Napisz do nas

Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

optymalizacja

AdWords: Optymalizator kampanii w Sieci reklamowej dostępny dla wszystkich

Kilka dni temu Google znacznie obniżył próg liczby konwersji dający dostęp do Optymalizatora kampanii w Sieci reklamowej Google, udostępniając funkcję szerokiemu gronu prowadzących kampanie. Do tej pory funkcja miała znaczek „beta” i dostępna była tylko dla większych kampanii (powyżej 150 konwersji miesięcznie), teraz znaczek został zdjęty, a próg obniżony do 15 konwersji miesięcznie. Optymalizator kampanii w Sieci reklamowej automatyzuje dobór witryn, na których wyświetlane są reklamy displayowe i sam dobiera stawki, tak, by zmieścić się w zdefiniowanej przez zarządzającego kampanią stawce CPA.

Optymalizator kampanii w Sieci reklamowej to kolejne narzędzie częściowo automatyzujące prowadzenie kampanii AdWords (wcześniejsze to np. Optymalizator konwersji i funkcja Ulepszone CPC). Jego główne zadania to automatyczne znajdowanie optymalnych witryn w Sieci reklamowej Google i dobieranie odpowiednich stawek. Oba zadania realizowane są w oparciu o wiele różnych informacji (takich jak kontekst i kategorie zainteresowań). Zarządzający kampanią musi tylko zdefiniować CPA (koszt, jaki jest skłonny ponieść w przeliczeniu na jedną konwersję). Funkcja powinna więc umożliwić poprawianie ROI kampanii przy niedużym nakładzie pracy.

————————-
Grafika w nagłówku autorstwa Stuart’a Miles’a z freedigitalphotos.net

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing


    • Tomasz Frontczak

      Całość dąży w tym kierunku, żeby z displayem w Google reklamodawca nie miał za dużo pracy, ale zdał się na narzędzia stworzone przez Google: tematy, odbiorcy, teraz dodatkowo zarządzanie stawką. Bardzo ciekawy kierunek i chyba słuszny.

    • jarek777

      Web Metrics to profesjonalne i rzetelne źródło informacji na temat analityki internetowej.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *