Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

precision

AdWords: bardziej precyzyjne kierowanie reklam display na lokalizację

W zeszłym tygodniu polskim użytkownikom AdWords udostępniono nowe możliwości kierowania reklam display na lokalizację. Zmiany mają poprawić kontrolę nad kierowaniem reklam, m.in. uwzględniać nie tylko faktyczną lokalizację użytkownika, ale także deklarowaną przez niego w zapytaniu, a także prezycyjniej wykluczać wyświetlenia we wskazanych lokalizacjach. Co dokładnie się zmieniło?

Już na etapie tworzenia nowej kampanii display zobaczymy nowe opcje kierowania. Wskazane przez nas lokalizacje mogą być rozumiane przez system trojako:

  • reklamy będą wyświetlane zarówno użytkownikom, którzy znajdują się fizycznie w danej lokalizacji (rozpoznani na podstawie numeru IP), jak i wyrażające zainteresowanie tą lokalizacją (np. przez umieszczenie w zapytaniu nazwy miasta lub poprzez wybierane treści) , a przebywające gdziekolwiek,
  • reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom znajdującym się fizycznie w danej lokalizacji,
  • reklamy będą wyświetlane tylko użytkownikom, którzy wyrażają zainteresowanie daną lokalizacją (np. przez umieszczenie w zapytaniu nazwy miasta lub poprzez wybierane treści), niezależnie od miejsca faktycznego pobytu.

Opcje wyglądają tak:

AdWords, reklamy display, opcje lokalizacji (zaawansowane)

Jak pisze Google na blogu Wszystko o AdWords

Do tej pory przy kierowaniu reklam na lokalizację w sieci reklamowej Google uwzględniana była tylko prawdopodobna fizyczna lokalizacja użytkownika. Teraz oprócz lokalizacji fizycznej możecie stosować lokalizację pobraną z treści strony, dzięki czemu po raz pierwszy w sieci reklamowej dostępne jest zaawansowane kierowanie na lokalizację. Domyślne ustawienie to wyświetlanie reklam osobom znajdującym się w Waszej wybranej lokalizacji lub przeglądającym związane z nią strony. W każdej chwili możecie to jednak zmienić.

Jakie korzyści dają precyzyjniejsze opcje kierowania na lokalizację? Najbardziej oczywiste zastosowanie to obsługa kampanii usług turystycznych, które zwykle wyszukiwane są spoza swojej docelowej lokalizacji (klienci szukają z domu usług turystycznych dla miejsca, do którego dopiero się wybierają). Jednocześnie usługami turystycznymi mogą nie być zainteresowani mieszkańcy miejsca docelowego (bo po co gdańszczaninowi płatne oprowadzanie po Gdańsku). W takiej sytuacji można rozważyć skorzystanie z opcji nr 3 (kierowanie na lokalizację, którą internauta wyraża zainteresowanie, a nie w której się fizycznie znajduje).

Inne usługi mogą budzić zainteresowanie zarówno osób znajdujących się fizycznie w danym miejscu, jak i wyrażających nim zainteresowanie (Google podaje na blogu przykład Gdańska i lotów do tego miasta, które mogą być interesujące zarówno dla Gdańszczan, jak i mieszkańców innych miast). Tutaj optymalna jest opcja pierwsza (zarówno zainteresowani, jak i zlokalizowani).

Warto zwrócić uwagę, że opcją domyślną jest pierwsza (zlokalizowani + zainteresowani). Może to spowodować zwiększenie ruchu i wydatków; jeśli chcemy temu przeciwdziałać, warto wejść do zaawansowanych opcji lokalizacji i wybrać drugi radiobutton zamiast domyślnego pierwszego.

Dotychczasowa opcja „Kieruj na podstawie lokalizacji fizycznej” powodowała wyświetlanie reklam internautom znajdującym się w danej lokalizacji, chyba, że wyrażały one zainteresowanie inną lokalizacją. Dzisiejsza opcja druga („Osoby w mojej wybranej lokalizacji”) spowoduje wyświetlenie reklamy użytkownikom znajdującym się fizycznie w danej lokalizacji – bez żadnych wyjątków.

Do czego zatem można użyć opcji drugiej? Google przytacza przykład:

Załóżmy, że mamy linię lotniczą, która korzysta z kierowania na lokalizację fizyczną, by docierać do klientów w Poznaniu, którzy szukają lotów do Gdańska. W grupie reklam mamy słowo kluczowe „loty do gdańska”. Wcześniej reklama nie zostałaby wyświetlona potencjalnym klientom w Poznaniu, którzy wyszukiwaliby hasło „loty do gdańska”, ponieważ wyszukiwane hasło wskazywałoby, że interesują się Gdańskiem. Dzięki nowemu ustawieniu „Osoby w mojej wybranej lokalizacji” linie lotnicze z naszego przykładu mogą teraz docierać do klientów znajdujących się w Poznaniu, którzy wyszukują hasło „loty do gdańska”.

Zmieniły się też opcje wykluczania wskazanych lokalizacji. Wcześniej domyślną była opcja wykluczająca odbiorców wyłącznie na podstawie ich fizycznej lokalizacji. Teraz domyślną jest opcja wykluczająca nie tylko na podstawie fizycznej lokalizacji, ale także na podstawie zainteresowania wyrażonego daną lokalizacją.

Teraz opcje wykluczania wyglądają tak:

AdWords, kampanie display, wykluczenia lokalizacji

Nowa domyślna opcja spowoduje, że wykluczenie Krakowa spowoduje, że reklamy nie będą wyświetlane zarówno osobom znajdującym się w Krakowie, jak i wyrażającym zainteresowanie tą lokalizacją. Zmiana będzie miała wpływ tylko na nowotworzone kampanie.

Więcej na temat precyzyjnego kierowania reklam AdWords (+ wiele więcej) podczas majowej konferencji SearchMarketingDay.com. Zarejestruj się już teraz!

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net
sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *