwijamy adwords.. udupiamy analytics, rozwijamy adwords… : )

    • Krzysztof Trynkiewicz z SukcesStrony.pl

      Dobry pomysl maja na te 16%. Swoja droga, ciekawa liczba. Nawet nie wiem, czy sie spodziewalem wiekszej, czy mniejszej ;) Chyba gdzies takiej…

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *