Zapraszamy na 23 szkoleń z e-marketingu i konferencję I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

19 Szkoleń i I ♥ Marketing oraz zakupu magazynu

AdWords: nowy layout interfejsu, skrypty JS do zarządzania kontem

W ciągu ostatnich dni zaszło kilka istotnych zmian w usłudze Google AdWords. Zmienia się wygląd interfejsu reklamodawcy, wprowadzona zostaje możliwość pisania prostych skryptów JS do zautomatyzowanego zarządzania kampaniami – to zmiany widoczne dla reklamodawców. Z punktu widzenia internautów zmienia się nakładana na reklamy etykieta informacyjna.

Gołym okiem najlepiej widać zmianę w interfejsie reklamodawcy. Interfejs jest teraz ładniejszy i mniej przeładowany. Wprowadzono jednocześnie funkcję „typy kampanii”, dzięki której w ustawieniach kampanii kierowanej przykładowo na wyszukiwarkę nie będą nas rozpraszać funkcje używane do konfiguracji reklam display.

Interfejs Google AdWords przez przeszło dekadę zmian obrastał w coraz to nowe funkcje i stał się dość nieczytelny i onieśmielający, szczególnie początkujących użytkowników. Są to więc kolejne działania zmierzające do uproszczenia zarządzania kampaniami, z myślą o początkującym kliencie.

Według deklaracji Paula Fenga, menedżera produktu w Google, odpowiedzialnego za AdWords, każdy reklamodawca, w zależności od swojego poziomu zaawansowania i wykonywanych zadań, powinien dostać dostosowany do jego potrzeb interfejs.

Poza funkcją „typy kampanii”, zmiany dotyczą samego tylko layoutu, który został unowocześniony.

1 nowy interfejs AdWords

Google zastrzega, że zmiana interfejsu została rozłożona na kilka najbliższych dni, więc część z Was może w tej chwili nie widzieć zmian.

Skrypty Google AdWords

Druga istotna zmiana w programie Google AdWords to skrypty Google AdWords. Funkcja umożliwia pisanie prostych programów w języku JavaScript. Za ich pomocą można wprowadzać zmiany na koncie AdWords. Funkcja została udostępniona na razie ograniczonej liczbie reklamodawców. W ciągu kilku tygodni ma być dostępna dla wszystkich; jeśli chcesz skorzystać z niej wcześniej od innych, wypełnij formularz.

Dzięki Skryptom można:

  • Używać danych zewnętrznych zasobów reklamowych, aby zmienić stawki lub wstrzymać albo uruchomić wstrzymane słowa kluczowe,
  • generować statystyki konta w arkuszu kalkulacyjnym, którego można użyć do tworzenia raportów i wizualizacji,
  • wykorzystywać trendy kilkutygodniowych statystyk, aby zmienić słowa kluczowe lub stawki grupy reklam.

Skrypty działają w infrastrukturze Google Apps Script. Umożliwiliono jej integrację z trzema usługami: do integracji danych zewnętrznych można używać Arkuszy kalkulacyjnych Google i Pobierania adresów URL, a do wykonania skryptu bezpośrednio – opcji Wyślij wyniki pocztą e-mail.

Aby zacząć pracę ze Skryptami, trzeba wybrać z paska narzędzi po lewej stronie opcje „Automatyzacja”, a potem „Skrypty”:

2 skrypty AdWords

Więcej informacji technicznych o nowej funkcji można znaleźć na stronach Google, w dziale dla programistów.

Etykieta informacyjna>

Z punktu widzenia internautów zmienia się nakładana na reklamy etykieta informacyjna będąca odnośnikiem do strony rozwiewającej obawy o prywatność, tłumaczącej metody kierowania reklam i pozwalającej zmieniać preferencje co pożądanych reklam. Zamiast obecnej etykiety „informacja”, pojawi się nowa „wybór reklam”.

Jak podaje Google:

Użytkownicy, którzy klikną nową etykietę, przejdą do strony, na której znajdą więcej informacji na temat reklamy online oraz reklam, jakie ostatnio oglądali. Na stronie tej znajdzie się również link do Menedżera preferencji reklam, za pomocą którego użytkownicy będą mogli decydować, jakie rodzaje reklam opartych na zainteresowaniach zobaczą w sieci reklamowej Google. Z przeprowadzonych przez nas testów nowej ikony i etykiety wynika, że w żaden sposób nie wpływają one na skuteczność reklam. Jesteśmy przekonani, że to wdrożenie ułatwi użytkownikom lepsze zrozumienie wyświetlanych reklam. Mamy też nadzieję, że nowa etykieta spotka się z dużym zainteresowaniem całej branży reklamowej.

***

Pierwsze od dłuższego czasu szkolenia SEO, SEO Pro: Link building i AdWords zaawansowane w Warszawie. Już 25 i 26 czerwca, w przerwie między ćwierćfinałami i półfinałami Euro2012. (Dodatkowo także szkolenie AdWords zaawansowane w Poznaniu). Zarejestruj się teraz!

sprawnymarketing

Maciej Janas

Od 2004 w poznańskich agencjach interaktywnych (UX, copy), od lutego 2010 do grudnia 2012 redaktor serwisu SprawnyMarketing.pl. Lubi tropić i opisywać trendy w biznesie internetowym, interesuje się interakcjami technologii z człowiekiem i społeczeństwem oraz współczesną polszczyzną. Google+


  • Redakcja

    Przy okazji przypominamy o nowej grupie na Facebooku, w której odpowiadamy na szereg pytań. Dołącz do Twoja firma w Internecie i Social Media.

    Subskrybuj Sprawny.Marketing na Messengerze, dostaniesz informację o każdym nowym artykule lub materiale video

    Wielkimi krokami zbliża się także dwudniowa konferencja I ♥ Marketing & Social Media oraz organizowane przez nas 24 szkolenia z zakresu marketingu.

    Możesz też zamówić prenumeratę drukowanego magazynu sprawny.marketing

  • Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *